Mjölnaren75
Gudomlig sporthojare
Jorå jag har vurpat 5 gånger men med skydd. Hade aldrig hänt någon av gångerna om jag inte haft det för då kör jag mycket försiktigare. Så är det bara.
Närå. Sitter i Bengtsfors nu. Körde i hela skinnstället och stövlar. Inte så farligt varmt då det gått över hundra hela vägen.Faan Björn har du mensvärk nu igen
Har man vurpat nån gång när det gått någorlunda fort ställer man aldrig såna här frågor... men har man inte det så undrar man hur petig man skall vara
(Jag har vurpat). Skaffa ventilerat skinnställ så löser det sig!
Hjälm, ryggskena, handskar sitter alltid på. Åker ofta i t-shirt, mcskor och kevlarjeans och är de bara lagom varmt har jag hoodie.
Såg någon lirare häromdagen som kom på en fireblade 1000cc med t-shirt, hjälm, inga handskar, shorts och hör här nu..... FLIPPFLOPPS!.... FLIPPFLOPPS på fötterna! Där måste väll ända finnas någon gräns eller?
Hjälm, ryggskena, handskar sitter alltid på. Åker ofta i t-shirt, mcskor och kevlarjeans och är de bara lagom varmt har jag hoodie.
Såg någon lirare häromdagen som kom på en fireblade 1000cc med t-shirt, hjälm, inga handskar, shorts och hör här nu..... FLIPPFLOPPS!.... FLIPPFLOPPS på fötterna! Där måste väll ända finnas någon gräns eller?
Om man orkar igenom alla 13 minuter så förklaras detta med värme och hojkörning rätt bra här..
https://www.youtube.com/watch?v=D5RAbEtl7g0
Hjälm, ryggskydd, handskar och MC-skor. Den kombinationen är minimum i mitt tycke.
Ibland har man ryggskyddet under t-shirt. Brukar kännas skönare än att pressa klädseln mot kroppen med ryggskyddet ovanför.
Det är bara för pendla inte nöjesåka. Längre sträckor och snabba vägar då åker allt på.
Risken för att man vurpar ökar med skyddsutrustning då man kör fortare för att kyla ner sig. I den här värmen rekommenderas att man ligger i minst 150kmh för att inte dö av värmeslag.
Tar du på dig skinnställ varje gång du går och handlar eller åker på något ärende, korta sträckor? :O Måste vara jobbigt!
Hur många gånger har du vurpat? :O
Har du vurpat i olika hastigheter med olika mängd skyddsutrustning?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|