Firefly skrev:1927174Fanns lite intresse i en 954-tråd. Här är den!
Fyll den med frågor, info och glädje!
Tjohoo!!!
Någon som haft en cbr 929 och en cbr 954, stor skillnad?
Firefly skrev:1927174Fanns lite intresse i en 954-tråd. Här är den!
Fyll den med frågor, info och glädje!
Tjohoo!!!
Wesst skrev:2139903Hoppas de e ok att jag ställer en korkad fråga här? Är nybliven ägare till en blå 954 -03. Frågan: Varför ser jag mycke bättre i höger backspegel än i vänster? I den högra ser jag fordon som ligger bakom perfekt, och i den vänstra ser jag bara lite av min arm + lite av vägen. Inbillar jag mig bara eller är det nån skillnad på speglarna, kanske bara jag som märkt detta
(Jo självklart har jag vridit på dom i alla vinklar)
Nu som först såg jag ditt svar, tackar!...jag tror iofs inte att spegeln är lagad men säker kan man ju aldrig va. Skulle de däremot inte kunna va ett "fel" i spegeln från fabrik? Annars får jag väl fortsätta att snurra på skallen när jag behöver se bakåtklas killer skrev:2339142
Kan det vara så att spegeln är lagad. Sätter man inte ett nytt spegelglas kan det bli lite konkavt vilket får till följd att det blir en förstoringseffekt. Ett objekt ser alltså större ut än vad det gör i orginal spegeln.
Dazzle skrev:2148866Är också nyfiken på om det är ngn som bär erfarenhet av mappning av hojen, tycker att ryckigheten även känns vid mer aktivkörning tex vid av och påslag i lite längre svepande kurvor.. hjälper en mappning?
Wesst skrev:2139903Hoppas de e ok att jag ställer en korkad fråga här? Är nybliven ägare till en blå 954 -03. Frågan: Varför ser jag mycke bättre i höger backspegel än i vänster? I den högra ser jag fordon som ligger bakom perfekt, och i den vänstra ser jag bara lite av min arm + lite av vägen. Inbillar jag mig bara eller är det nån skillnad på speglarna, kanske bara jag som märkt detta
(Jo självklart har jag vridit på dom i alla vinklar)
Kenya skrev:2099907Vad ger era 954r på mätaren? Spelar väll ingen roll om det går i 260 eller 300 men är bara nyfiken. Har inte haft möjlighet och testa än...
sporTlovEr skrev:2306026Någon som haft en cbr 929 och en cbr 954, stor skillnad?
sporTlovEr skrev:2306026Någon som haft en cbr 929 och en cbr 954, stor skillnad?
Min fader har också haft båda och delar dessa synpunkter.Blade 4-ever skrev:2408277Jag har...
Motorn är den största skillnaden, tyckte 954 är mycket rappare. Chassit är också mycket rappare o smidigare.
Jag upplevde bara förbättringar på istort sett alla punkter.
Firefly skrev:2545743Denna tråden var visst superaktiv ett tag, sen dog den. Gör inget kul med era 954r som ni kan dela med er av?
knurra skrev:2577608Hallå, hämtade en 954 igår!
Dock ska den in på 2400mils service inna jag kan ut å bränna till våren..
Någon som vet vad som görs då och vad det kostar på ett ungefär?
Sen var det ett litet missförstånd, säljaren har precis bytt olja å filter då han trodde servicen var senare, kan man hoppa över oljan då när man länmar in?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |