n00blund skrev:serut att bli ruskigt nice detdär, men du, hur kommer detdär att gå på besiktnigen ??
Varför skulle dom gnälla på det.... de lyser ju....
n00blund skrev:serut att bli ruskigt nice detdär, men du, hur kommer detdär att gå på besiktnigen ??
jo det är sannt det, jag kommer nog behålla mit orginal tills efter besiktnigen jagKvalitetsMiffo skrev:Varför skulle dom gnälla på det.... de lyser ju....
n00blund skrev:jo det är sannt det, jag kommer nog behålla mit orginal tills efter besiktnigen jag
KvalitetsMiffo skrev:Ja ha.... tro inte ni slipper mig...
Nu är diodbakljuset kopplat och klart....
Tyvärr fick jag inte tag i några test bilder men kommer nog snart.... Hursomhells så fungerade det hela... jag har kopplat det 4-5, alltså 4 positionsljus och 5 extra dioder till bromsljuset....
Bildbeskrivning:
1. Motstånden läggs mot plåten för kylningens skull, limpistolen är ytters användbar för att fästa dom...
2. Nu är allt monterat och sladdarna dragna... notera att alla sladdar är draga under plexiglaset...
n00blund skrev:blir bra som bara fan detdär!!, vad har du använt för storlek på motståden ??
KvalitetsMiffo skrev:Jo, visst blev det bra... trodde de skulle bli sämre än vad det blev...
till positionsljuset (4dioder) använde jag 68ohm motstånd och till bromsljuset (5dioder) använde jag 56ohm motstånd....
n00blund skrev:ok, har du serie eller parallelkoppla dem ?
KvalitetsMiffo skrev:Sjävlklart ligger man inte på latsidan bara för att det är lite kallt ute...
Lyfte av motorn från ramen idag.. längre kom jag inte.... kan därimot skryta med att kammen och ventilerna såg skit fräscha ut....
n00blund skrev:ser ju bra ut detdär, men du !!, glöm inte att byta topplockspackning när du monterar toppen igen !!!
KvalitetsMiffo skrev:jooo... blev själv överaskad hur fint det såg ut när jag lyfte av toppkåpan.... rent å fint... (till skillnad från min reservdelshoj som såg fördjävlig ut...)
Packning är beställd....
n00blund skrev:toppkåpan??, du menar ventilkåpan ???
KvalitetsMiffo skrev:ja... toppkåpan på motorn= ventilkåpan..... same shit
n00blund skrev:körde min idag jag =)=), skoj som fan och halt som fan grejjerna lira bra ihop i alla fall, så nu ska jag byta till sörre förgasare och raka rören, även mycket annat kommer att komma till , hur går det för dig då?
KvalitetsMiffo skrev:lyckas även täta oljekanalerna vid topplocks-packningen som ofta sprider olycka genom att läcka olja så att skiten ryker som en tvitaktare....
dubbelt insug med plats för 2st 26mm fuggar... (som snart ska få nya munstycken...)
n00blund skrev:detdär första hade jag någe jääävulsk i slutet av sommarn , lukta rena satan !, sedan du, vad ska du ha för munstycken på 26 mm fuggarna, jag ska jhu sätta på sånna jag med, och higflowluftfilter
KvalitetsMiffo skrev:Jo du.. min rykte lite på ena sida oxå... men sen hittade jag felet och nu är det tätt där.....
jag har 100 som huvudmunstycken (88org).. (inte kört med dom än så jag vet ju inte hur dom trivs i fuggarna..)
Rakarör och öppet filter ska de va!!!!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |