2 månader efter min vurpa

Fall

Det va en gång, som va sandad
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda cbr 954 rr fireblade -03
oj oj oj vilken resa,värsta jag har sett,finns inte ens ord för vad du har lyckats med,att du ens lever,kämpa på med rehaben nu så ska du se att du snart är dig själv igen.
Lycka till


mvh
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mycket bra artikel!! Och du kurre3, fortsätt nu att kämpa! Det kommer att löna sig, det kan jag lova! :pannkyss
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Tigerlilly skrev:
2377332 Fantastiskt att läsa att du repar dig! Man får sig verkligen en tankeställare när man läser din historia! Kämpa på, vi är många som håller tummarna för dig

Kan bara hålla med! Fortsätt kämpa på och det finns många som följer din resa! :pannkyss
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
kurre3 skrev:
2387596

Tack för kommentarerna ni andra!
--
och ang att göra besök och tala inför publik om detta så känns det som ett något senare projekt.. Men visst.

Krya på dig vidare :)

En tanke slog mig. OM du åker ut och föreläser en sväng, var noooga med att poängtera att du hade en osannolik tur. De andra som kommer att vara med om en olycka kan knappast räkna med att vara vid liv eller så hel som du verkar vara. Min baktanke är att folk kanske kan få intrycket att en olycka är tydligen inte så farlig, du står ju där och kan berätta om det.

FETINGTUR helt enkelt. Byt nick till Alexander Anka ;)

kurre3 skrev:
2391529 Man kan tro att man blir stark och immun mot all möjlig smärta och jobbiga operationer efter det jag genomlevt hittils, men faktum är att jag inte orkar med mer värk och skit just nu.. Tur att man inte har något val.. 21 år och kateter smäller ju inte lika högt som 20 år och sportbåge.:)

Jag tror INTE att någon över huvud taget kommer att se ned på dig för det, snarare tvärtom, att du har haft tur plus skickliga läkare/kirurger. Men det går nog att laga det också såsmånginom :)

Fifan.. kan inte sägas nog mycket.. Krya på dig!
 
Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Fick kännedom om denna olycka samt tråd idag!

Oerhört imponerande hur du kämpar!!! :tummenupp

Krya på dig mannen, jag håller verkligen tummarna för dig och kommer följa din väg tillbaka!!!
 

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 600
Henke_P98 skrev:
2427604 Fick kännedom om denna olycka samt tråd idag!

Oerhört imponerande hur du kämpar!!! :tummenupp

Krya på dig mannen, jag håller verkligen tummarna för dig och kommer följa din väg tillbaka!!!


Samma här...första gången som jag läste om detta...känslorna bara väller inombords! Vilka styrka du visar upp mannen!! Massa lyckönskningar från mig till dig. Mvh Mats
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
I lokaltidningen!

Tack tack och återigen TACK för alla sköna kommentarer!

Vill även tacka Correns Håkan Wasén för att ha skrivit en mycket bra artikel!

Finns att läsa här http://www.corren.se/archive/2006/8/31/iu9nkn77u0yx5s1.xml?category1=1096984640-4&category2=1096984640-7&

Kan även presentera nästa helvete jag bemöter i denna stund nämligen en fin urinvägsinfektion. Ni som har haft det vet vad jag pratar om och känner till att man måste liksom pissa hela tiden trots att det inte finns så mycket i blåsan. Ungefär som när man inte har nåt att spy upp längre en söndag morgon. Lägg därtill att jag inte kan urinera än! Nu känns det plötsligt som jag var helt frisk innan denna infektion.. :)
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
det är inte vanligt att killar får det.
det är typ 10 gånger värre för en kille.
jag har med haft det. trodde jag skulle dö.


Tack för all information Kurre3.
Keep upp fighting.
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
aa fifan så armen såg ut....burrr...nä nu kryar du på dig, sist ja såg dig satt du i pensionärsPorchen på svista, så framåt går det ju....keep it up (även om det svider) :tummenupp
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Rehab är som alla säger den viktigaste biten att satsa på.

Själv blev jag påkörd av en Volvo 240 som höll 90 Km/h när jag gjorde en högersväng :näsblod Slutade med 21 benbrott i högerfoten samt 2 benbrott på högerbenet för min del. Detta hände i början av maj 94. 1 månad på sjukhus, 6 månader i rullstol och därefter 16 månader på kryckor. Många gånger var jag på väg att ge upp rehaben, men vänner och familj stöttade mig. 98 kutade jag maraton och var i det närmaste helt bra i foten. Numer har jag löpförbud av läkarna men på det hela är allt rätt OK med skadorna, så ge inte upp när det går tungt :tummenupp

Min fot förevisades under en hel del FMCK utbildningar på den tiden jag var aktiv där, och ja det är en god ideé om du orkar för det gör nytta att visa på vad som händer när det går åt h-te.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Krya på dig mannen!

Fick artikeln om dig av morsan häromdagen! Nu är hon orolig... Otäck smäll som bövelen det där. Hoppas du läker ihop bra!

/M
 

kashiwagi

Master of the Universe
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Tokyo, Japan
Hoj
CBR1100XX -98 (såld) - 2013 KTM SuperMoto R
Hallå hallå (reggade mig bara för att skriva ett litet inlägg i denna tråden, så hej för första gången till allihopa).

