25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med tanke på hur den här säsongen ställt förväntningar på huvudet om och om igen på racedagen så vågar jag inte direkt tillskriva en titel till Lorenzo förrän racet är genomfört. Självklara favoriter till seger har kommit 4:a flera gånger i år.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Push him wide and slow him down.
Ok, semantik men han var oerhört medveten om vad han gjorde och vad syftet var...

Nej, absolut inte semantik. Det är en förbannad skillnad på "Push him wide and slow him down" och trycka fanskapet av banan. Det måste du ju trots allt förstå oavsett vem du håller på.

Det stör mig som fan att det kommer en liten jävla snoris och gör allt för att avgöra ett VM han inte har haft något att göra med på hela året. Det som gör det extra tragiskt är att snorisen antagligen är den vassaste föraren på griden och har alla möjligheter i världen att etsa in sig i böckerna som en av de bästa genom tiderna på egna meriter.

Sen den jävla lipsillen JL, en helt lysande förare som sänker sig själv genom sitt ständiga pipande. Han är fan ta mig mer irriterande än urinvägsinfektion. Och hur dum i huvet är inte karl-jäveln? Han sitter på pressträffen och tycker att VR borde straffas hårdare, hans teamkamrat. Och detta EFTER att straffet delats ut redan. Det hade varit en sak om han ville påverka tävlingsledningen men beslutet var redan taget. Han skulle ha talat om att han vill vinna på egen körning, tråkigt att VR inte fick chansen att utmana, att han inte sett situationen och inte vill uttala sig innan mm. Korkad eller drömmde han om att suga på klubban när det var mediaträning i skolan?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nej, absolut inte semantik. Det är en förbannad skillnad på "Push him wide and slow him down" och trycka fanskapet av banan. Det måste du ju trots allt förstå oavsett vem du håller på.

Det stör mig som fan att det kommer en liten jävla snoris och gör allt för att avgöra ett VM han inte har haft något att göra med på hela året. Det som gör det extra tragiskt är att snorisen antagligen är den vassaste föraren på griden och har alla möjligheter i världen att etsa in sig i böckerna som en av de bästa genom tiderna på egna meriter.

Sen den jävla lipsillen JL, en helt lysande förare som sänker sig själv genom sitt ständiga pipande. Han är fan ta mig mer irriterande än urinvägsinfektion. Och hur dum i huvet är inte karl-jäveln? Han sitter på pressträffen och tycker att VR borde straffas hårdare, hans teamkamrat. Och detta EFTER att straffet delats ut redan. Det hade varit en sak om han ville påverka tävlingsledningen men beslutet var redan taget. Han skulle ha talat om att han vill vinna på egen körning, tråkigt att VR inte fick chansen att utmana, att han inte sett situationen och inte vill uttala sig innan mm. Korkad eller drömmde han om att suga på klubban när det var mediaträning i skolan?

Fan va bra! :fyllisar

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Tittade några ggr på videon från helikoptern. Nog fan ser det ut som MM börjar gasa och kör in i VR för att försöka trycka in honom i spåret. Hur tänkte han med den manövern. Kan ju bara sluta på 2 sätt. Antingen att han går omkull själv eller att båda går ikull.
Ju mer jag tittar på filmerna ju mer tycker jag nog att VR gör rätt. Att han saktar ner som han gör och driver ut är nog mer för att fråga MM "vad fan håller du på med" när man betänker MMs körning innan. MM svarar med att försöka knuffa sig förbi och det kan ju en idiot inse att det inte går.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin

?
du ser la, banan svänger å han gör ingen extra sväng så vad försöker du bevisa?

å det dära med kicken, knuffen e la mindre viktigt ändå, visst det verkar ha orsakat kraschen men rossi har redan skämt ut sig enligt mig genom att blocka någon på det sättet. så allt du skriver e bara ren å skär fanbabbel. tyvärr :p

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Begår man ett regelbrott i racing om man inte presterar sitt bästa!?

Det som händer i samband med Marquez vurpa är ju bara toppen på ett isberg som om möjligt både Rossi och Marquez kunde förhindrat genom att prestera sitt bästa vid alla möjliga tillfällen… vilket ingen av dem gjort och DET stör mig. Bägge kör farligt och borde straffas enligt "irresponsible riding causing danger to other competitors"

Marquez CV börjar för övrigt bli ansträngt: Argentina -15, Assen -15, Sepang -15... Jerez -14, Aragon -14... Moto2 finalen på Valencia...

Kanske att Stoners kommentar till Rossi kunde passa Marquez framfart 2015: obviously your ambition outweighed your talent!?

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Har precis tittat färdigt på alla videos på motogp's VideoPass.
Varför är inte Rossi med under presskonferensen för Top 3? Inget straff
för att utebliva från en sådan?

Trodde det tillhörde kontrakten att man representerar sitt team och
sponsorer genom att sitta där och svara på pressens frågor och samtidigt
visa upp logotypes på sina kläder.

För övrigt tog jag denna stillbild när Rossi är på väg in till Marquez som sitter
och väntar hos Race Direction. Tänk att vara en fluga på den väggen...

ohboy.jpg

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Tänk om situationen var omvänd, ingen här som håller på Rossi skulle tycka det var något fel?
Samt som vanligt buar Rossipöbeln ut Lorre, vilket idiotiskt beteende.

Om detta fortsätter tror jag MotoGP blir bättre utan Rossi...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
?
du ser la, banan svänger å han gör ingen extra sväng så vad försöker du bevisa?

å det dära med kicken, knuffen e la mindre viktigt ändå, visst det verkar ha orsakat kraschen men rossi har redan skämt ut sig enligt mig genom att blocka någon på det sättet. så allt du skriver e bara ren å skär fanbabbel. tyvärr :p

Fanbabbel? Säger du? Hahahaha

Ja.. Du, mm och Löfven ni passar bra ihop ni:smasha

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
MM har ökat i respekt hos mig iaf, rossi försöker med sina töntiga mind-games återigen och kommer med helt bisarra anklagelser i ett försök att få marc att köra hårt mot lorre och gynna sigsjälv, det får omvänd effekt och marc ser rakt igenom det och istället för att hjälpa patetiska rossi att ta titeln så gör han tvärt om. På banan säger marc att vill du anklaga mig för att hjälpa lorre ska du få se hur dte verkligen ser ut när jag hjälper lorre, helt rätt gjort! sånt jävla skit rossi sysslar med hör inte hemma i motoGP.

Marc såg igenom Rossis sociopatiska tendenser att försöka manipulera folk och respekt till han för det.

Är av helt samma uppfattning. Har aldrig hållt på MM innan men nu växte han i mina ögon. Rossis märkliga utspel om PI var ju tänkt att psyka MM att hålla sig borta. Tycker MM tog det som en man och inte vek ner sig utan valde att ge Rossi en fajt istället. Ser inga konstigheter i kampen om tredje platsen mellan MM och VR. Tycker inte att MM försöker sakta ner VR mer än det som sker naturligt när man slåss hårt om en placering. Det enda tveksamma från MM är i så fall om han medvetet släppte om JLo.

Jag förstår inte hur någon kan tycka att det sen VR gör mot MM är normalt. Man hann ju fundera flera gånger om i den kurvsekvensen på vad fan karln gör. Varför går han inte på gasen? Varför åker han och tittar på MM och vart fan är han på väg?

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Fanbabbel? Säger du? Hahahaha

Ja.. Du, mm och Löfven ni passar bra ihop ni:smasha

haha, nä inte Löfven. Gillar inte när någon motiverar sin feta löneökning som boss för ifmetall med att säga: För att jag är värd det, när massvis av de som han borde representera fick kicken.

men jag blir väligt rörd när du säger att jag passar i samma fack som Marc, :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år