ADHD-åkning

Retardation

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
Yamaha R1 2007, Honda VFR VTEC
Du får tjoa till om du vill ha hjälp om det blir motorbyte ,,, ska väl inte ta mer än ett par timmar om man e 2 :tuttar

För det e väl förgasare på bägge va :confused:
Jag har nog även en verkstadshandbok i pdf till din maskin tror jag :)

När vi ändå har tråden uppe så har jag lyckats få tag på en verkstadshandbok i pdf-format till Yamaha YZF R1 2007. Om det är någon som är intresserad så hojta till.

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
har du rengjort förgasare? letat luftläckor/vakumläckor, bytt kablar spolar, stift. rengjort luftfilter?

känns som de borde vara något av de. pulsgivare är oftas mer på eler av. antingen så fungerar de dvs hojjen startar eller så får du inte ett liv i hojjen.

Det som är gjort:

Olja+filter byte
Tändstift bytta
Luftfilter rengjort
Ventiler justerade
Förgasare rengjorda + synkade
Tändspolar + kablar bytta
Pulsgivare bytt
Letade insugningsläcka i helgen med startgas = nada
Provat med annan bestyckning av förgasre = ingen skillnad

Ska upp till snus nu o bolla lite ideér.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Andersson ,,, hur går det,hur går det, hur går det, 1 dygn kvar till Falken, det kan inte vara nåt med bränslet som krånglar, hade ett sprakande problem med min 1100 å då var det låsningen längst upp på nålen som hade lossnat så nålen höll på å vibrerade hela tiden när man gasa å då gick hojen kass.

Annars får du väl sno NR:en i affärn å köra med :D

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Andersson ,,, hur går det,hur går det, hur går det, 1 dygn kvar till Falken, det kan inte vara nåt med bränslet som krånglar, hade ett sprakande problem med min 1100 å då var det låsningen längst upp på nålen som hade lossnat så nålen höll på å vibrerade hela tiden när man gasa å då gick hojen kass.

Annars får du väl sno NR:en i affärn å köra med :D

Glömde skriva det, har kollat nålarna när jag hade nere förgasarna och dom satt riktigt allihop. Var hos snus idag och fick tippset att kolla om det sitter nått dynojet kit i den, dom använder nämligen rostfria nålar och dom går inte ihop med spridarmunstycket i förgasaren som är i mässing och kan slita dessa så det blir ovala hål. Ska till lugnet imorgon och kolla detta, om det är så så kan jag ta förgasarbryggan från -98:an och sätta i mina munstycken för det nämligen så att dessa spridarmunstycken i mässing inte går att byta på CBR:en utan det är bara att leta upp en begad brygga. Löser isåfall problemet tillfälligt men måste ändå hitta en egen begad brygga, likaväl som jag vill hitta felet så hoppas jag ändå inte att det är detta som är fel.
Kan komma in i verksta´n imorgon o morsa innan ni åker för där lär väl jag vara o felsöka på bågen.:huvet

Tror inte att lugnets försäkring täcker NR:en, för där hade även den försäkringen med 19000:- i självrisk varit billig:D
Kollade häromdan och en ny tank gick inte till mer än 129.000:- + moms så den rastar man gärna några varv på banan:tummenupp

Last edited:

Anderson

Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Nu ger jag fan i det här, har inte kommit iväg till lugnets än samt kom på att jag inte hunnit fixa min egna tank till hojen. Vill inte åka med lugnets tank o bli skylldiga dom en tank uppe på alltihop. Ha de så skoj på Falkenberg så hörs vi.

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
CBR 954 -02 :)
Vilka ska till Falkenberg ?? ska ni fortfarande samlas vid lugnet vid 15:00???:confused: :confused:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
japp vi skall till falkenberg. vi samlas 1500 vid lugnets... inte senare!!

vi är hittils 4 pers som skall ner

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
CBR 954 -02 :)
:tummenupp Skit kul körning i onsdags i Falkenberg, blev lite jobbit att köra hem på kvällen med mörkt visir, så det blev att ta upp visiret och käka lite mygg ibland. :näsblod

Det blir kul att få köra ihop med er igen, kanske på en annan bana nästa år :(

Ha det gött så länge hojta till om ni är ute och kör någon helj.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jo tack ,,, kände mig själv som en piggelin när jag kom hem, så varmt var det f-n inte :gnissla
Men körningen var lika kul som alltid, trots att jag inte blivit van med min idiothårda koppling, så just nu har vänster handled sagt adjö till resten av kroppen, blir till å vila upp den några dar för på lördag e det A-torp som gäller med samma j-a hårda koppling :D :D
Å råga på allt så hade mitt framdäck tagit i mitt oljekyl så hårt så att det sprungit läck, så det blir å jaga ett eftermarknadskyl imorrn med div slangar å sätta det där bak istället.
Sen e det väl bara å meka in i sista sekunden innan man ska åka, så allt e som vanligt kan man säga :mad:
Har ni inget för er på Lördag så åk ner å kika när vi gör bort oss :tuttar :tuttar

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ja dom fyra varven jag körde på falkenberg var ju rätt kul:) hoppas man kan få ihop hojjen till på lördag nu så man får en sista åkning innan sesongen e slut.

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
E det nån som ska ner till A-torp i morrn bitti, 07.15 utanför Lugnets MC står iaf jag å väntar, kanske det dyker upp nån :tuttar :tuttar

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Ktm 640 sm -04
finns det några som är sugna på att åka en sväng idag?? typ snart:tummenupp

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Kl 11:00 vid Donken / Knalleland idag om ngn är intresserad är det bara dyka upp!

ksgixxer

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
1100 GSXRatbike och en minimoto..
japp,en go tur va de...hoppas de blir många,många såna här fina dagar i höst...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping