Nr:18
Snabbare än Don Queer
Banrekord: 1,31.107 Wayne Rainey på en Yamaha 500 satt 1990 på VM.
Banrekord: 1,31.107 Wayne Rainey på en Yamaha 500 satt 1990 på VM.
Banrekord: 1,31.107 Wayne Rainey på en Yamaha 500 satt 1990 på VM.
Det skulle man ha sett
Vet du vad för rekord vi har i de olika klasserna som körs idag?
Eller med den typen utav hojar som rullar på banan nu?
Typ std 1000, 600 osv.
Jag håller helt med dig. Det är verkligen roligt att upptäcka nya tekniker som höjer ens körning. Twist of the Wrist är min favoritbok- Tycker det är mkt bra att få en referens så man kan flytta fram sin egen gräns hursomhelst, dessutom bra med en stilstudie från nära håll som man kan slipa på körstilen. Att förbättra körningen tycker jag är kul trots att den lille 400an har mer än en evighet till banrekordet (2:00,6 i tisdags)
Jag håller helt med dig. Det är verkligen roligt att upptäcka nya tekniker som höjer ens körning. Twist of the Wrist är min favoritbok
Om du vill kan jag nog klippa ut en liten sekvens ur filmen så får du se dig själv köra några kurvor.
- Tycker det är mkt bra att få en referens så man kan flytta fram sin egen gräns hursomhelst, dessutom bra med en stilstudie från nära håll som man kan slipa på körstilen. Att förbättra körningen tycker jag är kul trots att den lille 400an har mer än en evighet till banrekordet (2:00,6 i tisdags)
Hej, lite referenser till din typ av hoj: 250/400std A (elit) låg väl de snabbaste runt 1,48-1,50. 250/400B (rookie) 1,52-1,55. Är väl lite mer jämförbart, inte så snällt att jämföra en 65hästars 400 mot en GP500 hoj tycker jag Det är stor skillnad även mot en -90tals 600:a som låg ner mot 1,40 på den tiden, 2 min är absolut ingen dålig tid med en 400a
- Intressant. Har du koll på vad dom fick göra med hojen i 400B (rookie) i fråga om trim, däck osv?
Min är helt standard förutom ett slip-on och har har nog närmare 60 än 65 pållar. Kör på numera slitna Pilot Power...
Härligt att se hur långt körteknik, chassi och däck räcker även på en snabb bana som Anderstorp- Intressant. Har du koll på vad dom fick göra med hojen i 400B (rookie) i fråga om trim, däck osv?
Min är helt standard förutom ett slip-on och har har nog närmare 60 än 65 pållar. Kör på numera slitna Pilot Power...
Hej, lite referenser till din typ av hoj: 250/400std A (elit) låg väl de snabbaste runt 1,48-1,50. 250/400B (rookie) 1,52-1,55. Är väl lite mer jämförbart, inte så snällt att jämföra en 65hästars 400 mot en GP500 hoj tycker jag Det är stor skillnad även mot en -90tals 600:a som låg ner mot 1,40 på den tiden, 2 min är absolut ingen dålig tid med en 400a
Det är jäklar inte dåligt att köra runt 1:40 på en 600 från den tiden.
Har banan ändrats någonting sedan dess?
Härligt att se hur långt körteknik, chassi och däck räcker även på en snabb bana som Anderstorp
Med lite klibbigare däck skulle du kanske våga lägga ner ännu mer i böjarna och kunna hålla högre fart? Jag körde lånad hoj på Dunlop Sportsmart (inte de mest klibbiga men helt ok allround) och kunde ju runda dig. Michelin har aldrig varit mina favoriter.
Hur är det med din fjädring? Mätt häng och optimerat det du har?
Ställa fjädring och hänga ut huvud och överkropp är ju helt gratis åtgärder som ändå kan ge klart snabbare varv. Härligt med sånt 'trim'- Jag bör nog kolla häng... så har vi nog några sekunder
Det skulle man ha sett
Vet du vad för rekord vi har i de olika klasserna som körs idag?
Eller med den typen utav hojar som rullar på banan nu?
Typ std 1000, 600 osv.
Andreas Mårtensson har rekordet i Superstock 1000 (Pro Superbike kör det reglementet) med 1.32.8, noterad i SM-premiären i våras.
I Superstock 600 har jag för mig att Alex Schacht körde ca 1.35.5 ifjol om jag inte minns fel.
Ja, jäklar. Undras om banrekordet kommer att knipas i framtiden utav mer "vanliga" hojar?
- "Bröderna Fiver" är lyckligt ovetande om att det mörknar tidigare på hösten.Hur blir det nu på kommande tisdag? Hörde något om att tiden skulle ändras ev till 16-19 istället för 17-20 pga mörkare årstid. Enligt
Fiver.se så är det fortfarande 17-20, tänkte så man vet i god tid=)
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |