Akut funktionärsbrist till B-racet!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väl de som gör jobbet som ska ha lotten. Jonte ska ju bara glassa runt i depån och skryta inför de fega 600-förarna om alla hästarna i hans 1000-kubikare.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det är väl de som gör jobbet som ska ha lotten. Jonte ska ju bara glassa runt i depån och skryta inför de fega 600-förarna om alla hästarna i hans 1000-kubikare.

Värst vad du kaxat till dig bara för att du ska köra ditt första (och ända) race sen högertrafikomläggningen.

Och ja, 600-förare är fega!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är kaxig oavsett hur gammal och kass jag är på att köra.
"My mouth´s writing checks my ass can´t cash." :blah

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jag ska gå licenskursen dagarna innan, så jag kan stanna kvar tills lördagen å flagga lite.

Har flaggat en del på a-torp, men har ingen funkislicens.

När boendet ändå e uppe, var kan man bo under licenskursen? tältar man vid banan eller e d vandrarhem som gäller?

/Jocke

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vi har akut funktionärsbrist till B-racet på Sviestad den 30/6 och 1/7. Just nu har vi inte mer än ca 9-10 funktionärer om dagen, det är alldeles för lite. Vi behöver ca 20-30 funktionärer till per dag för att ens kunna genomföra tävlingen.

Jag ber speciellt alla förare som ska köra att tänka efter en extra gång ifall ni inte har någon kompis eller mek med er som kan ställa upp som flaggvakt. Om alla förare fixar en person som står en halv dag så kommer vi ha funktionärer så att vi kan gödsla med dom.

Det är inget problem om man är nybörjare, ni får hjälp och behöver inte stå själv på postering, utan får med er en erfaren eller licensierad funktionär. Är boende ett problem så kan vi lösa det med. Mat får ni också, från frukost till kvällsmat på lördagen och frukost till eftermiddagsfika på söndagen.

Kan ni tänka er att ställa upp som funktionär på B-racet så anmäl er här:

http://lms07.mine.nu/funkis.php

eller PMa mig eller maila mig eller skicka röksignaler!

Mvh Alx
Funktionärsansvarig LMS-RR

Jag har skickat pm med mitt tel nr.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag ska gå licenskursen dagarna innan, så jag kan stanna kvar tills lördagen å flagga lite.

Har flaggat en del på a-torp, men har ingen funkislicens.

När boendet ändå e uppe, var kan man bo under licenskursen? tältar man vid banan eller e d vandrarhem som gäller?

/Jocke

Det finns plats att slå upp tält vid banan om du vill. Annars har vi klubbstugan öppen för övernattning i alla fall lördag till söndag, men hör med Micke om de inte kan låna klubbstugan även för licenskursen.

Kul att du stannar kvar och flaggar med! :tummenupp

Jag har skickat pm med mitt tel nr.

Vad ska min kille säga! :rodnar

Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Bara för att förtydliga, vi går inte ut slentrian mässigt och jagar funkisar på forum om det verkligen inte behövs, tyvärr så är tydligen intresset lågt, så alla berörda och alla andra också för den delen, brainstorma lite, kolla vilka som skulle kunna tänka sej att ställa upp i er vänkrets och samtidigt få uppleva en djävligt trevlig upplevelse i form av rå B licens racing:tummenupp

/Christer LMS RR Sektion

Om man nu skulle få ett tokryck och fundera på att köra en dag, får man lättnader i efteranmälningsavgiften om man är funkis den andra dagen?

Då jag inte ska till Norge står valet mellan att bygga husbil, bygga husbil eller göra någonting annat... Och hojen har börjat fungera :yoparty

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jag har fixat två personer, førmodligen blire till på lørdag.

Kan vi ta allt då, eller vill ni ha kontakt med dom innan? Dom har alltså aldrig stått flaggvakt eller vart med på en motorbana førut. :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Arbetar stenhårt på detta och har 2 frågor:

Åldersgräns??

Vid flera funktionärer, var att sova??

/Fürstenhoff.

Sovplats ska va ordnat, Alx har detaljerna (vid banan, sovdetaljer som sovsäck, kudde o underlägg får man ordna själv).

Åldersgräns, jaa... under 15 är nog ingen höjdare rent generellt, annars finns väl ingen men de ska va nog "vuxna" att kunna göra nytta också :D

Alx hör av sig med detaljer där också...

Mvh Håkan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jag har fixat två personer, førmodligen blire till på lørdag.

Kan vi ta allt då, eller vill ni ha kontakt med dom innan? Dom har alltså aldrig stått flaggvakt eller vart med på en motorbana førut. :)

Vi kan ta det på lördag om din funkisar inte har några frågor, de kan vi ta via PM. :)

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Behöver ni fler, är lite nyfiken på att åka o kolla, så kanske kan vara lite nyttig samtidigt. Vilken tid ska man vara där isf, har ingen tidigare vana men om man hela tiden står med en rutinerad så är det inget problem (lättlärd).

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Tjejen och jag är också anmälda...dock kan vi bara på Lördag.

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Hur ligger det nu till med funktionärsbristen?

Jag + 1 är redan anmälda ! :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Hur ligger det nu till med funktionärsbristen?

Jag + 1 är redan anmälda ! :tummenupp

Det börjar se ut som att vi kan genomföra en tävling utan problem. Men man vill ju gärna ha lite "för många" funkisar så alla har någon att stå med och så man kan hjälpas åt när något händer. Men vi ska nog lösa det här med! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024