Robin Hood
Din nuvarande titel är ?????????????
V.I.F
//Robin
//Robin
Alltså... text text
Det som är tragiskt är dock att det vid varje dödsolycka ska komma diskussioner om trafik vett. Dom skulle vi kunna klara oss utan, inget bra kommer till följd av det.
Eller?
Helt fel.
Diskussioner om trafikvett kan vi aldrig få för många av.
Jag anser att vett - eller snarare bristen på vett - är den klart största orsaken till att mc-olyckor öht sker.
Dessutom är erfarenhet inte mycket värt om den inte kombineras med riskmedvetenhet och vett.
Om jag säger så här då.Helt fel.
Diskussioner om trafikvett kan vi aldrig få för många av.
Jag anser att vett - eller snarare bristen på vett - är den klart största orsaken till att mc-olyckor öht sker.
Dessutom är erfarenhet inte mycket värt om den inte kombineras med riskmedvetenhet och vett.
Jag tappade mitt förtroende för Duckie en tråd...
Nej, jag har heller inte för avsikt att diskutera spöken med dig.Skall du och jag diskutera Fürstenhoff? Inte min grej...
Det var mer duckies lätt lakoniska sätt att bemöta en betydligt hetsigare ehrm, debatteknik jag kommenterade. Finns mer att säga men jag avstår då det blir "om" personer.
Och hur får man riskmedvetenhet och vett?
På A svarar jag: Av erfarenhet.
Om jag säger så här då.
Har nånsin en trafikvett diskussion varit lugn och sansad samt gett upphov till ett resultat som någon skulle kunna ta till sig?
Alltså, det här är verkligen jätteroligt, men det är när du agerar språkpolis du åstadkommer en komisk retorik av rent episka mått! Tackar för god underhållning!
Pröva läs dina inlägg när du lugnat ner dig. Tror det kan vara så att du söker försvar för nåt du vet är så uppenbart fel.
Duckie leker med dig som katten med en näbbmus och du kallar henne dum. ).
Inskickat av blueridge
Alltså, det här är verkligen jätteroligt, men det är när du agerar språkpolis du åstadkommer en komisk retorik av rent episka mått! Tackar för god underhållning!
Pröva läs dina inlägg när du lugnat ner dig. Tror det kan vara så att du söker försvar för nåt du vet är så uppenbart fel.
Duckie leker med dig som katten med en näbbmus och du kallar henne dum. ).
Nej vi pratar RISK.
En förare utan hjälm som kolliderar med en vägg i 30km/h har större sannolikhet att överleva än en som kolliderar med en vägg med hjälm i 300km/h.
![]()
En 18-åring med nytaget B-körkort får köra en bil med 1500hk. En 18-åring får däremot inte köra en obegränsad tung MC. Men du kanske menade oavsett ålder på MCn?
Du som är smart förstår mycket väl att han inte pratar om matematisk riskbedöming.
Endast hastighet 0 kmh är relativt riskfri, men även då kan ett flygplan trilla ner i skallen på dig.
Vi övriga förstår att det är risken för olycka som avses och inte olyckans konsekvenser givna olika faktorer. Med det i minnet så är det troligen 'bättre' med 300 kmh på ett flygfält än 90 kmh inne i stan.
Personligen visstas jag aldrig i stan om det inte är så att kan måste på akuten eller sjukhuset av någon anledning. Ändå bor jag i ytterkanten av en relativt stor stad. När man kör hoj är det bara en sak som gäller...ut på wischan så snart det är praktiskt möjligt. Varför?
1) Mycket mindre trafikanter.
2) Det är där man hittar de vägar som är roliga att köra på utan att folk blir uppretade.
3) Ofta är det öppna landskap som gör att man får bättre överblick.
Så fort man ser en gångtrafikant drar man markant ner till under laglig hastighet och glider repektfullt förbi. De med hundar och barnvagn brukar bli mycket tacksamma och vänligt heja tillbaks.
Har även bestämt mig för att aldrig köra med annat än standard avgassystem på. Hade slipon monterat under en period i mars och det enda jag lyckades med var att skrämma och reta upp folk i byarna trots att jag körde lagligt i varje by. De hade redan hört en på intågande så att säga...
Att köra på bana är en fullständigt rätt tanke eftersom man efter ett tag inte kan bli skickligare på landsväg utan att riskera för mycket. Tänk om det bara fanns en banor som var mer tillgänliga på vardagskvällar och andra tider då man har tid över. All bankörning sker på bestämda tider och därför är det svårt att få till med alla övriga göromål som hör livet till.
Tänk en bana med öppetider varje dag mellan 10:00-21:00 och visa betalning..
/D.
Undrar hur jag blev inblandad i ovanstående inlägg![]()
Själv syftar jag på att man ska försöka att hållapå plats och inte falla för polarnas grupptryck.
Inte någonsin har jag predikat "håll hastigheten och du är säker i trafiken" här på sporthoj.
Nej nej, jag struntar fullkomligt i hur fort andra kör, särkillt förbi morsor vid övergångsställen. Det var inte heller riktat mot någon specifik person, utan mer mot fenomenet.
Det är väl helt odiskutablet, att hastigheten har ett direkt samband med utfallet på en ev olycka. Men som du skriver så är en beteendeändring lika relaterad till hur o var "hastighet" kan förekomma o i vilken form. Sedan man satte sig på de två hjulen o 150 kusarna som vibrerar under pungen, har iaf jag, insett vikten av att tänka efter före man vrider haspen i botten. Någon stans skall "hastigheten" sedan tas ner. Kanske ända ner till 0. Hinner jag det? Det går så himla fort att komma upp i hastighet, men tillbaka tar det längre tid. Detta inser man inte, eller förstår koncekvensen av som ung förare. Den erfarenheten fås delvis som bilförare, men är ändå inte i närheten när det kommer till två hjul. Vi har en övertro till våra bromsar....
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |