Instabil
Medlem
Prova med orginal luftburk, ...ett av mina starkaste minnen från 80-talet är alla dom som försökte få till ett friare insug på RD350:isarna (och TZR för den delen), ...och misslyckades. Letandet efter gigantiskt stora munstycken brukade vara en indikation på att dom snart skulle ge upp/motorn skulle skära.
Tanken är god. men detta är en 250 med en 350 maskin .. dvs det finns ingen luftburk, den som passade till 250 motorn var för liten till 350 motorn den ströp nått fruktansvärt och hojen hade ett effektregister på 500rpm vid ca 8000rpm annars så gick den knappt. men den drog bra med soppa kan jag säga
motorn är genomgången av mig och den är fräsch. så detta är inget problem som uppstått utan jag har inte fått den till och gå som den skall någon gång.
ang motståndet i insuget så monterade jag mellanbitar ca 40mm långa för att ev försöka kompencera motståndet i luft burken. men den går lika illa med som utan dessa distanser. Det får inte plats längre heller. *suck*