Mavve skrev:Nej - köper hellre 636motorn då.
Ja, men borrar man är det ingen 400'a längre....
Mavve skrev:Nej - köper hellre 636motorn då.
oFFkeFF skrev:Ja, men borrar man är det ingen 400'a längre....
oFFkeFF skrev:Det är ju "bara" 200hk/liter ur en början på 90-tals konstruktion, som sagt inte omöjligt, men driftsäkert, my ass...
105-120hk ur en 400 vill vi se också, sen kan din guru börja jobba för Rossi på studs.
Bearing skrev:400:an lär behöva varva över 18000 rpm för att fixa 105 hästar
Webspy skrev:Att få ut 105 ur en 10-12 år gammal 400 är knappast troligt.... men om pengar inte är problemet så kanske det går - men knappast driftsäkert (för gata)
En 400 ger ju ca 40 Nm och då krävs över 18000 rpm för 105 hästar.Mavve skrev:Varför varva mer?
Bearing skrev:En 400 ger ju ca 40 Nm och då krävs över 18000 rpm för 105 hästar.
Mavve skrev:Lämnar snart in på trimning för att överbevisa dig att 80 är no problems utan att riva skiten varannan helg.
Victor skrev:Har du inte låtit så i över tre år nu?
Trimma hit och trimma dit...
Att du orkar köra runt på det där gamla skrotet är ju häpnadsveckande.
Iallafall när du verkar som du diggar banåkning och köra-fort grejen. Eller det är så det låter mellan allt "prylande" iallfall.
Mavve skrev:Jo, 120 bakhjulshästar är rätt imponerande.
Nya R6an lämnar endast 102RWHP så 120 är mer. Mer är alltid bättre haha.
QUOTE]
Bottendelen på den aktuella motorn var från zzr600, cyl+topp från zx6r 97. Slagvolym 636cc. Jag reagerade mest på att det inte över huvudtaget var en 400 längre som diskutionen (<-shit stavning?) tidigare i tråden gällde. Att personen sedan anger "...er leistet ca. 120 PS und..." efter att ha pillat såpass mkt med motorn säger för mej att det knappast är några bänkade "riktiga" hk, än mindre några bakhjulshästar. Att han ens skriver "ca." tycker jag tyder på att 120 även med föregående anmärkningar är i överkant.
Bara som jag tänkte...
Skulle dock fortfarande vilja ha en modern, högvarvig 4t på 250-400 (ja även 450 nu da) kubik med ett smidigt chassi. Såg någon film här på forumtet med en cbr250r... När glädjemätaren med max någonstans runt 20000 kryper över 5-siffrigt då början gåshuden sprida sig över ryggen...
Ozzie skrev:Mavve skrev:Jo, 120 bakhjulshästar är rätt imponerande.
Nya R6an lämnar endast 102RWHP så 120 är mer. Mer är alltid bättre haha.
QUOTE]
Bottendelen på den aktuella motorn var från zzr600, cyl+topp från zx6r 97. Slagvolym 636cc. Jag reagerade mest på att det inte över huvudtaget var en 400 längre som diskutionen (<-shit stavning?) tidigare i tråden gällde. Att personen sedan anger "...er leistet ca. 120 PS und..." efter att ha pillat såpass mkt med motorn säger för mej att det knappast är några bänkade "riktiga" hk, än mindre några bakhjulshästar. Att han ens skriver "ca." tycker jag tyder på att 120 även med föregående anmärkningar är i överkant.
Bara som jag tänkte...
Skulle dock fortfarande vilja ha en modern, högvarvig 4t på 250-400 (ja även 450 nu da) kubik med ett smidigt chassi. Såg någon film här på forumtet med en cbr250r... När glädjemätaren med max någonstans runt 20000 kryper över 5-siffrigt då början gåshuden sprida sig över ryggen...
Jag vet att han har fantasisiffror i sin "annaons" om den 636motorn - därför ville jag inte ha den
Postade den mest för skojs skull....
400 4t äger....
oFFkeFF skrev:Han har hämtat den en bit utanför EU, då ryker man på tull o moms.
Valentinic skrev:Är det den som ska ersätta RS 250? Jag tror det kan bli en kul hoj att köra på en tajt bana
wheelieman skrev:Såja, där vaknade jag (såg det NU )....... Det gick inte att ta den som flyttgods heller då?
Ingen som bott där i mer än ett år och skulle flytta hem?
Vad lustigt att du sa det, det är ju precis vad man brukar säga om fyrtakts radfyror. Moderna tvåtakts 250 är ju dessutom V-2'or vilket brukar var pastaförarnas främsta argument för att de har mer hår på bröstet än sushifolket. Det är bara att inse, en 250 har det bästa av alla världar, låg vikt, hög effekt, en v-twin som ger hår på bröstet, ett ljud och en lukt som för tankarna till racing. Ahhh...Hightuned skrev:Den skulle jag gärna köpa, det enda som hindra mig från att åka 250 är att dom låter som symaskiner!
Amen to that! Sen låter en Aprilia RS250 väldigt lite tills avgasventilerna öppnar fullt, då är den fan i mig inte ett dugg tyst! Sen på med lite kitpipor också så...Teddy skrev:Vad lustigt att du sa det, det är ju precis vad man brukar säga om fyrtakts radfyror. Moderna tvåtakts 250 är ju dessutom V-2'or vilket brukar var pastaförarnas främsta argument för att de har mer hår på bröstet än sushifolket. Det är bara att inse, en 250 har det bästa av alla världar, låg vikt, hög effekt, en v-twin som ger hår på bröstet, ett ljud och en lukt som för tankarna till racing. Ahhh...
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |