80 talet, Sveavägen

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Självklart,vad trodde du?
Att R1 var den första hojen på planeten?
Det var på 80-talets början vi kastade både Lonny och Fürsten i bassängen bakom Donken Svea :D
Sen brassade vi i helvEt på Boge,40-50 hojar i stöten.
Om jag saknar det?
Som fan!!!!!!

Fi fan...börjar undra o inte du å jag kännt varandra i tidernas gryning? Jag å min Bol'd or häckade visserligen i dom väldigt långsamma utkanterna av den ankdamm Fürsten & co simmade i, men dock var vi i samma damm....

sportbike

Guest
Fi fan...börjar undra o inte du å jag kännt varandra i tidernas gryning? Jag å min Bol'd or häckade visserligen i dom väldigt långsamma utkanterna av den ankdamm Fürsten & co simmade i, men dock var vi i samma damm....

Världen är liten.

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Hoj
Suzuki 1000 K4
*host* jobbade med att serva er mc åkare med däck *host*

Lovar att försöka ta mig ut nästa onsdag om vädret tillåter - och då hoppas jag att ngr av gammalgalningarna finns ute och inte bara dagens "moralfjollor" till mc folk!! :D "länge leve ironin"

Kan bli en rätt intressant onsdagskväll känns det som, bara vädret e ok så kommer jag vara på bulten, skogskyrkogården, sen donken för lite hälsokost.
typ i den ordningen också. så Fürsten försök väcka liv i gamla putte också det vor kul o se han i nåt annat än rörpularkläder vi hörs i morrn då

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Go Live 24 oktober

Oki nu går snacket om att ses på MCEs höstfest den 24/10 kl 19 se mce.se
Lokalen är cool samma GSX 1100 på väggen nu som då, nu med bättre ljudanläggning å live band skyst bar å mycket billig dricka :yoparty

Leta reda på alla gammla polare!
Jag har hittat en del från Tyresö någon från Trånkan gänget, söker Torda, Nippe å dom från Fiskis. Lonny är bjuden Påsen lika så, gör som alla andra ragga vidare ta tag i de kontakter Ni har!

På tråden har många figurerat men dax nu att vi ses live...

Ligger vi i å ringer runt, jobba lite så blir det som när vi fyllde Sveavägen på 80 talet en upplevelse att minnas!!!

//NH

rollex

Guest
[VIDEO-URL][/VIDEO-URL]

Kan det möjligen vara Annelie Aronsson ????? collt isåfall kul iallafall o bli omnämnd på denna sida i lite olika saker som hänt o saker som inte borde hänt ha ha. Ett tack till Sandy som visade mig detta, har läst en del och mycke om det som skrivs här e ju sant faktiskt......vilket minne folk har
ha,haaa.. Lonny :D Dig glömmer jag aldrig... Minns du mig.. Körde en silver-färgad katana -81 -82 Gissa vem jag är ? Kul o se dig här

orpat

Kawa 900
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
96:a Bimota YB11
Efter en natt på stan så brukade vi avsluta med en fika på Lundafiket, kommer ni ihåg dom där spelautomaterna med kulor som chaffisarna stog och spelade på? Har aldrig sett dylika tingestar nån annanstans. Ett himla kul minne var när Robban (5år) skulle burna med sin hoj en kväll när vi hade åkt Boge. Allt hoppade , det såg ut som han red in en vildhäst. Vi garvade och Robban blev mer exalterad, det fanns som inet slut på det.
Vad hette han som körde en Honda Monkey? Han bröt nog mot varenda trafikregel som fanns för att hänga med oss andra. Visst faan var det kul på den tiden.... men det är kul nu med men lite för lite Outlaw.

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Satt och surrade med en polare som är några år äldre än jag (han tog MC-kort 1986). han berättad att det var lite "fight" mellan skinnknuttar och invandrargäng i slutet på 80-talet och att det tydligen hade kastats flaskor på motorcyklister från taket på McD. :-D

Rydstedt1989

Guest
Ja de va tider de

Då gasa man omkring på den gammla gröna Kawa 750an ,körde bakhjulet
så mycke man orkade

Körde även i ankdammen utanför Mcd , Jag och Fyrstenhoffen haha :D :D

Den historien har mor och far berättat för mig många gånger :) körde igenom för ett mål på Mcd om jag inte är fel informerad?

Det där med bakhjulsåkning från din sida har jag också hört, måste fråga är det sant att du kunde köra på bakhjulet genom alla växlar?

sportbike

Guest
Ja de va tider de

Då gasa man omkring på den gammla gröna Kawa 750an ,körde bakhjulet så mycke man orkade

Säg inte att det var du Peter, som åkte på slangen från norrtull och hela vägen till Kista-rakan på nätterna när det var race?
Nån på en grön Kawa åkte på bakhjulet ända till Arlanda en gång om jag minns rätt.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Kan man köra bakhjul så kan man köra på alla växlar. Så det lär han gjort :D:D

Den historien har mor och far berättat för mig många gånger :) körde igenom för ett mål på Mcd om jag inte är fel informerad?

Det där med bakhjulsåkning från din sida har jag också hört, måste fråga är det sant att du kunde köra på bakhjulet genom alla växlar?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
HAHAH , Nåja rykten har väl en tendens att växa med åren

Men visst åkte jag från 1an till femman och några kilometer på slangen

Men va faan är det jämfört med dagens artister:Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...