8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ang VR o kvalet. VR kan ju alltid träna starter! Eller är det endast tillåtet efter kval/träningspass??

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Ang VR o kvalet. VR kan ju alltid träna starter! Eller är det endast tillåtet efter kval/träningspass??

Man får inte stanna på banan under pågående pass, förare har fått straff för det tidigare.

Jag skulle gissa att det bästa VR kan göra är att kvala in på första plats, på så sätt kommer många se han som den symboliska vinnaren av mästerskapet samt så kommer han psyka JL så han kanske pressar för hårt under racet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man får inte stanna på banan under pågående pass, förare har fått straff för det tidigare.

Jag skulle gissa att det bästa VR kan göra är att kvala in på första plats, på så sätt kommer många se han som den symboliska vinnaren av mästerskapet samt så kommer han psyka JL så han kanske pressar för hårt under racet.

Rossi-fansen ser ju honom ALLTID som moralisk vinnare oavsett vad han gör. ;)

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Men snälla nå'n! I början av FP2 säger Viasat motors bisittare att nu koncentrerar vi oss på det som händer på banan. Sedan börjar han själv att tugga om vad som hände för nära två veckor sedan och säger att för honom så utdelade Rossi en spark! Lägg av och tala om det som händer nu! Oproffsigt!

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Härligt att se att Rossi har farten!

Forza Vale! :banana

Å så byter vi ut Niko....:mad::dummer

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Forza Vale!:)

Självklart kommer Rossi att köra kvalet och vara en av de snabbste.
Jag tror att Rossi kommer att bli världsmästare, tror att JL kan spricka under press.. Faaan vad spännande!:yoparty

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.

Jag tror att Rossi kommer att bli världsmästare, tror att JL kan spricka under press.. Faaan vad spännande!:yoparty
Instämmer helt!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hur mycket kostar ett säsongspass på BT-sports?
Börjar lessna ur på Viasat nu.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Alltså CAS har beslutat att inte skuta upp Rossis straff tills efter utredningen, alltså får Rossi starta sist i Valencia, det är redan beslutat.

Dock har de inte tagit ett beslut i självaste utredningen om Rossi gjorde fel eller ej, det kommer ta längre tid. Alltså de kan komma att bestämma i efterhand att Rossi inte ska få något straff för händelsen eller att han ska få ett större straff (osäker på om de kan ge större straff), vilket är ju lite lustigt eftersom man inte direkt kan ta tillbaka ett mästerskap i efterhand.

Men hur skumt är inte det. :va

Utdela ett straff. Som sen ska redas ut om det SKA vara ett straff. Vad händer om dom kommer fram till att han INTE ska straffas.??

Kör dom om finalen då.? :gnissla

Damn. Vad det här suger hela jävla skiten. Å så den där jävla "sparken" han tjatar om. Hur TROLIGT är det att man SPARKAS när man kör hoj. Det är väl för fan inte fotboll dom håller på med.

VISST. Jag VET Att Rossi inte körde fair. Enligt regelboken. Men inte fan sparkade han omkull MM. Det är ju bara helt jävla stört. Har dom ingen jävla film dom en gång för alla kan kolla upp vad som hände på riktigt.

//M

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Varför kan man inte trycka "Gilla" mer en gång???
Hade ju villat göra det nu juh:):):)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men hur skumt är inte det. :va

Utdela ett straff. Som sen ska redas ut om det SKA vara ett straff. Vad händer om dom kommer fram till att han INTE ska straffas.??

Kör dom om finalen då.? :gnissla

Damn. Vad det här suger hela jävla skiten. Å så den där jävla "sparken" han tjatar om. Hur TROLIGT är det att man SPARKAS när man kör hoj. Det är väl för fan inte fotboll dom håller på med.

VISST. Jag VET Att Rossi inte körde fair. Enligt regelboken. Men inte fan sparkade han omkull MM. Det är ju bara helt jävla stört. Har dom ingen jävla film dom en gång för alla kan kolla upp vad som hände på riktigt.

//M

Nu är det ju inte "sparken" som ska utredas utan om straffet för trängningen är för hårt eller inte, en antydan till vad resultatet av den utredningen kommer leda till har vi redan fått då de inte låter straffet "vila" tills beslut är taget i ärendet, hade det vägt över mot friande/nedsättning av straffet hade han fått starta som vanligt och invänta beslutet till efter säsongsavslut.

Nåja, bara gilla läget och göra sitt bästa, finns de som tycker han fick för stor chans att köra hem det på egen hand när han inte blev svartflaggad/drivetruebestraffad direkt efter incidenten.

Personligen tycker jag han är värd det straff TL och hans organisation tilldelar honom då han säkert varit med och påverkat hur det ska bedömas genom alla år han varit med.

Ser iaf ut att fått hojen att funka hyfsat, lite problem i sista och verkar ha problem att utnyttja extra fäste men det tyder ju istället på att han kan köra så fort han kan på hojen från första metern till målflagg utan ansträngning och större risk, lägg därtill att han är en mästare på att bevara däcken så kan det bli en spännande avslutning på racet, i synnerhet om Lorre chansar på det mjukare till racet för att dra en stor lucka från start för då kan han nog få problem om han inte kommer iväg ensam, Ianonne ser giftig ut och hans däck kommer med vara "mjuka"...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det konstiga med hela CAS biten är ju att en sådan instans finns alls.
De som bedömts vara bäst att bedöma sporten MotoGP enligt gällande regler sitter i MotoGP's RD.
Att man då kan överklaga till en instans, CAS, som ju förmodligen är SÄMRE att bedöma MotoGP är ju i sig märkligt. :va

-"Du är bra på att bedöma min sport så jag vill att någon sämre bedömer istället."

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana

Vem klarade INTE pressen förra racet av dom två titelkandidaterna... Vamos Jorge!!!

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Efter några dagar i Barcelona så är man på plats i Valencia.

Bra väder och inga svenska kommentatorer att störa sig på :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...