2 månader efter min vurpa

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Hade missat denna tråden helt. Det är inte utan att man funderar på att ställa av som man läser vad som hänt dig. Grymt glad att saker går åt rätt håll för dig just nu iaf, känndes gött att läsa att ryggen klarade sig!

Kämpa på! Folk som du som kämpar på efter något sånthär är inget annat än förebilder!
 

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
Hua...låter otäckt det däringa....

Men du verkar ha kämparglöden i dig...så jag säger som alla andra,,,KÄMPA PÅ!

När stunderna känns skit-är det bara att ösa ur sig här...alltid finns här någon.

Vi är många som kommer följa din "dagbok" här på SH.

//Lillan
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Det var p.g.a. trådar som denna jag förstog att man måste köpa skydd. När jag var 16 körde jag lika som så många andra i t-skjorta och jeans och trodde jag var odödlig. Kommer ihåg hur allt snurrade runt att åka i 140-150 med 125cc men jag tror att jag börjar växa upp lite :). Krya på dig och hoppas vi ser dig på vägarna igen en dag :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Axl45 skrev:
2374720 Det var p.g.a. trådar som denna jag förstog att man måste köpa skydd. När jag var 16 körde jag lika som så många andra i t-skjorta och jeans och trodde jag var odödlig. Kommer ihåg hur allt snurrade runt att åka i 140-150 med 125cc men jag tror att jag börjar växa upp lite :). Krya på dig och hoppas vi ser dig på vägarna igen en dag :)
ja fattar inte hur tex amerikanarna kan åka som du säger i jeans å mc jacka å tro att de är skydd nog....
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Bilder!

Jag vill inte avskräcka någon från att köra motorcykel även om det kan verka så.. Här är bild från intensiven och en på armen som ju är i endel bitar:)
Tänkte att ni skulle få se vad jag gnäller om egentligen.. hehe
TACK FÖR ATT NI SKRIVER!
 

Bifogat

  • tn_1.JPG
    tn_1.JPG
    53.2 KB · Visningar: 2,164
  • tn_2.JPG
    tn_2.JPG
    46 KB · Visningar: 2,211
Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
kurre3 skrev:
2376271 Jag vill inte avskräcka någon från att köra motorcykel även om det kan verka så.. Här är bild från intensiven och en på armen som ju är i endel bitar:)
Tänkte att ni skulle få se vad jag gnäller om egentligen.. hehe
TACK FÖR ATT NI SKRIVER!
Huuaa :(
Krya krya krya på dig!
 

Davidk

Guest
kurre3 skrev:
2376271 Jag vill inte avskräcka någon från att köra motorcykel även om det kan verka så.. Här är bild från intensiven och en på armen som ju är i endel bitar:)
Tänkte att ni skulle få se vad jag gnäller om egentligen.. hehe
TACK FÖR ATT NI SKRIVER!

Jag vet hur det känns det där skiten fast du fick det något värre än mig, jävligt otäckt när grejjerna svullnar.
Mitt ben gick av på 4ställen och det va 2ggr större än normalt typ, det är fortfarande svullet 1 månad efter olyckan men jag läker fort så nu är det mer eller mindre bara knäskålen som är stor och fylld med vatten.
Krya på dig vet att det kommer gå bra, du kommer säker sitta på bågen till nästa säsong! :tummenupp
Fixade lite bilder på mina skador men inte på ryggen dock!
viewphoto.php

viewphoto.php

viewphoto.php

viewphoto.php

viewphoto.php
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hur i hlvt fick dom ihop delarna på röntgenbilden?? Snacka om att lägga tusenbitarspussel på fritiden!
Helt klart något att tänka på när man kör...

Kört hårt med rehaben nu så kommer det bli sk*tbra i slutändan!
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
kurre3 skrev:
TACK FÖR ATT NI SKRIVER!
Hej.
Du vet att du kan höra av dig när du vill.
Krya på dig nu så ses vi snart på banorna igen
om inte med mc på en gång så med kameran i högsta hugg:tummenupp
 

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R6
FY FEEAANN!!

Snacka om att en bild säger mer än 1000 ord.

Spelar ingen roll hur många artiklar man läser om olyckor, det är inte fören man ser bilder som dina man fattar hur illa det kan gå.

Krya på dig
/Kazta
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Jag hoppas verklingen att sånna som inte kör med skydd läser dint tråd. Du fick mig igen att tänka med bilderna du skicka, tycker det är otroligt starkt av dig att våga berätta om det här och tänka på händelsen. Jag ska nog skaffa ett riktigt ordentligt ryggskydd och sen en ny hjälm tror jag :)
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Krya på dig, man får vara glad att du överhuvudtaget lever.

Kämpa på och ta ett steg i taget.
 

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
Om de va sent på kvällen kanske du bara nickade till om man va trött, har hänt mig på jobbet. Det gick i 10kmh ungefär men ja han hamna i diket med 3 tons välten, livet är hårt som asfaltsarbetare hade iofs jobbat 06:00-01:00 2 dar i sträck:). Men om man kör hoj så hinner man en bra bit på 1 sek om man ligger på lite. Men men hoppas du kommer på va de va o krya på dig ORDETLIGT:pannkyss :tummenupp
 

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
YZF-R1 -01
Tankeställare

Instämmer med alla som tidigare sagt att man verkligen får en tankeställaren när man läser din historia. Det goda i sånna här historier är väl att man kanske får mer perspektiv på vad som är viktigt i livet och kanske inte gnäller när man inser att det finns de som kämpar som dig och att de egna problemen inte var så stora ändå. :) Tack för att du får oss vanliga dödliga människor ;) att tänka till. Jag kommer definitivt köra med så hög säkerhet jag kan när jag kör på gata och bana och aldrig utan ryggskydd igen!

Krya på dig, mannen. Jag kommer också följa din dagbok! :tummenupp
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Missat denna tråd..

Ligg i på rehaben o lyssna på sjukgymnasterna.. dom vet vad dom snackar om. Gör det o allt blir bra mkt enklare för dig i framtiden.

Har själv hållt på nu i 3 år (20/8) efter min olycka.. o för mig verkar det som det aldrig ska ta slut med komplikationer. Men jag e inte sur för det, det e bara att bita ihop o köra vidare.

Krya på dig o lycka till!!! :tummenupp
 
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Hoppas du kryar på dig, jäkla vurpa du varit med om.
Jag såg märket din hoj lämnat efter sig vid utgången av rondellen.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Krya på dig.
din arm såg inte alls så fin ut, bland det fulaste benbrott jag sett.
Har sett många MC olyckor då jag jobbat på IVA där du låg samt att jag jobbat några våningar upp på NIVA (skallskador, rygg, nacke och nerver)
Men du vinner på fulaste benbrott helt klart.
Tur att du hade de skydd du hade, de räddade med största sannolikhet ditt liv.
Är det något du undrar över, vill fråga om eller bara prata lite så är du varmt välkommen att skicka PM och/eller lägga till mig på MSN.

blev lite avskräckt att ta mc kort ett tag bland annat när ja fick in en åkare som åkt omkull i ca 120 km i endast shorts och dragits på asfalten.
tror jag satt i ca 4 timmar och plockade grus ur hans djupa sår och då var det inte ens halvfärdigt.
Nu har dock min vilja till att ta kortet blomstrat upp lite igen...
 

Tigerlilly

OBS! Vanebildande
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Sthlm innerstan!
Hoj
Blivande monsterägare
My good, snacka om under att de lyckades laga armen! Fantastiskt att läsa att du repar dig! Man får sig verkligen en tankeställare när man läser din historia! Kämpa på, vi är många som håller tummarna för dig/Kram L
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Röntgenbilden gjorde ont att se, otroligt de lyckas pussla ihop det där. Och så gnälls det över läkares höga löner.. Krya på dig och jobba hårt med rehab. What doesn't kill you..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top