Akta er Tjuvar...årets hjälte!!!

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Bäst vi informerar våra banditer i sverige att lägga av med att stjäla med flygblad och ett besök ikyrkan, villket jag förresten tror "ceasar" har som yrke (jönköping) ! :D

Undrar vad för skyddad värld han lever i.... :lol

Nog om detta, för alla vi som lever i den normala vardagen, vet att vi omöjligt kan stoppa kriminalitet med rådgivning eller information !

Men det finns ju alltid dem som tror på ordets gåva.....men tyvärr hjälper inte detta med kriminella.....för detta är deras liv som de valt att leva.....

Och de som inte vill tjäna pengar på stölder och dyligt , kan väl göra som många av våra invandrare....söka socialbidrag !

Valen finns där....frågan är bara: villken väg du själv väljer !

//DFMSWEDEN
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
DFMSWEDEN skrev:
Men det finns ju alltid dem som tror på ordets gåva.....men tyvärr hjälper inte detta med kriminella.....för detta är deras liv som de valt att leva.....

Fast nu är ju inte livet så pass enkelt. Slumpen, otur och andra omständigheter som t.ex. andra människors (icke-kriminella) girighet, elakhet, ignorans, ouppmärksamhet etc etc kan ställa den bäste människa inför ett plågsamt moraliskt dilemma och kan se sig tvingad att ta steget över till "den andra sidan" för att lösa en rävsax-situation "bita av armen eller dö". En kriminell person föddes ju icke-kriminell och kan förmodligen vara icke-kriminell under vissa omständigheter eller om vissa förutsättningar ges. Hört talas om t.ex. nyktra alkoholister? Återfallsfrekvensen är rätt dyster, men några klarar sig.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
andersbrink skrev:
Fast nu är ju inte livet så pass enkelt. Slumpen, otur och andra omständigheter som t.ex. andra människors (icke-kriminella) girighet, elakhet, ignorans, ouppmärksamhet etc etc kan ställa den bäste människa inför ett plågsamt moraliskt dilemma och kan se sig tvingad att ta steget över till "den andra sidan" för att lösa en rävsax-situation "bita av armen eller dö". En kriminell person föddes ju icke-kriminell och kan förmodligen vara icke-kriminell under vissa omständigheter eller om vissa förutsättningar ges. Hört talas om t.ex. nyktra alkoholister? Återfallsfrekvensen är rätt dyster, men några klarar sig.

Men nu var det ju inte "bita armen av sig problemet" jag syftade på !
De har ju såklart hamnat i en lite knepigare situation än, den "normala" banditen !
Jag menade ju de som har detta som "yrke" istället för att försörja sig med ett "hederligt" arbete....

Det finns ju de som anser att det är bättre att sova längre på dagen och att göra bryt på kvällen....det var de jag syftade på !

//DFMSWEDEN
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
andersbrink skrev:
Fast nu är ju inte livet så pass enkelt. Slumpen, otur och andra omständigheter som t.ex. andra människors (icke-kriminella) girighet, elakhet, ignorans, ouppmärksamhet etc etc kan ställa den bäste människa inför ett plågsamt moraliskt dilemma och kan se sig tvingad att ta steget över till "den andra sidan" för att lösa en rävsax-situation "bita av armen eller dö". En kriminell person föddes ju icke-kriminell och kan förmodligen vara icke-kriminell under vissa omständigheter eller om vissa förutsättningar ges. Hört talas om t.ex. nyktra alkoholister? Återfallsfrekvensen är rätt dyster, men några klarar sig.

Aha, en som förstår lite vad jag pratar om...

Det jag menar med att informera och kummunicera är att se till att inte unga människor hamnar fel från början.

ft: "Så länge de stjäl skall de förhindras från det, inte få glada informationsbroschyrer i fyrfärgstryck."

Och du kallar mig puckad??

Edit: Är det någon på den här sidan som vet vad läsa mellan raderna betyder??
 
Last edited:

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
ceasar skrev:
Edit: Är det någon på den här sidan som vet vad läsa mellan raderna betyder??

Varför ska vi "läsa mellan raderna" ? Finns inget att tolka fel i dina inlägg....

Du har ju försjutton skrivit dina åsikter!!!!!!

Nöj dig med det....för du kan fan inte ändra någon annans åsikt, med dina egna knepigheter som du har för dig !

//DFMSWEDEN
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
andersbrink skrev:
Fast nu är ju inte livet så pass enkelt. Slumpen, otur och andra omständigheter som t.ex. andra människors (icke-kriminella) girighet, elakhet, ignorans, ouppmärksamhet etc etc kan ställa den bäste människa inför ett plågsamt moraliskt dilemma och kan se sig tvingad att ta steget över till "den andra sidan" för att lösa en rävsax-situation "bita av armen eller dö". En kriminell person föddes ju icke-kriminell och kan förmodligen vara icke-kriminell under vissa omständigheter eller om vissa förutsättningar ges. Hört talas om t.ex. nyktra alkoholister? Återfallsfrekvensen är rätt dyster, men några klarar sig.

Det finns ett ofrånkomligt individansvar som innebär att en person i princip alltid är den yttersta ansvarige för sina gärningar. Något jag upplever att svenskar i allmänhet blundar för. Jag kan ha förståelse att en föräldrarlös gatupojke i Rio kan tvingas stjäla mat för att överleva, men där går gränsen. Finns ingen sådan misär i Sverige och följaktligen känns det rätt tragiskt att försöka ursäkta brottslingars beteende med en taskig uppväxt.

/O
 
Last edited:
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top