Menade ingen alls och alla som tror han tog det spåret för att "få en bättre utgång", han tog det spåret och reglerade hastigheten medvetet så MM skulle gå av banan vilket han hade gjort om han inte styrt in i Rossi eller bromsat.
Det var min spontana reaktion när det hände, "han trycker av MM" , och allt jag sett efteråt visar på det, även straffet utgår från det.
Att MM sen styr rakt in i Rossi är väl en markering, "försök detta en gång till och jag plockar av dig" typ, sen gick det inte som planerat....
Personligen tyckte jag det var en shysst fight innan, på gränsen men det fans utrymme för bägge, om det ligger något bakom som att han skulle sinka Rossi så det vara så men det är ju inget regelbrott att racea någon, sen kan man tycka vad man vill om det men att då börja trycka av motståndarna är att gå för långt.
Det är intressant att man kan titta på samma skit och se så olika på det....
Det är ingen fair fight. MM kör medvetet långsamt i kurvorna och lever bra på mer pulver och sen på bromsarna när det behövs. Han skulle haft en varning för det tidigare....
VR tar ett långt och extremt oekonomiskt spår och det har naturligtvis inget med "bättre fart ut" att göra. Fattar inte att han stå och säger en så löjlig sak i första intervjun efter loppet. Han har garanterat provat alla möjliga spår under träning och det var garanterat inte med på topp-10 i den kurvan. Däremot så tycker jag att det finns både plats och asfalt kvar för MM, det är hans eget ego som välter honom.
Sen så finns det en tyst deal att har du inget med titeln att göra så lägger du dig inte i. Antingen lägger sig MM bakom eller så går han förbi och drar ifrån. Oavsett vilket så behandlar man de inblandade om titeln exakt lika och det gjorde det jävla fitthåret inte.
Finns det nån rättvisa så tar alla mellan VRs verkliga startpos och där han faktiskt kommer att starta det extremt lungt i starten i Valencia.
Det hade vart möjligt om Rossis vänstra ben var ca en meter längre än hans högra
Tror och hoppas att RD kommer att häva sitt beslut.
Exakt. Oxå helt fantastiskt att en tilltryckt bromspedal skulle resultera i ett framhjulsläpp. Han får en skogstokig spanjors hjälm på knät och gör vad han kan för att hålla honom borta.
Nu hävdar förvisso MM att VR tryckte till styret och Bromsgreppet. Vilket är fullt genomförbart om det inte vore för det där skyddet som borde göra det hela lite svårare. Men inte omöjligt. Utan att ha ett längre ben.
Men snälla nu, Rossi går Inte "lite brett" för att få en bättre utgång, han trycker ut MM!
Man måste vara Blind för att Inte se det.
Personligen tyckte jag det var en shysst fight innan, på gränsen men det fans utrymme för bägge, om det ligger något bakom som att han skulle sinka Rossi så det vara så men det är ju inget regelbrott att racea någon, sen kan man tycka vad man vill om det men att då börja trycka av motståndarna är att gå för långt.
Nu hävdar förvisso MM att VR tryckte till styret och Bromsgreppet. Vilket är fullt genomförbart om det inte vore för det där skyddet som borde göra det hela lite svårare. Men inte omöjligt. Utan att ha ett längre ben.
Håller med om att MM hade asfalt kvar. Står inget i regelboken om att block pass inte är tillåtet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|