80 talet, Sveavägen

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
.....

Mellan 87-91...
Kommer ihåg att Lotti jobbade på BP vanadisvägen
Hasse å jag (mc40) var dom som körde skitraka 87-88, Hasse jobbar där ännu fast med betydligt högre rang nu :D

På den tiden satt även Tscherning på radion :yoparty

Vilken Hasse pratar vi om då? Björkgren eller?

Kan väl nämna att Tscherning inte tittat åt en radio på riktigt länge! ;-)

Marinus

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
Multistrada v4s
Då jobbade vi där samtidigt. -Körde åt Kopieringen. :yoparty

Jag gjorde en kort sejour där 1989. Hade mc 21.

Var du med på firmafesten på Solna Krog? :D

Ja, dom där kopieringsrullarna råkade man ju ut för ibland:tungan ...och jepp, jag var med på Solna Krog :D

Vilken Hasse pratar vi om då? Björkgren eller?

Kan väl nämna att Tscherning inte tittat åt en radio på riktigt länge! ;-)

Just det...Lill-Hasse mc10 Björkgren:)

Last edited:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*

Men det hade varit nice att se din Katana där. Mike hade kört dit sin fina gammelgixxer.

Hilsen
/J

Jepp...Urgixxern fick komma ut på luftning..givetvis så känner den sig som bäst hemma på Svea:yoparty :yoparty

Det är dags att kidsen får känna på lite historiens vingslag, med dåtidens värsting i motvikt mot alla R1or, Blades och motarder

Bifogat

• Bild 058 (Medium).jpg
    Bild 058 (Medium).jpg
    76.5 KB · Visningar: 370

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jepp...Urgixxern fick komma ut på luftning..givetvis så känner den sig som bäst hemma på Svea:yoparty :yoparty

Det är dags att kidsen får känna på lite historiens vingslag, med dåtidens värsting i motvikt mot alla R1or, Blades och motarder

Ja den är verkligen i fint skick. Så kul att du tom har på originalsystemet och att även detta är i toppskick! Dessa rör brukarde ju monteras av och sedan komma bort rätt fort. :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det märkliga är att originalen (i alla fall i mina ögon) ser mer trovärdig ut som racers än nuvarande GSX-R. Kanske har det att göra med hur man ser igenom den första modellen. Det är något med själva siluetten också...

Bifogat

• 1985_gsxr750_l.jpg
    1985_gsxr750_l.jpg
    25.1 KB · Visningar: 219
  • 2001_gsxr1000_l.jpg
    2001_gsxr1000_l.jpg
    26 KB · Visningar: 214

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det märkliga är att originalen (i alla fall i mina ögon) ser mer trovärdig ut som racers än nuvarande GSX-R. Kanske har det att göra med hur man ser igenom den första modellen. Det är något med själva siluetten också...

Jag gillar inte plastinklädningen av bakdelen, men fronten med dubbla runda lysen är oerhört porrig....

Det fanns en bra sida med alla årsmodeller från den första till nutid och jag har för mig att den jag tyckte bäst om var typ 87-88 någonting.

Givetvis ska den vara blå/vit.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Är det någon som vet namnen på dom som hade Solna MC (tror det hette så) det låg bredvid Råsunda fotbollsstadion. Dom var två st och dom tävlade även i dragracing med en Yamaha FJ 1100?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Är det någon som vet namnen på dom som hade Solna MC (tror det hette så) det låg bredvid Råsunda fotbollsstadion. Dom var två st och dom tävlade även i dragracing med en Yamaha FJ 1100?

Var det dom som visade en vråltrimmad FJ1200 med hele 160 hk i tidningen bike på 80-talet...

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag gillar inte plastinklädningen av bakdelen, men fronten med dubbla runda lysen är oerhört porrig....

Det finns någon slags medelväg som är riktigt tjusig. Denna har lite för mycket plast, men annars oerhört snygg hoj. De moderna hojarna har dock gått lite för långt med sina rensade bakdelar och ser mer ut som nåt man bygger med Lego Bionicles. Kanske inte så mycket gixxern, men desto mer streethojarna. Ny trend som enbart är ful.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,

Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan

Var det dom som visade en vråltrimmad FJ1200 med hele 160 hk i tidningen bike på 80-talet...

Det var ett gatbygge till hugad spekulant...

B t w

Nån som höll till nere på "Pråmen" på Södermälarstrand den här tiden ( snacka om forntid ) ??

Det är " reunion time " snart !:)

Skulle väl vara Jugge då , han är ju oxå ett gammalt "Kalkbrott" :rolleyes:

Last edited:

sportbike

Guest
Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan

Det var ett gatbygge till hugad spekulant...

B t w

Nån som höll till nere på "Pråmen" på Södermälarstrand den här tiden ( snacka om forntid ) ??

Jaadå,pråmen var ju vårt andra hem,eller tredje efter donken dåra.
Jobbade ihop med Björne ett par år.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo jag var där med en kompis som körde budhoj på 80-talet. Var även inne en del i hojlokalerna tvärsöver gatan. Det är väl samma MC-klubb som huserar där än idag? Det vara flera där som tävlade med TZ250 minns jag. Vid motorjusteringar delade de samma bromsbänk som Cala: Söder Mälarstrand :hihi

Det var en massa RR-snack när man satt på pråmen minns jag. Jag lyssnade mest med ett halvt öra, jag var mest där under en vinter med anledning av att jag skulle få hjälp av en kille att bygga en fackverkssving till min trepip. Jag ville in i verksatden och bygga, de ville dricka öl. Jag var ung och otålig. Jag var och är fortfarande helt kass på namn vilket plågar mig idag.

/J

B t w

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Jaadå,pråmen var ju vårt andra hem,eller tredje efter donken dåra.
Jobbade ihop med Björne ett par år.

Jaha du
DÅ har vi säkert träffat varann :D

Björne å Greger , brukade Snylta på min magnusson kompressor, som reserv när deras egen riskerade att strejka på Kawan , och jag borrade o planade en dj--a massa motordelar till Björne

För Jugge, Folk som hängde på pråmen ,Eken hette/heter väl klubben.

,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..

Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Ja sportster är inte tänkt som en glidare från början. Det var faktiskt den första superbiken när den kom på 50-talet. Snabbare än dåvarande engelska hojar. Det är synd att många sportsterägare idag hänger på en massa kromat skrot på dem istället för att bygga dem åt det sportigare hållet. Det är nämligen tacksamma hojar att sporta till. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2747145#post2747145

Jag har lovat att starat en byggtråd. Problemet är att jag väntar på på en kraftigt försenad container i vilken min motor står. Idag har jag fått hem koppling, oljepump, växellåda, tändning, HSR-förgasare, trans, transkåpa mm mm. Men den riktiga dyrgripen, själva motorn ankommer den 25:e med containern. Då ska jag starta en byggtråd. Har dokumentera det jag gjort med svingen och så. Men jag startar tråden när jag har allt. Vill att det ska vara lite tempo i tråden.

Robban Lindqwist i Huddinge jobbar på Proline i Högdalen har en riktigt juste Sportster:tummenupp som mer liknar en Racer än en glidare. Men....nu har även han insett att "2-takts åkare gör det Dubbelt så ofta":2cool

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jaha du

Björne å Greger , brukade Snylta på min magnusson kompressor, som reserv när deras egen riskerade att strejka på Kawan , och jag borrade o planade en dj--a massa motordelar till Björne

,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..

Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Masen(RIP), Kapten(RIP),Sandy, Äpplet, Benke Palm, Svärdgren, Pejer å Agadir för att nämna några till som hörde hemma där.:tummenupp

sportbike

Guest
Jaha du

Japp,vi har defenitivt lirat i samma division,många gemensamma polare :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ja, den sidan är bra, men det var inte den jag tänkte på.
(men på den här sidan kan man ju dreggla åt RG 500 också)
Sidan jag tänker på hade bara GSX-R 750, alla årsmodeller.

Jag tror det var sista årsmodellen med dubbla runda lysen som hade lite tunnare bak som jag gillade, jag ska se om jag hittar den.

http://www.suzuki-motor.hu/history/

:hihi

Nä, jag är inte sukkafantast...:tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...