929-tråden

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
929
Kolla runt lite på ebay.com
där lär du hitta bra helsystem för en spottstyver av vad dom kostar hemma
tex . hindle helsystem 690$ lägg på en 100 frakt = 5400
hindle är överlag det bästa helsystemet. billigt och ger mest hk ,Arata borträknat .
ska köpa ett nästa månad . :näsblod
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Automan99 skrev:
2680000 Kolla runt lite på ebay.com
där lär du hitta bra helsystem för en spottstyver av vad dom kostar hemma
tex . hindle helsystem 690$ lägg på en 100 frakt = 5400
hindle är överlag det bästa helsystemet. billigt och ger mest hk ,Arata borträknat .
ska köpa ett nästa månad . :näsblod


Tror de kan bli struligt att köpa från E-bay för jag bor på Åland. Vi har en skattegräns här (för att det skall gå att sälja tax-free på båtarna). Så antagligen hamnar jag på extra moms och avgifter om jag köper från E-bay. Den summa man får handla utan att hamna på att tulla in sakerna är löjligt låg 50 euro eller nåt.
 

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
929
DanSund skrev:
2680126 Tror de kan bli struligt att köpa från E-bay för jag bor på Åland. Vi har en skattegräns här (för att det skall gå att sälja tax-free på båtarna). Så antagligen hamnar jag på extra moms och avgifter om jag köper från E-bay. Den summa man får handla utan att hamna på att tulla in sakerna är löjligt låg 50 euro eller nåt.

Aj då . då blir det till att maila dom som säljer och fråga om det går bra att skriva ner värdet till 49 euros . då borde det flyta igenom tullen även på åland .
 

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huskvarna
Hoj
Såld
DanSund skrev:
2666841 Tänkte höra lite med er andra vad ni har för slipons/halv/helsystem på era hojar. Tänkte slänga på nåt under vintern och ville höra lite vad ni har har på era hojar och vad ni tycker om dem. Funderar lite på ett GPR highlevel, men är inte alls säker ännu.


Kör med Leo-Vince slip on själv, men min sambo kör ett akra och polaren Yoshi och båda låter fett... :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bakdäck cbr 929

Tänkte höra vad ni andra har och kör med, själv har jag 190-50-17 och hojen är reggad så, men är 180-55-17 standard:confused: :va

Någon som provat båda och har synpunkter på det bättre? Själv tycker jag den går bra med 190 däcket, och det är lätt att kasta ner hojen från kurva till kurva, men det kanske blir ännu lättare med 180 däcket, men inget kul om det blir på stor kostnad av greppet:va
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Tänkte höra vad ni andra har och kör med, själv har jag 190-50-17 och hojen är reggad så, men är 180-55-17 standard:confused: :va

Någon som provat båda och har synpunkter på det bättre? Själv tycker jag den går bra med 190 däcket, och det är lätt att kasta ner hojen från kurva till kurva, men det kanske blir ännu lättare med 180 däcket, men inget kul om det blir på stor kostnad av greppet:va

Original ska det vara 190 däck.. Och det kör jag med också..
Finns säkert en anledning till att det ska vara så..
Men en del säger att den blir mer lättstyrd med 180däck..
Men jag är otroligt nöjd som det är..
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Kör med 180 däck... Mest en slump att det vart 180 men jag tyckte hojen vart så förbannat lätt att slänga med mot vad 190 var... Kanske bara jag
Original ska det vara 190 däck.. Och det kör jag med också..
Finns säkert en anledning till att det ska vara så..
Men en del säger att den blir mer lättstyrd med 180däck..
Men jag är otroligt nöjd som det är..
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
För er information så har jag en underdel(undertray) till salu.
Den rensar upp baken och har fäste för blinkers samt att man har nyckeln på undersidan.
Vill ni ha bilder så pma
Färgen är svart
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
eller en vänster passagerarfotpinne billigt :)?
 

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Fireblade 929
Bobins

Hur är det meningen att man ska fästa bobins på en -00's 929? :va
Jag tog liksom för givet att det skulle finnas nå'n färdiggängad historia på svingen som det finns på de flesta hojar, men inte på min tydligen. :mad:
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Hur är det meningen att man ska fästa bobins på en -00's 929? :va
Jag tog liksom för givet att det skulle finnas nå'n färdiggängad historia på svingen som det finns på de flesta hojar, men inte på min tydligen. :mad:

Är det en rullstol du har monterad bak på hojen? :va
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Hur är det meningen att man ska fästa bobins på en -00's 929? :va
Jag tog liksom för givet att det skulle finnas nå'n färdiggängad historia på svingen som det finns på de flesta hojar, men inte på min tydligen. :mad:

Var det dig man läste om i SMC tidningen?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Hur är det meningen att man ska fästa bobins på en -00's 929? :va
Jag tog liksom för givet att det skulle finnas nå'n färdiggängad historia på svingen som det finns på de flesta hojar, men inte på min tydligen. :mad:


Nix de finns det inte
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Ja nu har jag iaf inhandlat ny burk. Blev en Micron oval bolton, snåla till det lite. Ska bli skoj att höra om det sjunger nåt mera när man börjar köra i vår.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ja nu har jag iaf inhandlat ny burk. Blev en Micron oval bolton, snåla till det lite. Ska bli skoj att höra om det sjunger nåt mera när man börjar köra i vår.

Vad fick du betala? Trodde jag skulle stå ut med originalet men näe, i år måste det helt enkelt på något annat även om jag planerar att sälja den i vår, men tänker då inte pröjsa mer än någon tusing för det..
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Vad fick du betala? Trodde jag skulle stå ut med originalet men näe, i år måste det helt enkelt på något annat även om jag planerar att sälja den i vår, men tänker då inte pröjsa mer än någon tusing för det..

240 euro fick jag hosta upp för det.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top