929-tråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tjenare kära 929 ägare :hej

En liten fråga.. Hojen min är nerdrevad ett kugg fram har jag för mig. Hur stor skillnad blir det om jag ökar på tre kugg bak ?? blir hojen körbar eller kommer den bara o varva utavh-lvete ?? :va

Bonus fråga.. har ett diodbaklyse på hojen.. den nedersta i baklyset är till för
skyltbelysningen.. detta har av nån konstig anledning börjat o flimra, det ger alltså inget konstant sken. Vad kan detta bero på ?? Det flimrar vare sig hojen är igång eller inte. Vad säger bilprovningen om det ?? Är diodbaklyse godkännda över huvudtaget ??

Ps kolla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75446&page=3 Ds

Jag och en kompis åkte på en flygande besiktining i Augusti, han åkte på diodbaklykor, de var ej godkända, de var även lite väl petiga, trots att han hade 4 st bakblinkers med orange sken, så fanns inte e-godkänd märkning på=ombesikting, samt att han bara hade diod till skyltbelysning, inte tillräckligt..

Diodlampor kan vara lite "flimriga" av sig. Har du E-godkänt borde det ej vara probs vare sig vid bes eller flygande:va
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Jag och en kompis åkte på en flygande besiktining i Augusti, han åkte på diodbaklykor, de var ej godkända, de var även lite väl petiga, trots att han hade 4 st bakblinkers med orange sken, så fanns inte e-godkänd märkning på=ombesikting, samt att han bara hade diod till skyltbelysning, inte tillräckligt..

Diodlampor kan vara lite "flimriga" av sig. Har du E-godkänt borde det ej vara probs vare sig vid bes eller flygande:va


Hur ser jag att det är E-godkänt ??
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur ser jag att det är E-godkänt ??

Titta på blinkersglaset, det skall sitta ett e där!
Själv har jag miniblinkers bak, men rätt avstånd och e-märkning så jag fick godkänt, mitt bakdäck var på gränsen men passerade då utan något.
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Titta på blinkersglaset, det skall sitta ett e där!
Själv har jag miniblinkers bak, men rätt avstånd och e-märkning så jag fick godkänt, mitt bakdäck var på gränsen men passerade då utan något.

Tack för tipset .. ska kolla när jag kommer hem från jobbet..
hoppas verkligen att det är e märkt.. har precis satt dit en undertray, vore förjäkligt att behöva riva ner skiten igen bara för bes skull.

Ingen som har nåt vettigt svar på drev frågan ??
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Helt allvarligt? Det råkar inte vara så att någon ska bli av med sin 929/954 just denna veckan?
Letar Låga mil/fint skick/svensksålt/gärna original på det mesta.

Mejla eller ring bums isåfall! 0707-918116 tksen@telia.com

Mvh thomas

jag känner en som vill bli av med sin 954 den e gö läcker..ring 0735101590sashi heter han
 

Skuggan

Guest
Halloj. Nu är jag tebax i 929 tråden då jag köpte min andra 929 för i år :)

Tänkte bygga om den i vinter och har en fundering.
Jag skall montera undertail, men vad gör man med låset till passagerar sadeln?
 

Bifogat

  • DSC00263.JPG
    DSC00263.JPG
    60.9 KB · Visningar: 99
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Halloj. Nu är jag tebax i 929 tråden då jag köpte min andra 929 för i år :)

Tänkte bygga om den i vinter och har en fundering.
Jag skall montera undertail, men vad gör man med låset till passagerar sadeln?

Du tar ju bort orginaldelarna samt låse spar detta för framtiden.., på undertrayen kan du göra ett lämligt stort hål, så kan du om du stoppar in fingret, klicka upp passagerarsadeln, hade så på min. Ett alt om det är trångt o jäkligt, gör ett mindre hål, trä ståltråd runt själva öppningsanordningen och låt ståltråden mynna ut o hålet. Fäst en nyckelring el dyligt, men man kan inte förvara värdesaker där inne då utan uppsikt..
 

Skuggan

Guest
Jag är på jakt efter ett kåpset till min 929 som är röd/vit/blå. De ska användas som kraschkåpor och behöver alltså inte vara i toppskick. De kan gärna vara repiga och behöver inte ens vara i samma färger bara de är någorlunda hela och inte tar vind när man kör lite fortare. PMa gärna om ni har något av intresse!

Jag skall ju bygga fighter av min så jag kanske gör mig av med mina kåpor ber på pris. Dock finns det ju lite avvikelser :D
Högersidan är hel och fin, vänster sida är det lite repigt och det finns någon spricka med det sitter på plats och med lite spackel och lack blir dem kanon. Toppkåpan är från en blå 929 och den är hel.
Jag skulle kunna lämna allt på lack och sälja det med hojen den dagen jag säljer men får jag ett bra bud så.
Dock säljer jag inte tanken och bakkutsen.
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Funderar på o byta sving på min 929:a till en från en 954:a ..
Har läst eller hört nånstanns att den ska passa utan modifikationer .. ja att mått osv är detsamma utan just modellen.. därimot ska man tydligen vara tvungen o byta ut vissa bromsdetaljer med....
Nån som har nån efarenhet av detta ?? eller vet om det är så som jag har hört/läst nånstanns ...
Nån som har gjort bytet ?? Krabbigt eller gör man det på en kväll eller två.. ??
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Halloj. Nu är jag tebax i 929 tråden då jag köpte min andra 929 för i år :)

Tänkte bygga om den i vinter och har en fundering.
Jag skall montera undertail, men vad gör man med låset till passagerar sadeln?

Tjena..

det är bara o montera org låset på undertrayen. inga prb gjorde det på min .
Tänk på o testa låset innan du smäller igen sadlen , du kan behöva böja till
"låsarmen" lite . kolla det innan som sagt så att det inte går i baklås.
 

Skuggan

Guest
Tjena..

det är bara o montera org låset på undertrayen. inga prb gjorde det på min .
Tänk på o testa låset innan du smäller igen sadlen , du kan behöva böja till
"låsarmen" lite . kolla det innan som sagt så att det inte går i baklås.

Har du ngn bild på hur det ser ut? :va
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Har du ngn bild på hur det ser ut? :va

Där har du nårra bilder av lite halvtaskig kvalisort.. inte helt lätt o få det bra i trånga utrymmet.. (ser även att vinter putsen inte kommit igång än :gnissla )
Men när du plockar isär det sen så kommer du att förstå vad det är jag menar med att böja till låsarmen lite..
 

Bifogat

  • undertrayen 071128 008.jpg
    undertrayen 071128 008.jpg
    45.3 KB · Visningar: 78
  • undertrayen 071128 009.jpg
    undertrayen 071128 009.jpg
    40.8 KB · Visningar: 68
  • undertrayen 071128 003.jpg
    undertrayen 071128 003.jpg
    32.1 KB · Visningar: 76

thomasb

Blixt
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 900 RR, GSXR1000
929

Bra, hoj med superbra kvalitet.
Jag har haft min 929 sedan den var ny -00.
Den har nu passerat 4000 mil.
jag har både åkt på gatan och tävlat med en.
Den enda svaga med hojen, är att jag håller med han som tyckte att den var slö. Några 150 hp var det aldrig i 929:an.
Men sportluftfilter, slipon och en kugg mindre framdrev hjälper.
Men effekten räcker för de flesta förare, mycket bra hanterbarhet, med fin återkoppling.
 

Bifogat

  • IMG_6210.JPG
    IMG_6210.JPG
    45.7 KB · Visningar: 83

sinsinatra

Guest
Någon som är intresserad av ett tonat förhöjt kåpglas? ska sälja mitt som jag monterade i slutet av sommaren 07.

märket är MRA, på glaset alltså...
 
Last edited:

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Skulle behöva ett par nya bromsskivor o klossar fram till min 929:a. Nån som har tips på var man kan köpa till vettigt pris?
Har kollat på dessa Galfer skivorna Ebay.de länk
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top