Det är intressant att man kan titta på samma skit och se så olika på det....
Det är ingen fair fight. MM kör medvetet långsamt i kurvorna och lever bra på mer pulver och sen på bromsarna när det behövs. Han skulle haft en varning för det tidigare....
VR tar ett långt och extremt oekonomiskt spår och det har naturligtvis inget med "bättre fart ut" att göra. Fattar inte att han stå och säger en så löjlig sak i första intervjun efter loppet. Han har garanterat provat alla möjliga spår under träning och det var garanterat inte med på topp-10 i den kurvan. Däremot så tycker jag att det finns både plats och asfalt kvar för MM, det är hans eget ego som välter honom.
Sen så finns det en tyst deal att har du inget med titeln att göra så lägger du dig inte i. Antingen lägger sig MM bakom eller så går han förbi och drar ifrån. Oavsett vilket så behandlar man de inblandade om titeln exakt lika och det gjorde det jävla fitthåret inte.
Finns det nån rättvisa så tar alla mellan VRs verkliga startpos och där han faktiskt kommer att starta det extremt lungt i starten i Valencia.
Men, har inte MM Alltid kört långsamt mitt i böj, hård, sen broms och hårt, tidigt påslag, är ju Honda och hans signum, det och stenhårda omkörningar. Rent tekniskt menar du att han alltid kört oshysst när han utnyttjat sina och sin hojs styrkor.
Tja, "fair fight" som du säger.....han gick om och såg till att ligga ivägen, upp till den andra att kontra då tycker jag nog.
Fult hade väl varit att gå om och precis i påslaget, när den andra ligger bakom och går på, dippa lite på gasen, det eller trycka ut motståndaren....
Jag är Stort Rossi-fan men efter den manövern, oavsett vad som föranledde den, så vet jag inte längre, tycker han kunde skött det sportsligare......nu förlorade han mer anseende än de 3 poängen var värda!