ADHD-åkning

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
kiligt.. om nån annan är sugen så slå en signal på 0736 - 475326..

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Ktm 640 Prestige
:huvet davve det regnar fast det är klart har ju inte hindrat förr men får no visa sig hemma ikväll så ungarna kommer ihåg vem man är

andersson va tror du om o beställa en sån här du kan ju dra av tre hyr timmar till mig på investeringskostnaden då saknas nog inte såååå mycket
200i-LR-NoPod.jpg

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
då börjar du få bråttom att fixa maskinerit för falkenberg är på onsdag!"!! jag ser fram emot att få jaga runt dig lite...!

Satte i mindre munstycken idag och det hjälpte föga, imorr´n ska den få nya spolar o kablar så ska vi se vad de gör. Har tillgång till delar från en -98 och det mesta är samma på dom så tids nog ska jag nog få ihop de. Har ialla fall en ny koppling med bra bett i så nu kan man inte skylla på det heller när man blir ifrån åkt.

:huvet davve det regnar fast det är klart har ju inte hindrat förr men får no visa sig hemma ikväll så ungarna kommer ihåg vem man är

andersson va tror du om o beställa en sån här du kan ju dra av tre hyr timmar till mig på investeringskostnaden då saknas nog inte såååå mycket
200i-LR-NoPod.jpg

vad ligger en sån där på egentligen nyfiket frågat, kanske kunde gå ihop sig tids nog.

Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Satte i mindre munstycken idag och det hjälpte föga, imorr´n ska den få nya spolar o kablar så ska vi se vad de gör. Har tillgång till delar från en -98 och det mesta är samma på dom så tids nog ska jag nog få ihop de. Har ialla fall en ny koppling med bra bett i så nu kan man inte skylla på det heller när man blir ifrån åkt.

vad ligger en sån där på egentligen nyfiket frågat, kanske kunde gå ihop sig tids nog.

låter bra.... då håller vi tummarna för vädret me...... anderstorp är tyvärr fullbokat.. så du får sätta ut köpes annons i köpesforumet om du skall me dit..

min egen banträff blir inget av. blir avrostningskörning på vårkanten istället

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
låter bra.... då håller vi tummarna för vädret me...... anderstorp är tyvärr fullbokat.. så du får sätta ut köpes annons i köpesforumet om du skall me dit..

min egen banträff blir inget av. blir avrostningskörning på vårkanten istället

Då satsar jag på falkenberg, anderstorp hoppar jag denna gång. Ser fram emot en fin tur på mantorp till våren då:tummenupp

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Det e gött, vi samlas väl som vanligt vid Lugnets MC strax innan 15,00 på onsdag så vi kommer iväg i tid, kan bli mycket folk där nere då det verkar som det är säsongens sista körning där nere.

Alla är välkomna att hänga på vare sig man skall köra på banan eller inte :tummenupp

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Blir ingen körning för mig i helgen, hjälpte föga med nya spolar o kablar. Ska leta vidare i början på nästa vecka så får vi se.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
jaja, just nu sitter ja här å laddar för uråsa stripp körning i morn... 11an måste sitta:)

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Åkte på en lättare renovering av kopplingskorgen också, ska fixa detta samt få ny pulsgivare på måndag och prova med. Kommer väl sluta med att jag får byta motor med -98:an helt o hållet.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Du får tjoa till om du vill ha hjälp om det blir motorbyte ,,, ska väl inte ta mer än ett par timmar om man e 2 :tuttar

För det e väl förgasare på bägge va :confused:
Jag har nog även en verkstadshandbok i pdf till din maskin tror jag :)

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Ktm 640 Prestige
blir det nåt åka imorgon eller är alla bakfulla????

du tohlzen kan man fjäska till sig en kopia på den pdf filen kan komma till användning vid renoverin av min växellåda i vinter

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Du får tjoa till om du vill ha hjälp om det blir motorbyte ,,, ska väl inte ta mer än ett par timmar om man e 2 :tuttar

För det e väl förgasare på bägge va :confused:
Jag har nog även en verkstadshandbok i pdf till din maskin tror jag :)

Vore bussigt om du ville maila den, skickar mailaddress på PM. Börjar snart kännas som att man har plockat ner den så många gånger att man skulle kunna skriva en egen verkstadshandbok.

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Ktm 640 sm -04
är det några som ska ut och åka idag?...om det inte börjar regna dvs!

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Verkar som min e-post klient inte accepterar att jag skickar filer över 20mb, kan ju alltid bränna ut dom på skiva eller använda nåt annat progg för att skicka dom :p

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Verkar som min e-post klient inte accepterar att jag skickar filer över 20mb, kan ju alltid bränna ut dom på skiva eller använda nåt annat progg för att skicka dom :p

Ingen panik, är ju nu mer för det mesta på lugnets o meckar med den så då har man ju tillgång till all info. Men alltid bra att ha hemma i garaget.

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Ktm 640 Prestige
skulle tro att det är onödigt vetande men en bromsbänk modell 200i går lös på ca 147000:- så en o annan timma får man ju dra innan det går plus:va

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Provade med ny pulsgivare idag och det hjälpte inte heller, fick ordning på kopplingskorgen ialla fall så nått framsteg gjorde man ju. Ska kolla med snus imorr´n om han har några ideér o tips vad det kan vara. Börjar se mörkt ut för mig vad gäller falkenberg, får se vad morgondagen har att erbjuda.

Inga problem Janne, du bara bokar upp dig på 490 tim bänkkörning á 300:- så åker jag å köper en imorgon.:tummenupp :D

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Provade med ny pulsgivare idag och det hjälpte inte heller, fick ordning på kopplingskorgen ialla fall så nått framsteg gjorde man ju. Ska kolla med snus imorr´n om han har några ideér o tips vad det kan vara. Börjar se mörkt ut för mig vad gäller falkenberg, får se vad morgondagen har att erbjuda.

Inga problem Janne, du bara bokar upp dig på 490 tim bänkkörning á 300:- så åker jag å köper en imorgon.:tummenupp :D

har du rengjort förgasare? letat luftläckor/vakumläckor, bytt kablar spolar, stift. rengjort luftfilter?

känns som de borde vara något av de. pulsgivare är oftas mer på eler av. antingen så fungerar de dvs hojjen startar eller så får du inte ett liv i hojjen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept