Men du ser la själv hur det ser ut, en testförare som tom står över någon dag att köra, om de sparar en dag till ett privat test eller så fine. Och när han väl går ut å kör så är det några fåtal varv, snacka om slösa bort testtillfället. Hur mycket test är det egentligen när de gör så, får han betalt per varv dvs ackord och Ducati måste snåla med hur mycket tid/varv de kan ge till Stoner? Känns som att Ducati har gett denna plats till Stoner som en slags PR jippo bara och inte för hjälpa hans team/märkes kollegor.
Spelar la ingen roll om de har sensorer å så, mer tid på sadeln blir ju mer data.
Å andra sidan, vad finns det för anledning att fortsätta köra efter man konstaterat ett problem annat än att försöka köra förbi det?
Vad säger att han inte är klar och har feedback till teamet?
Att då ligga ute för att hitta vägar runt kanske man kan göra inför race ifall man inte löser problemet, på en test finns ingen anledning att inte försöka justera bort det.