8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vi släpper det

Vi släpper det

Vi släpper det... Vanligt förekommande kommentar..:va

Men den här är bra, efter att pirro va ivägen!

"Nu blev Lorenzo störd, han laddar inte upp igen.." Varpå han sätter sitt snabbaste varv:3freak

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vi släpper det

Vi släpper det

Vi släpper det... Vanligt förekommande kommentar..:va

Men den här är bra, efter att pirro va ivägen!

"Nu blev Lorenzo störd, han laddar inte upp igen.." Varpå han sätter sitt snabbaste varv:3freak

?

Viasprutt eller?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kamrat Moss och alla andra som förstår detta med polisonger, Vale är överlägsen med rejäla sådana medans Jorge och Marques saknar totalt. Inget som inte ens når ned till hörselgången...

Hur påverkar det tävlingen? :va

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Japp, några av de mindre givande kommentarerna

Det hoppar ett jämnt flöde med grodor ur Nikos mun, skulle gärna se honom utbytt mot nån annan kommentator. Vem kan tänkas istället; Greven, Papunen, Backlund eller Stigefelt? Fast de har väl arslena fulla under säsongen.

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Märkligt kval från Kent's sida? Skulle inte förvåna mig speciellt mycket om Oliveira tar titeln.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vi som är modärna har två datorer, en med BT Sport och en men SportHoj på samtidigt. :banana

Vi som väntar på fiber, har klippt telefonkabeln till kåken, bor på landet, har parabol.. Får väl nöjda med viasat? :huvet

- - - Updated - - -

Märkligt kval från Kent's sida? Skulle inte förvåna mig speciellt mycket om Oliveira tar titeln.

Kent är nog inte nöjd.. 18.. Som Rossi typ;)

Rossi och Ian är kompisar :jäs

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Inte för att det har ngn betydelse men Pirro borde väl åka på samma straff som rossi åkte på i italiens gp!

Fast Rossi var väl ivägen för Lorre på kvalet i Italiens GP? Pirro blockade väl under FP2 eller 3?

Förresten, kör Lorenzo med regnpuckar? Och varför gör han det isf?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vi som väntar på fiber, har klippt telefonkabeln till kåken, bor på landet, har parabol.. Får väl nöjda med viasat? :huvet

- - - Updated - - -

Kent är nog inte nöjd.. 18.. Som Rossi typ;)

Rossi och Ian är kompisar :jäs

Jag lider med dig och Kent... :(

Kopparkabeln är tyvärr klippt även här så en bakelit från 57 har slutat att ringa. :(
Men fiber finns även utanför storstaden. Vi har ett rödlyse i kommunen och det är för ett övergångsställe. :D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Det hoppar ett jämnt flöde med grodor ur Nikos mun, skulle gärna se honom utbytt mot nån annan kommentator. Vem kan tänkas istället; Greven, Papunen, Backlund eller Stigefelt? Fast de har väl arslena fulla under säsongen.

Det är nog inte lätt att vara kommentator, tror det krävs mycket rutin osv. Tror det enklaste hade vart om Viasat sände med MotoGP:s egna kommentatorer på engelska.

Om det nu tvunget ska vara svenska kommentatorer så tycker jag Stigefelt eller Janne Blomqvist (F1 kommentator). Janne har inte själv tävlat med varken bilar eller motorcyklar men han är en riktigt proffsig kommentator som gör hemläxan inför osv. Ge honom en säsong och så är han nog riktigt grym.

Blir ju lite pinsamt nu när Nico ska vara "experten" med noll koll på historia osv. En kommentator ska kunna rabbla på hyfsat snabbt (som tex Lyon gör ibland) medans en expert ska komma in med lite fakta/historia/kunskap osv osv. Jag har inget personligt emot Nico och jag säger absolut inte att jag hade gjort det bättre själv, utan vill ha valuta för de närmare 2000kr jag betalar för Viasat Motor varje år (Bara F1 är värt de pengarna iofs).

FP4 är spännande:)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Japp, några av de mindre givande kommentarerna

Svårt det här med kommentatorer.
Själv har jag bara följt soppan sedan 2003 via Eurosport, mycket Viasat och nu direkt via MotoGP.com (men inte BT sport).

Det har varit olika bra olika år tycker jag, det trixiga verkar vara att en del har extra svårt att avbryta sig själva i något anekdotberättande när något intressant sker.
För övrigt tycker jag inte någon har varit direkt dålig, jag har svårt att kolla med intresse utan tjattret.

Stigefelt var bisittare något år, helt ok men kändes kanske inte helt mediabekväm.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Faaak, Vinales/Hayden hade ett gott samarbete vid den highsidern. Shit.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati