Min högst personliga åsikt är: R1, R1 och R1. Därmed inte sagt att 929an är dålig på något sätt. Har ägt båda men enda anledningen till att jag kör en CBR idag och inte en R1a är att Honda-försäkringen är billigare.
Jag har hoppat o testat R1, Gixxer 1000 och Fireblade, och jag tycker de är så lika så det mest är en smaksak, mest slumpen att jag handlade en cbr 929, har likaväl kunnat blivit en R1:a, gixxer 1000, zx9r. Same shit different name, men så har ju varje hoj sitt ljud och karaktär, men det är så lika i mina ögon
så jag tror att skulle jag köra en "maskerad" hoj av dessa och man inte skulle höra motorljud eller kunna se varv och hastighetsmätare, så tror jag inte jag skulle kunna känna skillnad, precis som när spendrups bossen inte kan särskilja sina ölsorter från pripps..frågan är KAN NÅGON det??.
Tjena
Är på väg att kolla på en 929:a.
När ska servicarna göras på en 929:a?
Och hur mycket kostar servicen kring 2400 mil?
Vad kostar olja o filter dig? ca 300 spänn betalade jag.
GLÖM ventiljusteringen, rasslar det och inte låter för djävligt så kan den vänta till kanske 3000, 4000, 5000 mil, finns ju hojar som gått 15 000 mil utan justering, t om de som mekar så vill vissa mekare inte göra det för de inte vill "lura" kunderna då det knappt är mätbart, alltså inget att justera.
Sen finns det fulingar som öppnar och tittar, tar en kopp kaffe en cigg, plockar ihop och suger folk på 2000-4000 kr el vad de tar för en justering.
Du kan ju kolla om kopplingsarmen ner i motorn är bytt, ingen dyr histora om den går av som min gjorde(500 kr), men det är en svag länk annars, och någon bränsleledning?
Har du mail kan du få servicschema i excelblad för cbr 929 år 00-01 av mig.