954-tråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Firefly skrev:
1927174 Fanns lite intresse i en 954-tråd. Här är den!

Fyll den med frågor, info och glädje!

Tjohoo!!!

Någon som haft en cbr 929 och en cbr 954, stor skillnad?
 

klas killer

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Karlstad
Hoj
CBR 600/CBR 954RR/XR 650R
Helsystem Power Commander

Undrar om det är någon som har slängt på ett helsystem + en power commander på sin 954. Hur många hästar lyckades ni få upp Bladen i?

Wesst skrev:
2139903 Hoppas de e ok att jag ställer en korkad fråga här? Är nybliven ägare till en blå 954 -03. Frågan: Varför ser jag mycke bättre i höger backspegel än i vänster? I den högra ser jag fordon som ligger bakom perfekt, och i den vänstra ser jag bara lite av min arm + lite av vägen. Inbillar jag mig bara eller är det nån skillnad på speglarna, kanske bara jag som märkt detta :confused:

(Jo självklart har jag vridit på dom i alla vinklar)


Kan det vara så att spegeln är lagad. Sätter man inte ett nytt spegelglas kan det bli lite konkavt vilket får till följd att det blir en förstoringseffekt. Ett objekt ser alltså större ut än vad det gör i orginal spegeln.
 
Last edited:

Wesst

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
klas killer skrev:
2339142
Kan det vara så att spegeln är lagad. Sätter man inte ett nytt spegelglas kan det bli lite konkavt vilket får till följd att det blir en förstoringseffekt. Ett objekt ser alltså större ut än vad det gör i orginal spegeln.
Nu som först såg jag ditt svar, tackar!...jag tror iofs inte att spegeln är lagad men säker kan man ju aldrig va. Skulle de däremot inte kunna va ett "fel" i spegeln från fabrik? Annars får jag väl fortsätta att snurra på skallen när jag behöver se bakåt :D
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Dazzle skrev:
2148866 Är också nyfiken på om det är ngn som bär erfarenhet av mappning av hojen, tycker att ryckigheten även känns vid mer aktivkörning tex vid av och påslag i lite längre svepande kurvor.. hjälper en mappning?


Pröva att höja tomgången lite om du ska ut på bana funkar för mig.

Wesst skrev:
2139903 Hoppas de e ok att jag ställer en korkad fråga här? Är nybliven ägare till en blå 954 -03. Frågan: Varför ser jag mycke bättre i höger backspegel än i vänster? I den högra ser jag fordon som ligger bakom perfekt, och i den vänstra ser jag bara lite av min arm + lite av vägen. Inbillar jag mig bara eller är det nån skillnad på speglarna, kanske bara jag som märkt detta :confused:

(Jo självklart har jag vridit på dom i alla vinklar)

Ett besök hos en ögonläkare?

Kenya skrev:
2099907 Vad ger era 954:eek:r på mätaren? Spelar väll ingen roll om det går i 260 eller 300 men är bara nyfiken. Har inte haft möjlighet och testa än... :brinnerup

298 på mätaren
 
Last edited:

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Näset
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Hej!

Tänkte sälja pärlan pga husköp och tidsbrist:( . Blå/vit 02 som är svensksåld och uttagen 0404 av mig. 1400 mil, ostuntad och olagd. Full servicebok, utrustad med PC3, BMC luftfilter, stålomspunna bromsslangar, rampuckar, bobiner, GPR-blås och mörkt double bubble. Alla originaldelar finnes. Michelin pilot power sitter på och håller ett tag till. Pris 70.000:-

Pm:a vid intresse. Hojen finns i Skåne.
 
Last edited:

oj da^

http://www.dow-swe.com/downloads.php?act
Gick med
25 Aug 2006
Ort
sthlm
Hoj
CBR 1000 RR
waazzzzaaa

nice me en blade tråd o trevligt att hitta hitt fick mc kortet i tisdags o för 3 veckor sedan löpte ja en cbr 954 rr ,. så nu är de en till GRYM :yoparty hoj utte på gatan ;) hehe
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
sporTlovEr skrev:
2306026 Någon som haft en cbr 929 och en cbr 954, stor skillnad?

Jag har...

Motorn är den största skillnaden, tyckte 954 är mycket rappare. Chassit är också mycket rappare o smidigare.
Jag upplevde bara förbättringar på istort sett alla punkter.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Blade 4-ever skrev:
2408277 Jag har...

Motorn är den största skillnaden, tyckte 954 är mycket rappare. Chassit är också mycket rappare o smidigare.
Jag upplevde bara förbättringar på istort sett alla punkter.
Min fader har också haft båda och delar dessa synpunkter.
954:an är bättre på allt.
 

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Äntligen Hoj!!

Tjena! efter 2 års letande så har jag äntligen hittat pärlan för mig!!

Det blev en 954 -03 med 400mil på mätaren med en massa godis, bl a halvsystem osv.. det blev den gul/svarta!

Behöver jag säga att jag är LYCKLIG!!

Jag kör som en pensionär nu i början.. vågar inte gasa för fullt! kommer väl? he he! vill lära känna hojen riktigt innan jag ökar tempot, sen har jag familj som gärna vill att man kommer helskinnad efter en trevlig mc tur.
 

oj da^

http://www.dow-swe.com/downloads.php?act
Gick med
25 Aug 2006
Ort
sthlm
Hoj
CBR 1000 RR
wee

nu har ja haft min 954 i en månad o i dag har ja sålt den ;) gick me en gång o köpte en cbr 1000 RR svart som har gått 240 mil, en -06a vart de weee säger ja bara hehe
men behöver lite råd om nytt uttblås osv.,:tummenupp
 

Detroit

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
-
Kraschkåpor köpes!

Är på jakt efter en uppsättning kraschkåpor till en 954, gärna komplett med tank. Så sitter du på en uppsättning till försäljning skicka ett pm.:tummenupp
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Denna tråden var visst superaktiv ett tag, sen dog den. Gör inget kul med era 954:eek:r som ni kan dela med er av?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Firefly skrev:
2545743 Denna tråden var visst superaktiv ett tag, sen dog den. Gör inget kul med era 954:eek:r som ni kan dela med er av?


Den dog när jag bytte hoj :rolleyes:

Själv då har du gjort nått kul?
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Nån som känner att dom behöver befrias från sin pärla?
Jag e´ på jakt efter en 954:a!
Den ska va sv-såld & INTE röd.
Har inte flera miljoner till en ny hoj, så inga fantasisummor..
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Hallå, hämtade en 954 igår! :)
Dock ska den in på 2400mils service inna jag kan ut å bränna till våren..
Någon som vet vad som görs då och vad det kostar på ett ungefär?
Sen var det ett litet missförstånd, säljaren har precis bytt olja å filter då han trodde servicen var senare, kan man hoppa över oljan då när man länmar in?
 

Bifogat

  • 954hö.jpg
    954hö.jpg
    43.5 KB · Visningar: 104
  • 954vä.jpg
    954vä.jpg
    44.9 KB · Visningar: 97

klas killer

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Karlstad
Hoj
CBR 600/CBR 954RR/XR 650R
Gaffelben till 954

Undrar om det är någon som vet om gaffelbenen till 929:an passar till 954:an. Alternativt om man kan slänga in 929:ans dämpare i 954:ans gaffelben.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
knurra skrev:
2577608 Hallå, hämtade en 954 igår! :)
Dock ska den in på 2400mils service inna jag kan ut å bränna till våren..
Någon som vet vad som görs då och vad det kostar på ett ungefär?
Sen var det ett litet missförstånd, säljaren har precis bytt olja å filter då han trodde servicen var senare, kan man hoppa över oljan då när man länmar in?

Den innehåller bland annat koll av ventiler men även den stora överraskningen: byte av tändstift vilket kan vara svindyrt (ca 2000:) på de hojarna beroende på vilken sorts stift det ska vara. Ska du ha iridiumstift så kostar de nästan 1700 hos en Honda-handlare i Sverige. Allt är dock inte nattsvart för det, ryktet säger att de går att beställa från USA för ca 20-30$.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top