954-tråden

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Mas
Hoj
Honda CBR 1000RR
Mätardisplay problem

Premiär tur idag efter vinteruppehållet på 954:an
Hela displayen slocknar till och från :confused:
Aldrig hänt förut, hade in den på service på hösten och
körde hem den och sen har den stått i garaget tills idag.
Kan det vara en kontakt som inte är riktigt i satt när firman
serva hojen eller är det ett någon som brukar hända 954:an :confused:
Känns inte billigt om mätardisplayen måste bytas ut..........:huvet
 

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Premiär tur idag efter vinteruppehållet på 954:an
Hela displayen slocknar till och från :confused:
Aldrig hänt förut, hade in den på service på hösten och
körde hem den och sen har den stått i garaget tills idag.
Kan det vara en kontakt som inte är riktigt i satt när firman
serva hojen eller är det ett någon som brukar hända 954:an :confused:
Känns inte billigt om mätardisplayen måste bytas ut..........:huvet


Låter inte roligt det där. Vad har den ståt i för garage,varmt eller kallt?
Kan ju vara så enkelt som lite glapp eller oxid på anslutningarna till displayen, kolla det.

MVH Håkan
 

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke
Är på jakt efter kraschpuckar, nån som har några att rekommendera eller är det bara å köpa första bästa?
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Tja,

kollar man annonser på blocket så är ofta motorn bytt på 954an, varför?
(ofta var kanske att ta i...men några stycken iaf)
Läst att det kan blir sprickor i motorblocket? (eller hur var det?)

vågar man köpa en 954?
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Tja,

kollar man annonser på blocket så är ofta motorn bytt på 954an, varför?
(ofta var kanske att ta i...men några stycken iaf)
Läst att det kan blir sprickor i motorblocket? (eller hur var det?)

vågar man köpa en 954?


Har för mig att det är 03 modellerna som hade lite problem med motor blocket. Rätta mig någon om jag har fel.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Är de någon som vet va det är som skiljer på 954 års mod 02 till 03?

Något man borde tänka på vad det gäller 03 års mod? Vissa har haft problem med motorn på 03 har man hört. Är det några garanti åtgärder på just 954 modellen?

Tacksam för snabba svar.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Är de någon som vet va det är som skiljer på 954 års mod 02 till 03?

Något man borde tänka på vad det gäller 03 års mod? Vissa har haft problem med motorn på 03 har man hört. Är det några garanti åtgärder på just 954 modellen?

Tacksam för snabba svar.

Jag tror att det bara är lacken och dekaler som skiljer de åt, när man söker delar så kommer alltid 02-03 upp. Här kan du jämföra: http://www.mrcycles.com/fiche_select1.asp?cat=Motorcycles&mfg=Honda
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tjoo.
Letar efter en display till en 954a-
Behöver bara locket då glaset över varvräknaren spruckit.
Så har ni en liggandes som inte funkar så spelar det inte nån roll, jag behöver ju bara locket :D
PM eller maila.

bosse.eriksson2@gmail.com
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Är det någonting man borde se upp med en 954a? På 929 var det kopplingskorgen som skulle bytas på garanti osv..

Annan fråga. Är styrdämpare en nödvändighet på 954a? Har hört att den mår mkt bättre av att ha en sådan p.g.a. styrfladder osv..

Tacksam för svar!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Är det någonting man borde se upp med en 954a? På 929 var det kopplingskorgen som skulle bytas på garanti osv..

Annan fråga. Är styrdämpare en nödvändighet på 954a? Har hört att den mår mkt bättre av att ha en sådan p.g.a. styrfladder osv..

Tacksam för svar!

Jag har för mig att Honda fixade något motorfel på garanti genom att byta ut motorn på ett antal -03:eek:r Honda brukar vara bra på att sköta sånt. D.v.s. inget att vara orolig för som andrahandsköpare.


Det är nog snarare förra ägaren man skall vara mest orolig för. Dessa hojjar har varit populära wheelie- maskiner Kolla efter läckande packboxar i framgaffeln, Kolla att kopplingen tar jämt, Kolla att styrlagret är OK.

Annars känner jag inte till några direkta typfel på 954


Styrdämpare är definitivt lämpligt på 954 om man skall köra hårt med den. Kör du i svackor med nedlägg så kommer du att märka att det lever om lite i styret.

Jag har så att säga backat från en CBR 1000 -07. Där märktes ingenting sånt. Bara som jämförelse menar jag.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag har för mig att Honda fixade något motorfel på garanti genom att byta ut motorn på ett antal -03:eek:r Honda brukar vara bra på att sköta sånt. D.v.s. inget att vara orolig för som andrahandsköpare.


Det är nog snarare förra ägaren man skall vara mest orolig för. Dessa hojjar har varit populära wheelie- maskiner Kolla efter läckande packboxar i framgaffeln, Kolla att kopplingen tar jämt, Kolla att styrlagret är OK.

Annars känner jag inte till några direkta typfel på 954


Styrdämpare är definitivt lämpligt på 954 om man skall köra hårt med den. Kör du i svackor med nedlägg så kommer du att märka att det lever om lite i styret.

Jag har så att säga backat från en CBR 1000 -07. Där märktes ingenting sånt. Bara som jämförelse menar jag.


Hej!

Jag tackar så mkt! Idag kör jag en 929 som jag är grymt nöjd med, men går i bytar tankar till en 954 bara för att prova. Jag är 188lång och sitter bra på 929, men har bara provat 954 en gång och det var länge sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes, men har för mig att man sitter närmare styret på en 954. Detta kanske är lite till nackdel för en som är lång.

Hur känns det för er som också är långa?

Någon som har provat både 929 och 954? Skillnader?
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hej!

Jag tackar så mkt! Idag kör jag en 929 som jag är grymt nöjd med, men går i bytar tankar till en 954 bara för att prova. Jag är 188lång och sitter bra på 929, men har bara provat 954 en gång och det var länge sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes, men har för mig att man sitter närmare styret på en 954. Detta kanske är lite till nackdel för en som är lång.

Hur känns det för er som också är långa?

Någon som har provat både 929 och 954? Skillnader?

Jag är 182 lång. Jag kan som sagt bara jämföra CBR1000 -07 med CBR954 -03. Men jag svarar ändå. Du kanske funderar på att ta steget 'full ut' så att säga.

Jag tycker att 954:an känns lite trång i jämförelse med 1000. Jag hade lättare att hitta bra sittställning på en 1000.

Om jag skall sammanfatta skillnaden mellan 954 och 1000 så skulle jag vilja säga följande: 954 är roligast gatsportis, men skall du köra mycket bana så 1000RR som gäller. Känslan säger att 954 är en kul leksak medan 1000 är ett precisionsredskap.

Om jag körde bana med en 1000 -07 och kom i kapp mig själv på en 954 -03, så skulle jag köra åttor runt mig själv på en 1000RR. (gick det att begripa tro?) Så stor är skillnaden.

Jag kör mest gata nu för tiden, så jag blir nog kvar på min 954 känns det som (idag).
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Någon som vet om 929-fälgar passar på 954? Funkar skivor, distanser o.s.v.?
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ni som har monterat PCIII och bänkat era 954:eek:r. Hur mycket mer effekt fick ni ut? Vid vilka varvtal märkte ni största skillnaden? Någon kanske till och med kan publicera en mätkurva?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top