Skulle mest vilja säga lycka till med rehabiliteringen. Man får definitivt en tankeställare när man läser sånt här. Själv körde man ju som man var odödlig när man först skaffade kort, och har sedan dess varit utomlands ett bra tag (läs: ingen tillgång till något att köra). Det var väl mest tur att man gjorde sig av med cykeln, annars hade man väl själv i bästa fall varit i samma sits, eller värre, vid det här laget. Om man nu ska köpa MC igen (vilket kommer ske så fort jag har råd, jag lovar! :), så kommer man nog garanterat att köra lugnare efter alla tråkiga trådar man tragglat sig igenom här på sporthoj.

Har motocross/halvgalen-skidåknings-bakgrund, så jag kan säga att jag är inte ovan för att bryta grejer och så, men jag avundas inte din situation.

Får väl citera min gamle far när jag kämpade om att komma först in i en kurva på crossen (och tada, jag lyckades inte ;), och körde omkull och drog höften (som man inte har något skydd för i crossen) i en härlig sten. Man ligger och åmar sig lite, ser fullt med blod på händerna, sitt höftben (!) och har allmänt ont, när ens käre far konstaterar att det var värre på hans tid, och att det är bara sätta sig på cykeln och fortsätta. Sagt och gjort...

Ptja, då vet du det, kämpa på, så kommer du att komma upp på cykeln igen! Jag är säker på att jag inte är den enda som inte är reggad, men som ändå läser och önskar dig en snabb och relativt smärtfri rehabilitering.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
kashiwagi skrev:
2428419 Hallå hallå (reggade mig bara för att skriva ett litet inlägg i denna tråden, så hej för första gången till allihopa).

Skulle mest vilja säga lycka till med rehabiliteringen. Man får definitivt en tankeställare när man läser sånt här. Själv körde man ju som man var odödlig när man först skaffade kort, och har sedan dess varit utomlands ett bra tag (läs: ingen tillgång till något att köra). Det var väl mest tur att man gjorde sig av med cykeln, annars hade man väl själv i bästa fall varit i samma sits, eller värre, vid det här laget. Om man nu ska köpa MC igen (vilket kommer ske så fort jag har råd, jag lovar! :), så kommer man nog garanterat att köra lugnare efter alla tråkiga trådar man tragglat sig igenom här på sporthoj.

Har motocross/halvgalen-skidåknings-bakgrund, så jag kan säga att jag är inte ovan för att bryta grejer och så, men jag avundas inte din situation.

Får väl citera min gamle far när jag kämpade om att komma först in i en kurva på crossen (och tada, jag lyckades inte ;), och körde omkull och drog höften (som man inte har något skydd för i crossen) i en härlig sten. Man ligger och åmar sig lite, ser fullt med blod på händerna, sitt höftben (!) och har allmänt ont, när ens käre far konstaterar att det var värre på hans tid, och att det är bara sätta sig på cykeln och fortsätta. Sagt och gjort...

Ptja, då vet du det, kämpa på, så kommer du att komma upp på cykeln igen! Jag är säker på att jag inte är den enda som inte är reggad, men som ändå läser och önskar dig en snabb och relativt smärtfri rehabilitering.

Skön läsning. tack för att du tog dig tid!:tummenupp
 

njelger

Guest
Kämpa Kurre!
Vilken jaklla resa. Men du verkar ha rätt inställning och det är då "mirakel" händer.
 

MC Doktorn

Guest
Härligt att läsa din enorma kamp och livsvilja som trots allt finns.
Fortsätt och kämpa och ge aldrig upp man klarar mycket mer än man tror :tummenupp
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Det bästa du kan göra är att kontakte Polisen och se om dom har några vittnes iaktagelser från din olycka. Om dom har det så har du rätt till att få ta del av dom, om inte så kan du söka på Aftonbladet eller Expressen för den aktuella dagen och se om det står något där. Om du inte vet hur du ska söka, fråga få någon eller så kan du gå till stadsbiblioteket. Dom spar nämligen dagstidningar från varje dag som du kan få läsa på bilblan.

Lycka till med din Rehab vi alla tänker nog på dig tror jag. Jag gör det då i alla fall. :nurse Helt otroligt att du överlevde...:angel

kurre3 skrev:
2268884 hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

jag bröt höftben, bäckenet, högerbenet. massa revben, armen är mosaik och har opererats 4 ggr. båda lungorna var punkterade och det är underbart att jag lever.. ryggen och huvvet fick inte en skråma. förhoppningsvis kommer jag kunna gå igen men efter mycket träning.

Jag ska berätta mer om detta äventyr men orkar inte skriva så mycket nu. om någon vet eller bara hört om olyckan så berätta gärna. jag vill samlA ledtrådar så jag kan reda ut vad som hände den 7 maj.. kör FÖRsiktigt! :Bugar
 

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Blekinge
Hoj
En Japan...
Henke_P98 skrev:
2427604 Fick kännedom om denna olycka samt tråd idag!

Oerhört imponerande hur du kämpar!!! :tummenupp

Krya på dig mannen, jag håller verkligen tummarna för dig och kommer följa din väg tillbaka!!!

Samma här!.Imponerad av hur du kämpar!!!Krya på dig.:tummenupp
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
Kämpa på...vi får hoppas på att du kanske köra hoj tills nästa år igen då...Lycka till:tummenupp
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Keep upp fighting!!:yoparty
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Kurre3: En fråga bara, i artikeln så stod det att din kompis stefan hade vurpat också... Hur gick det med honom då?

Lycka till med allt!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top