Alicia skrev:2413652Räkna inte bort 400rna, iallafall inte min.
Nu borde Sweetie kunna köra en 58:a med min nya heta broms.
Bikerbitch skrev:2413662Du får ju vara med oss ändå. Saxat från RR.se "Motorcykeln kan vara antingen tvåtaktare på
126-250 cc eller fyrtaktare på 251-400 cc.
"
Cliff Barnes skrev:241363910:övriga frågor
Vem beslutar om såna här saker, ändringar i klasser, reglementen m,m
har svemo tankar på detta eller är det "bara" sporthojspånande?
undrande
jocce
Alicia skrev:2413689Jo jag vet, men att den fortfarande är en konkurrenskraftig hoj med rätt förare. Och då menar jag absolut inte mig.
RookieSM skrev:2413539Aprilia SXV 550 är hojen att köra isf, precis under 70 hästar på bakhjulet helt orginal. Kanske inte har den bästa aerodynamiken men den är ju lättare och går säkert fortare i kurvorna.
Don Quixote skrev:2413707
Allt är lite oklart just nu men det kan mycket väl bli ytterligare en ZXR400 i SP nästa år!
Du är ganska smart du, givetvis så är det svårt att inte hålla med digPenguin skrev:2413812Jag tror mer på ett mer öppet reglemente som det vi har på b-tävlingarna, något i stil med 250-650 cc beroende på antal cylindrar. På så vis kan folk ta sin gamla SV 650/RD350 och fixa till den för rejs och ställa upp.
Penguin skrev:2413812Vem går och köper en hoj (som man inte ens vet om den är konkurenskraftig) för 60 papp, när man kan få en RS 250 för ca 20? Jag skulle då inte göra det iaf...
.
Don Quixote skrev:2413707Allt är lite oklart just nu men det kan mycket väl bli ytterligare en ZXR400 i SP nästa år!
Kul som tusan om vi får se dig på banan nästa år.Zenit skrev:2414282ytterligare en här beroende på hur mycke man hinner tränna o e ledig o lite till
Penguin skrev:2413812Frågan är om det är så lyckat att göra om klassen till en blandklass? Vem går och köper en hoj (som man inte ens vet om den är konkurenskraftig) för 60 papp, när man kan få en RS 250 för ca 20? Jag skulle då inte göra det iaf...
I grund och botten är det väl helt rätt med en "ny" klass eftersom Apriliorna inte kommer att finnas kvar för evigt, men det känns inte som att klassen är på väg ut riktigt ännu.
Ska det sen bli en ny klass, så bör den ju på något vis vara billigare att köra än R600/R1000, annars förstår jag inte riktigt syftet med den. Isåfall måste ju reglementet för den klassen vara ganska öppet så att man inte måste lägga ut en dyr slant på en nyare hoj, eller? Det finns ju hur många gamla Rookiehojar på marknaden idag som är relativt billiga (30-40 kkr), och det enda som är billigare idag är ju 250 SP. Så vitt jag vet är det många som kör just 250 SP för att det är såpass billigt ändå.
Vidare är väl tanken också att den "nya" klassen ska vara en instegsklass, på sätt och vis. Därför tror jag också att man inte ska vara tvungen att lägga ut för mycket pengar på en hoj, om vi ska få nån uppslutning. Jag tror mer på ett mer öppet reglemente som det vi har på b-tävlingarna, något i stil med 250-650 cc beroende på antal cylindrar. På så vis kan folk ta sin gamla SV 650/RD350 och fixa till den för rejs och ställa upp.
Nej, det tycker jag inte att man ska tillåta.björn.e skrev:4: Regndäck tillåts
sandstream skrev:2414818Nej, det tycker jag inte att man ska tillåta.
Då ska alla ha en extra uppsättning fälgar och däck som kostar en massa pengar.
Det går bra att åka fort med vanliga mönstrade däck om man törs.
Sen borde det vara en helt egen serie som drivs ihop med en (1) tillverkare som subventionerar hojarna samt reservdelar.
De kan också hjälpa till med marknadsföringen.
cleaner skrev:2414248The SXV 550 is a world beater out of the crate - Aprilia has designed the SXV 550 to be THE supermoto. Compared to other high end supermotos, the 60 hour service intervals for this machine are not too bad, either.
128 kg , 7liters tank, 70bhp.
Nu tävlar jag inte, iaf inte ännu men serviceintervall 60 timmar?
Känns inte som att sv:n skulle behöva samma serviceintervall iaf,
iofs beror på vad som menas.
Det här med regndäck togs upp i våras i 250SP, vad betyder vanliga mönstrade däck?, visst är det en kostnad om man nu väljer att köpa in extrafälgar, man kan ju faktiskt kränga själv om man nu inte har råd med extrafälgar.sandstream skrev:2414818Nej, det tycker jag inte att man ska tillåta.
Då ska alla ha en extra uppsättning fälgar och däck som kostar en massa pengar.
Det går bra att åka fort med vanliga mönstrade däck om man törs.
Sen borde det vara en helt egen serie som drivs ihop med en (1) tillverkare som subventionerar hojarna samt reservdelar.
De kan också hjälpa till med marknadsföringen.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |