25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Det ser ju faktiskt ut som att Marquez först dånkar in i Rossi och att Rossi sen svarar tillbaka med att knuffa bort honom

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Tyckte nästan det såg ut som om foten tog i höjd med bromshandtaget på reprisen. Då är det enkelt att "sparka omkull" en hoj i alla fall...

Heale

Guest
Kanske läge att ge MM startförbud nästa helg pga osportsligt uppförande.
Men lär ju inte hända. Finns väl kanske inte ens någon sån regel?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Oj. Visst blev det en episk fight men kanske inte riktigt som jag hoppats eller tänkt. Tidstillägg eller nedflyttning - något riktigt straff kommer det att bli, penalty points lär inte räcka till denna gången.

Att markera mot onödigt tuff körning är okey, att lacka ur är begripligt när körningen mer liknar slaget vid Trafalgar än riktigt tight och snygg körning. Men kickboxning - kom igen nu...

Personligen tycker jag trängningen är va som borde diskuteras, Den är Så IniHelvete ful.
MM svar på den att dyka rakt in i sidan på Rossi är med lite "trotsig unge" och kommer troligen bestraffas lika hårt som den efterföljande sparken...

Tydligen nöp han bromsen, fan va fult!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Det ser ju faktiskt ut som att Marquez först dånkar in i Rossi och att Rossi sen svarar tillbaka med att knuffa bort honom

Är mer och mer inne på den linjen ju fler gånger jag ser det.. Ser faktiskt ut som att Marq böjer ner sig och "tacklar" Rossi som då viker ut benet för att svara och inte bli nermejad.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Detta var ju inte kul. MM körde jäkligt tufft och över sin gräns. VR försökte lugna ner honom flera gånger och det han gör är väl inte jättesnyggt. VR vill att MM ska tappa mycket tid och när MM trycker in mot VR så kraschar han..

Blir det en bestraffning så tror jag att han får tidstillägg så han tappar några placeringar och därmed blir det svårt för VR att stoppa JL i Valencia.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ni kan ju föreställa er hur det kommer se ut på Valencia.. Bara hoppas att dom håller sig långt ifrån varandra, men Marq kommer garanterat böka än jävligare, och titeln lär gå till Lorenzo.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ni kan ju föreställa er hur det kommer se ut på Valencia.. Bara hoppas att dom håller sig långt ifrån varandra, men Marq kommer garanterat böka än jävligare, och titeln lär gå till Lorenzo.

Det är precis de ja är rädd för.. Kommer ALDRIG förlåta han för det om så nu är fallet. Så jävla onödigt av bägge men MM va fan liksom..

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag är mäkta irriterad på herr Nico som sitter o tjatar om att VR "sparkar" ikull MM,:huvet VR trycker till MM med knät när han lägger sig på VR.
Sen om det är okej eller inte det är inte upp till mig lr. Herr Nico M att avgöra.
Jag har nog inte vart så här upprörd över en kommentarors utalanden på bra länge!
Så nu har jag skivigt av mig så nu får det bli glada tankar o en go fika tror jag :fyllisar

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Detta var ju inte kul. MM körde jäkligt tufft och över sin gräns. VR försökte lugna ner honom flera gånger och det han gör är väl inte jättesnyggt. VR vill att MM ska tappa mycket tid och när MM trycker in mot VR så kraschar han..

Blir det en bestraffning så tror jag att han får tidstillägg så han tappar några placeringar och därmed blir det svårt för VR att stoppa JL i Valencia.

Marc körde själv rätt fult i moto2, hur blev han behandlad då?

Heale

Guest
Har stört mig på hans skrikande och hans roll som självutnämnd domare länge. Trist när man måste stänga av tv ljudet för att kunna tal del av racet. ViaSat borde nog se efter en annan lösning på kommentatorssidan. Jag kommer iaf se efter en annan lösning för att kunna följa racet nästa år. Förslag?

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Jag tror de kommer bli böter för VR, de kommer nog inte vilja blanda sig i poängställningen och därför blir det kanske böter ist.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Personligen tycker jag trängningen är va som borde diskuteras, Den är Så IniHelvete ful.
MM svar på den att dyka rakt in i sidan på Rossi är med lite "trotsig unge" och kommer troligen bestraffas lika hårt som den efterföljande sparken...

Tydligen nöp han bromsen, fan va fult!
Njae, jag är skeptisk på att Rossi utan att sikta, med den snabba rörelsen avsiktligt skulle kunna komma åt MM:s broms (och tränga sig förbi pöjkens högerfot) - han trycker nog till MM som en reaktion när denne touchar in i VR momentet före.

Jag kan tro att RD skulle ha köpt den inledande trängningen med den ursäkten att MM kört uppenbart vildsint i ett för mästerskapet känsligt läge och att VR har rätt att markera. Men inte att foten åker ut, då rann sinnet till för geten!

All heder åt Dani, trist att hans prestation faller så i skuggan av en catfight. Jag unnar honom ett lysande 2016!

Lorenzo lämnade snabbt podiet, undrar vad som föranledde detta? Less på alla dramaqueens som stjäl uppmärksamhet från mästerskapet, ett sätt att markera avståndstagande?

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Lorenzo lämnade nog för att publiken buade... Märkliga människor.

Ja det var sjukt respektlöst. Hatar när de buar och håller på..

Lorenzo skriker tydligen hos race direction, kan vi anta att han är upprörd för att Rossi inte bestraffas?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
MM fick vad han förtjänade och för min del får det gärna hända om och om igen. Han har tagit över rollen som CS hade, dvs en förare jag inte kan med. Punkt!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati