A-torp RR1800kr/SM1000kr???

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Peter Larsson på Svemo som jag pratade med tidigare idag tycket att vi förare fick skylla oss själva att vi hade så dyr avgift...men va jag vet så är det väl inte vi förares fel..då får man väl gå in på RR sektionen efter som dom inte verkar göra mer för att få in sponsorer som Supermoto har gjort som betalar Tävlings avgiften och TV avgiften .

sen säger jag det igen SM har bara ca 80 förare medan RR har över 600 förare iår så därför är avgiften mindre. FEL tycke jag iaf alla ska betala lika motorsport är dyrt vare sig det är RR,Rally och Supermoto...men det har vi ju redan Konstaterat..

och Swedie det är klart du inte klagar du kör ju dubbelt i år det blir ju billigare för dej.

men är det några som är Mjölkkor i RR så är det ju vi rookies så är det bara.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gottis skrev:
2044721
och Swedie det är klart du inte klagar du kör ju dubbelt i år det blir ju billigare för dej.

nu vänder du på det så jag skrattar. det är ÄCKLIGT dyrt... men vet inte om det är rätt att hugga på anderstorp i detta fallet. Fast billigt är det inte. Skulle ju vara bättre om det kostade mindre för Supportklasserna, och "mer" (samma som nu) för SM-klasserna. Fast då får SM-klasserna nån specialare som inte supportklasserna får... typ TV... hmm. Ja.. lite fel är det allt någonstans.
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
Det var väl ingen nyhet för SM att vi hade dyra anmälningsavgifter?
När jag började köra förra året visste jag vad jag hade och vänta.
Vill de in och leka med oss så kostar det ju givetvis.

Fast det lär väl inte bli nån ändring på det i år. Så vi kan lika gärna lägga vår energi på annat.
Åh nästa år hoppas jag på ren B-serie med förhoppningsvis mindre avgifter eller mera bantid.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Swedie skrev:
2044729 nu vänder du på det så jag skrattar. det är ÄCKLIGT dyrt... men vet inte om det är rätt att hugga på anderstorp i detta fallet. Fast billigt är det inte. Skulle ju vara bättre om det kostade mindre för Supportklasserna, och "mer" (samma som nu) för SM-klasserna. Fast då får SM-klasserna nån specialare som inte supportklasserna får... typ TV... hmm. Ja.. lite fel är det allt någonstans.

Det vi inom RR också skulle behöva är en (eller flera) sponsorer. Dels som kan betala en del på TV kostnaden och kanske vi kunde få lite billigare anmälningar mm.

Just detta hade R600 och R1000 i SO förra året. Klasserna hette ju Fottas MC rookie Cup (fint namn va hehe...) Vi skulle slänga på klistermärken på hojarna (även NGK skulle på), men vi fick inte ett skit för det. Fottas måste ju ha betalat en del pengar. Vart försvann de?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Magnus skrev:
2044758 ..

Just detta hade R600 och R1000 i SO förra året. Klasserna hette ju Fottas MC rookie Cup (fint namn va hehe...) Vi skulle slänga på klistermärken på hojarna (även NGK skulle på), men vi fick inte ett skit för det. Fottas måste ju ha betalat en del pengar. Vart försvann de?

Är nog dom pengarna som används till att betala ut prispengarna som finns i Rookie i SO skulle jag gissa. Har du ingen dekal får du nog inga prispengar heller. Så har det funkat innan i SO iaf.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Swedie skrev:
2044729en massa

va jag menade du klagar ju inte en klass blir ju billigare för dej lr vill du betala 1800 för båda...tror inte det...,

angående att Rooki skulle köra billigare..låter jag va osagt men va tjänar vi rookies på att betala NSB,SM och 250:s tv tid..nja ger inte mej mer sponsorer


konstigt att inget SM förare har lagts sig i ännu...va ju andra bullar förra gången då blev man ju nästan hängd när man drog upp det här med SM och RR
:hihi :hihi
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Axxexs skrev:
2044772 Är nog dom pengarna som används till att betala ut prispengarna som finns i Rookie i SO skulle jag gissa. Har du ingen dekal får du nog inga prispengar heller. Så har det funkat innan i SO iaf.

Det var därför jag inte såg röken av pengarna. Måste köra fortare helt enkelt :huvet

Tack för svaret.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rejsing är dyrt, har man inte råd så får man skaffa en annan billigare hobby.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Magnus skrev:
2044758 Det vi inom RR också skulle behöva är en (eller flera) sponsorer. Dels som kan betala en del på TV kostnaden och kanske vi kunde få lite billigare anmälningar mm.

Just detta hade R600 och R1000 i SO förra året. Klasserna hette ju Fottas MC rookie Cup (fint namn va hehe...) Vi skulle slänga på klistermärken på hojarna (även NGK skulle på), men vi fick inte ett skit för det. Fottas måste ju ha betalat en del pengar. Vart försvann de?
En liten spekulation från mig som tänkt köra SM-SM är att vår sektion bidrar med stålar. Vi ska enligt reglementet lämna en del plats på främre nummerplattan för sponsor som sektionen dragit dit. Snacka om bra reklamplats...


Sen en synpunkt bara på avgifterna som jag ser det. Från min synvinkel. Vi kör tre rejs ihop och de banorna är stora dyra anläggningar. Därför kostar det mycket. Övriga rejs kommer kosta oss 600:- i avgift. Mycket pga mindre anläggningar (en nybyggd bana med supermoto som enda syfte [Örebro], ett flygfält [Strängnäs] och en stor gocartbana [Östersund]). Ni kan ju gissa hur gärna vi hux flux skulle förväntas betala TRE gånger så hög avgift mot vad som annars är nödvändigt.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gottis skrev:
..
angående att Rooki skulle köra billigare..låter jag va osagt men va tjänar vi rookies på att betala NSB,SM och 250:s tv tid..nja ger inte mej mer sponsorer

konstigt att inget SM förare har lagts sig i ännu...va ju andra bullar förra gången då blev man ju nästan hängd när man drog upp det här med SM och RR
:hihi :hihi

Tv betalas av SVEMO och av sponsorer som får köpa reklamtid i programmen. Eftersom idén med tv kom sent förra året och man inte fick in hela summan så fick förarna i dom klasserna som visades i tv hjälpa till och betala en liten summa. Förmodligen behöver inga förare betala något till tv fr.o.m nu. Inga Rookies har varit tvugna att betalat till tv för att SM-klasser ska visas på tv.

SM som i Supermotard-SM förare eller RR-SM förare? Blir krångligt med alla förkortningar.. :)
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Supermoto skrev:
2045170 En liten spekulation från mig som tänkt köra SM-SM är att vår sektion bidrar med stålar. Vi ska enligt reglementet lämna en del plats på främre nummerplattan för sponsor som sektionen dragit dit. Snacka om bra reklamplats...
.....Ni kan ju gissa hur gärna vi hux flux skulle förväntas betala TRE gånger så hög avgift mot vad som annars är nödvändigt.
Det är ju just det som är diskutionen, visst bidrar SM-SM med stålar men varför inte lika mycket som RR-folket.
Ang tre ggr så mycket så pröjsas det ju om det inte finns nåt val. Hoppa över dina seriepoäng bara för att två-tre tävlingar är dyrare? Vissa kanske gör de men dom flesta inte. Tyvärr är det ju det som fått upp avgifterna i RR, ingen har egentligen nånsin protesterat (gnällt javisst) å andra sidan har man inget val, pröjsa eller lägg ner racingen.
Så till sist ett citat från denna tråd som känns igen från tidigare år "Fast det lär väl inte bli nån ändring på det i år". Varför inte, om tillräckligt många protesterar kan det ju bli ändring redan i år.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Axxexs skrev:
2045219 Tv betalas av SVEMO och av sponsorer som får köpa reklamtid i programmen. Eftersom idén med tv kom sent förra året och man inte fick in hela summan så fick förarna i dom klasserna som visades i tv hjälpa till och betala en liten summa. Förmodligen behöver inga förare betala något till tv fr.o.m nu. Inga Rookies har varit tvugna att betalat till tv för att SM-klasser ska visas på tv.

SM som i Supermotard-SM förare eller RR-SM förare? Blir krångligt med alla förkortningar.. :)

okej du är en klippa som håller koll på allt :tummenupp :tummenupp
men va jag förstod idag när jag pratade med svemo så va det bara Supermoto som hade fixat sponsorer till sportexpressen och fixat sin del av kakan... men jag kan ha hört fel :(
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Strider skrev:
2045257 RR i en TV kanal som ingen hört talas om....

Jag säger då det...

Sätt in pengarna på barncancerfonden istället, där gör de mer nytta.

Japp, allt med svensk RR måste gå käpprätt åt helvete. Det är därför i stort sett alla klasser har ökat i antal förare, det är därför vi har en stor och bra mc-klass i STCC. Det är därför vi har folk som kör bra resultat i EM och VM.
Tvi vale, spott och spe. jaddajaddajadda...

För att citera Riskradion. "Är du så jävla bra själv"...

Kom med något konstruktivt och genomförbart istället.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Strider skrev:
2045257 RR i en TV kanal som ingen hört talas om....

Jag säger då det...

Sätt in pengarna på barncancerfonden istället, där gör de mer nytta.

Jag tror dock att många kommer ha användning av att det trots allt går att visa för sponsorer att det tv-sänds och alla nuvarande och tilltänkta sponsorer kan få ett ex av dvd:n för att visa vad man syslar med.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Johan skrev:
2045236 Det är ju just det som är diskutionen, visst bidrar SM-SM med stålar men varför inte lika mycket som RR-folket.
Ang tre ggr så mycket så pröjsas det ju om det inte finns nåt val. Hoppa över dina seriepoäng bara för att två-tre tävlingar är dyrare? Vissa kanske gör de men dom flesta inte. Tyvärr är det ju det som fått upp avgifterna i RR, ingen har egentligen nånsin protesterat (gnällt javisst) å andra sidan har man inget val, pröjsa eller lägg ner racingen.
Så till sist ett citat från denna tråd som känns igen från tidigare år "Fast det lär väl inte bli nån ändring på det i år". Varför inte, om tillräckligt många protesterar kan det ju bli ändring redan i år.
Du kanske missade vad jag menade med våra reglementsenliga sponsorutrymmen. De platserna säljer vår sektion till sponsorer som betalar "vår del" av tvpengarna. Era 1800/person kanske motsvarar våra 1000/person+"sektionspengarna" ?! Som sagt, en spekulation från min sida.

Ang 3ggr avgiften.. Det kanske (hoppas jag) är så att sektionen inser att det inte går att köra tre rejs som kostar 600 och tre som kostar 1800 bara för att vi ska få åka ihop med er. JAG skulle INTE betala 1800 för att få köra på Atorp. Vi har nog med andra roliga tävlingar att köra som inte kostar ens 1000:-. 400:- är mer normalt för oss.

En annan grej som jag tror på är precis som du säger att ni inte protesterat tillräckligt mot vansinniga avgifter. 500:- för att få två (kanske) tärningspass på fredagen... HALLÅÅÅ.
Kombinera detta med att vi "har" en bunt banor som inte är av Atorps storlek, och darigenom pris, som gärna kör SMSM med 600:- i avgift så får man en annan situation. Det finns bara en handfull banor i landet som rymmer ett RR-arrangemang. Tyvärr. Annars hade kanske jag oxå kuskat runt i nån skraltig buss med en R6a baki. Jag är imponerad av alla RR-killars förmåga att skrapa fram de pengar som behövs, jag skulle fan inte klara det :tummenupp

Det ska bli skoj att se vart det här året för oss....
 

998

FD raceförare, nu med duccar på loftet.
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
Ducati
Varför har ni inte protesterat ordentligt om det nu svider så? Lägg ner anmälan en helg, så kanske arrangören förstår vinken... (då får de inte ihop till sin årsbudget den helgen...) nu dansar ni ju bara efter deras... :tuttar
Ta tillbaka makten... :7peta
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
2044542 Jag tycker dock att någon/några b-klasser kan agera utfyllnad och för att sänka kostnaderna, dock bör kanske inte ett SM vara 3 SM-klasser, och 5-6 support-klasser(i år 5 SM-klasser på vissa rejs dock).
Tycker det blir lite snett när man kapar bantid för en SM-klass för att hålla tidschemat för en support-klass.
Men om Supermoto släpat med sig egna sponsorer, eller pröjsat större kaka av tv-sändningarna, så är iaf prisdifferensen förklarlig.
Antingen är b-förarna med eller så är vi inte med. Nåt mellanting är bara förkastligt. B-förarna har inte som syfte med sin racing att åstadkomma lägre startavgifter för sm-klasserna, kom ihåg det.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Ur egen synpunkt, tänk om de som klagar på precis allt skulle lägga ner samma timmar varje dag på att plugga marknadsföring eller jaga sponsorer istället...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
2045612 Antingen är b-förarna med eller så är vi inte med. Nåt mellanting är bara förkastligt. B-förarna har inte som syfte med sin racing att åstadkomma lägre startavgifter för sm-klasserna, kom ihåg det.

Ok, Så fort en supportklass inte är med är det alltså förkastligt?
Varför då?
Säg att KGA anordnar två sm/so-rejs på gelleråsen, varför skulle det vara förkastligt om man körde r600 på ena tävlingen och r1000 på andra?
Eller 250sp på den ena eller andra? Så gör man ju redan idag till viss del.
Jag vet mycket väl vad de flesta b-förare har för syfte med sin racing, givetvis ingår det inte i den att finansiera andras startavgifter.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
2045646 Ok, Så fort en supportklass inte är med är det alltså förkastligt?
Varför då?
Säg att KGA anordnar två sm/so-rejs på gelleråsen, varför skulle det vara förkastligt om man körde r600 på ena tävlingen och r1000 på andra?
Eller 250sp på den ena eller andra? Så gör man ju redan idag till viss del.
Jag vet mycket väl vad de flesta b-förare har för syfte med sin racing, givetvis ingår det inte i den att finansiera andras startavgifter.
Nej, jag anser att det är fel att ha med b-förare i SM och SO. Vi ska husera på b-tävlingar eftersom vi inte kör om nån titel.Antingen har man med supportklasserna på SM och SO, annars låter man bli. Enkelt!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top