Chris Ash
Kapten Gars
Det är möjligt att mitt synsätt är naivt
Vad tror du det stora antalet dödsskjutningar i USA beror på?
Det är möjligt att mitt synsätt är naivt
Populärt att jämföra med kamphundsargumenten, och jag hänger på
Bättre att en liten hund med små tänder blir skogstokig än en bullhund.
Bättre att en mobbad tonåring med tandställning blir skogstokig än en mobbad tonåring med automatvapen
SJÄLVKLART medför fler vapen i ett samhäller fler dödsskjutningar......
Vi har haft den här diskussionen i en annan tråd.
Vågar man gissa att de här galningarna hittar ett annat sätt att få utlopp för sin frustration om de inte fick tag på pickadoller?
Du har rätt, men nog kan man minimera den skada de eventuellt åstadkommer om man minimerar deras möjligheter att införskaffa skjutvapen? Ett rimligt antagande är att en labil galning hinner skada färre med en kniv än med en k-pist?
Mer vinklad skit än den som Michael Moore publicerar är sannerligen svår att hitta. Har läst merparten av hans böcker och det enda vettiga han lyckas få fram genom sina hundratals sifferpackade sidor skulle min tvååriga systerson kunna förklara med en duplokloss, mao; orsak och verkan.Tyskland 381
Frankrike 255
Kanada 165
England 68
Australien 65
Japan 39
Usa 11127
Antalet döda av vapen varje år i respektive land direkt taget ur "Bowling for columbine"
Verkar förövrigt som att det är lika lätt att få tag på en pickadoll i kanada. Se filmen ni som inte gjort de verkligen rekommenderas.
Mer vinklad skit än den som Michael Moore publicerar är sannerligen svår att hitta. Har läst merparten av hans böcker och det enda vettiga han lyckas få fram genom sina hundratals sifferpackade sidor skulle min tvååriga systerson kunna förklara med en duplokloss, mao; orsak och verkan.
Frågan du borde ställa dig är istället vad dessa siffror har för betydelse om man plockar ur de från sitt sammanhang och granskar de var för sig. Han är en mästare på sensationsjournalistik och att lura sina läsare med mäktiga formuleringar och pompösa påståenden, men det finns ingen som helst kärna i hans presentationer.
Det är lika lätt att få tag i ett vapen var du än befinner dig, förutsatt att du har resurser. Det är inte mängden vapen som man ska koncentrera energin på utan förhållningssätten till dessa.
I blame videogames.
Mvh
PS Se istället filmen 'Team America'. DS
Se filmen ni som inte gjort de verkligen rekommenderas.
På nyheterna på fyran sa de att gärningsmannen tog självmord. Men vi kan ju alltid skända liket i bästa nakcskottaranda.
'Begick självmord' eller 'tog sitt liv', för bövelen.Du tror inte han var plågad redan innan han tog självmord eller?
Hittade lite undersökningar som visar på att mängden vapen och vapenlagar har lite att göra med antalet mord. Man bör nog istället söka svar i tex socioekonomiska, demografiska och kulturella skillnader.
Jämförelse av antal mord per 100 000 invånare i olika delstater i USA
http://www.rkba.org/research/suter/states.crime-ccw.4sep95.html
En sammanfattning av Gary Kleck som ska vara en av de främsta och mest noggranna på området i USA
http://teapot.usask.ca/cdn-firearms/Kleck/point-blank-summary
Jämförelse av antal mord mellan länder
http://www.guncite.com/gun_control_gcgvinco.html
Intressanta källor...
Intressanta källor...
jag tror att killen hade spelat för mycket wow och fått för sig att han var en kinesfarmare irl..... han gav sig då ut för att farma lite HK:s och fick ihop dryga 30, med full honor på alla... inte fy skam.
'Begick självmord' eller 'tog sitt liv', för bövelen.
Han var en hunter och gick in för att farma, men efter att ha dödat 32 pers så fick han för mycket aggro och kom på att han inte hade sitt pet med sig. Dom resistade alla hans traps och manan började ta slut.
Enda utvägen var Feign Death
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |