Akta er Tjuvar...årets hjälte!!!

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
ceasar skrev:
Vilken idiot...
Nedsatt hörsel/tinnitus har man hela livet, en rutten bil har man en begränsad tid. Killen är 16 år, kanske har han hela livet förstört pga nån idiot som ska skydda sin gamla skitbil.
Klart att man ska skydda sina grejjer, men det måste finnas en gräns för vad som är acceptabelt. Hoppas ägaren till bilen torskar för misshandel.
Jag hatar också tjuvar, men en 16-årig kille är inte värd den behandlingen..
Word! Inte för att jag tycker det på något vis var rätt att försöka sno en bil, men ändå... Skulle hellre sett att han fick rejält med spö, det går över, inte hörselskador.

EDIT: tycker dock inte att ägaren ska få nått straff.
 
Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
ceasar skrev:
Vilken idiot...
Nedsatt hörsel/tinnitus har man hela livet, en rutten bil har man en begränsad tid. Killen är 16 år, kanske har han hela livet förstört pga nån idiot som ska skydda sin gamla skitbil.
Klart att man ska skydda sina grejjer, men det måste finnas en gräns för vad som är acceptabelt. Hoppas ägaren till bilen torskar för misshandel.
Jag hatar också tjuvar, men en 16-årig kille är inte värd den behandlingen..

Du har helt fel.

Tjuven får ta konsekvenserna av sitt agerande och hade personen ifråga tom en dekal om att det satt siren i bilen då har tjuvfan verkligen sig själv att skylla. Att han sedan kan få men resten av livet är otur för honom men man kan knappast som tjuv kräva en säker och trygg arbetsmiljö!? (Finns inget fack för tjuvar att vända sig till än gudskelov). Tjuven får nada sympati av mig, de får däremot SAAB ägaren.

/Olzki
 
Last edited:

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
håller med. Ok att tjuven får bestående men och kommer kanske få svårigheter senare i livet pga denna eventuella hörselskada. Men han har fortfarande gjort en olaglig handling och helt klart missupfattat vad som är mitt och vad som är ditt. Tycker personligen att sammhället måste bli tuffare mot brottslingar spelar fan ingen roll om dom är 16 eller 61. Dessutom tror jag inte att så kortvarit högt ljud ger bestående tinitus men jag är ingen läkare. Jag menar att när man är på konser e det högljut och det ringer i öronen efteråt men det går över på en dag eller två. Nä jag tycker att införande av dödsstraff borde bli en sanning
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
ceasar skrev:
Vilken idiot...
Nedsatt hörsel/tinnitus har man hela livet, en rutten bil har man en begränsad tid. Killen är 16 år, kanske har han hela livet förstört pga nån idiot som ska skydda sin gamla skitbil.
Klart att man ska skydda sina grejjer, men det måste finnas en gräns för vad som är acceptabelt. Hoppas ägaren till bilen torskar för misshandel.
Jag hatar också tjuvar, men en 16-årig kille är inte värd den behandlingen..

Detta måste f-n vara ett utav de absolut dummaste inläggen i sporthojs historia :kocko Tro f-n att han förtjänade vad han fick!!!! Det är ingen fem åring som råkade gå in i en bil utav misstag utan en jävla bratt jävel som är straff myndig :fakta Tycker att detta var ett av det bästa som kunde hända iom att våran svenska lag definetivt inte hade stått på offrets (det riktiga då alltså :fakta ) sida om han hade get idioten spöstraff!!!

Nej mer sådant här så kanske man skulle kunna få ha sina saker ifred!!!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Är det olagligt att tillverka egna larm? Eller finns det nån lag för hur högt larmet får låta?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det stod senare i tråden att killen hade vart på en undersökning och skulle inte drabbas av bestående men.

Det stod även någonstans om regler för ljudnivå på larm... Orkade inte läsa allt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
hållundan skrev:
Det stod senare i tråden att killen hade vart på en undersökning och skulle inte drabbas av bestående men.

Det stod även någonstans om regler för ljudnivå på larm... Orkade inte läsa allt.

Jo det verkar finnas sådana regler. Men har man inte ryggen fri om man sätter ut en skylt?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Chris Ash skrev:
Jo det verkar finnas sådana regler. Men har man inte ryggen fri om man sätter ut en skylt?
Ingen aning. Tycker hela historien som berättas i tråden är nästan "för" bra för att vara sann, men visst, värre saker har ju hänt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
hållundan skrev:
Ingen aning. Tycker hela historien som berättas i tråden är nästan "för" bra för att vara sann, men visst, värre saker har ju hänt.

Hursomhelst tror jag inte det är någon fara för killen med larmet om han inte byggt sina sirener själv. De som man köper i butik är ju oftast godkända.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tyck gärna synd om den lille killen, då får man lagar som gör att man kan våldta en 13årig flicka med sina 3 kompisar och gå fri :3freak

Hoppas jag aldrig får tag på en bil-/mctjuv.

Bara för att Saaben är en skruttbil kan det ställa till riktiga problem för ägaren om den inte finns där en morgon.
 

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
ceasar skrev:
Vilken idiot...
Nedsatt hörsel/tinnitus har man hela livet, en rutten bil har man en begränsad tid. Killen är 16 år, kanske har han hela livet förstört pga nån idiot som ska skydda sin gamla skitbil.
Klart att man ska skydda sina grejjer, men det måste finnas en gräns för vad som är acceptabelt. Hoppas ägaren till bilen torskar för misshandel.
Jag hatar också tjuvar, men en 16-årig kille är inte värd den behandlingen..
Personligen så hade jag kastat in honom i bilen igen så han hade fått sitta i oljudet till polisen kom. Sen hade han nog fått lite spö också. :fatta!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Mavve skrev:
Tyck gärna synd om den lille killen, då får man lagar som gör att man kan våldta en 13årig flicka med sina 3 kompisar och gå fri :3freak

Hoppas jag aldrig får tag på en bil-/mctjuv.

Bara för att Saaben är en skruttbil kan det ställa till riktiga problem för ägaren om den inte finns där en morgon.


Precis, man måste ju för fan stå på offrets sida och inte tvärtom!!!

\Masonit
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Fan va gott att alla tycker som jag här, dvs att tjuven får skylla sig själv!! I den förra tråden så kändes det som dom flesta ville att bilägaren skulle straffas och att tjuven var offret :kocko
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Chris Ash skrev:
Är det olagligt att tillverka egna larm? Eller finns det nån lag för hur högt larmet får låta?

Minns jag rätt är det 115 eller 120 db, men inte kommer någon och mäter samma dag som man haft inbrott, man kan byta ut den mot en svagare vid en eventuell rättegång eller ha flera och koppla ur de som får trummhinnorna att spricka vid en eventuell mätning.

någon som har tips om en liten men grymt aggresiv siren som man kan montera på hojen? kör med sprängdeg och el tändning under sadeln nu! funderar på att byta till en trampmina som jänkarna brukar ha i filmer som laddas när man trampar och sprängs när de kliver av, om tjuven förstå så sitter han kvar, man kan ju också ha en skylt som tänds och visar varningstexten.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Olzki skrev:
Du har helt fel.

Tjuven får ta konsekvenserna av sitt agerande och hade personen ifråga tom en dekal om att det satt syrén i bilen då har tjuvfan verkligen sig själv att skylla. /Olzki

Sorry, kan inte låta bli? Vad fint att han hade ett väldoftande träd i bilen, men om killen hade varit allergiker kunde det ha gått illa! :tungan

Nä, tjuvpacket har ingen heder nuförtiden, förr tog dom sitt stryk om man kom på dem, nu får man en kallelse till rättegång.

//D
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
Jag är imponerad av hur man kan klara av att stå och vänta på polisen utan att "kontrollera" uppbygnaden av näsbenet på skitungen som ligger på marken !
Det kallas för seriös självkontroll !.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Bra gjort!!

Nästa gång kanske han stannar upp, lyssnar lite på sin tinnitus och ändrar sig.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Fan va gott att alla tycker som jag här, dvs att tjuven får skylla sig själv!! I den förra tråden så kändes det som dom flesta ville att bilägaren skulle straffas och att tjuven var offret :kocko

Nu var det ju som bekant inte det som var poängen i den tråden...
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
loser skrev:
Sorry, kan inte låta bli? Vad fint att han hade ett väldoftande träd i bilen, men om killen hade varit allergiker kunde det ha gått illa! :tungan


//D

Hehe....ja den bjuder jag på :lol
(Har ändrat nu)

/O
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag orkade inte läsa exakt vad som hände med killen och rättegång och bla bla..
Men grejjen att utrusta en gammal rutten Saab med en vapenarsenal är ju inte friskt. Vi får ju inte färre brottslingar för att privatpersoner gör så en del råkar illa ut, problemet ligger på en annan nivå. Det är samhället eller grabbens uppväxt/umgänge som är problemet.
Självklart hatar jag brottslingar, men det hjälper inte att hålla som Saabägaren.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top