wheelieman skrev:Finns det några sådana här modeller inreggade i Sverige?
oFFkeFF skrev:Mavve, sluta med pillerna, det är inga zxr400'or som går med 105hk.. Eller ens över 100hk.
Vad gäller aprilian, den kommer nog rocka rumpa, kubikhets eller inte, låg vikt är så mycket roligare än enbart pulver rakt fram..
Mavve skrev:
Ozzie skrev:Problemet med den motorn var dock "hubraum von 636 ccm". Då är kanske inte 120hk så imponerande.
Själv skulle jag sjukt gärna ha en liten 250-400 4-taktare med rödmarkering runt 15-18k och dra runt med. Bort med effekthysterin och fram för de höga varvtalens magi!
/Oskar
Säger inte reglementet att endast modeller som har sålts av generalagenten är tillåtna i 250 SP? I så fall skulle Honda RVF eller CBR 400 inte vara ok. Det verkar dock som Lodnert & Co skulle utfärda dispens utan närmare betänkligheter. Vore kul med fler fyrtaktare (finns väl ingen alls nu?) i Aprilia Cup.Torkel skrev:Ingen dispens behövs väl för det? Klassen är per definition öppen för 2t upp till 250cc och 4t upp till 400 cc
Men om vi får igenom vår önskan att tillåta kitpipor i 250SP så skulle man samtidigt kunna tillåta upp till 450cc för 4-takt i alla fall till 2006. Det rimmar som sagt mer med crossens kubikindelning också.
Vill jag ha en RS450 att rejsa med? Skiter påven i skogen? JAAA, klart jag vill!
Mavve skrev:Ja, jag vet att de med 100hk kräver service. Stod det nåt annat?
De med 70 blir bara lite varmare fortare än original - min blir det.
Goodstuff skrev:Det stod att en ZXR400 med 105 bhk skulle kräva ungefär samma service som oFFkeFFs 250 vilket jag anser vara skitsnack. En ZXR400 med, teoretiska, 105 bhk skulle kräva betydligt mer service för att hålla ihop.
ozeo skrev:en sak vet jag iaf...vill ha
http://www.motorcycle-blog.com/images/aprilia_sxv.jpg
Mavve skrev:Superkaxig - vad kosta sig?
cc?
Mavve skrev:
Webspy skrev:Det finns en -92a på blocket för 38.... jag gav 15 för min.... inkl. transport (4000) sen måste man betala tull + moms samt reg bes... så ca. 21.000:-
oFFkeFF skrev:Jamen halllå, då är det ju möjligt med 180 hk i min 250, bara jag borrar upp den till ~450cc...
Engelsmännen som trimmar just 400'or en hel del, och gör väldigt vassa sådana finns det en del som kommit upp nånstans mellan 85-90hk, men de river i stort sett motorn mellan varje pass(såvida de inte blåst ut all olja redan på banan).
Men det är _inga_ 100+ hk såvida de inte är och leker i glädjebänken..
wheelieman skrev:Tull och moms skall du väl inte betala om den gått mer än 600mil, och finns det redan en likadan inreggad så är det ganska så enkelt att få den registrerad.
Mavve skrev:Lämnar snart in på trimning för att överbevisa dig att 80 är no problems utan att riva skiten varannan helg.
wheelieman skrev:Tull och moms skall du väl inte betala om den gått mer än 600mil, och finns det redan en likadan inreggad så är det ganska så enkelt att få den registrerad.
oFFkeFF skrev:Det ska bli kul att se, ingen borrning bara.
Mavve skrev:Lämnar snart in på trimning för att överbevisa dig att 80 är no problems utan att riva skiten varannan helg.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|