Akut funktionärsbrist till B-racet!

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Ett tips kan ju vara att erbjuda de oerfarna funktionärerna att gå funktionärs utbildning gratis. (Vet inte om det kostar nu förresten )
Detta i samband med de olika tävlingarna....

Sen tycker jag att Alx gör ett bra jobb... iaf det lilla jag har haft med henne o göra.
Men jag kan också hålla med Lime att det borde finnas en organisation runt funktionärer.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ett tips kan ju vara att erbjuda de oerfarna funktionärerna att gå funktionärs utbildning gratis. (Vet inte om det kostar nu förresten )

Sen tycker jag att Alx gör ett bra jobb... iaf det lilla jag har haft med henne o göra.
Men jag kan också hålla med Lime att det borde finnas en organisation runt funktionärer.

Det är gratis redan nu! :tummenupp

Ska försöka ordna en till funkiskurs innan säsongen är slut, kanske i samband med årsracet om jag orkar och hinner med.

Tack för visat förtroende, jag lovar att jag gör så gott jag kan. :)

Håller även med om det sista, ett utbyte av funktionärer mellan klubbar vore kanon, bra för alla funkisar att se nya banor och svängar också så att man blir lite mer mångsidig.

Jag hoppas och tror att vi kommer få till B-racet riktigt bra, även om allt inte blir perfekt.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag viste inte ens att ni behövde funkisar. Jag kommer antagligen att vara på plats om R1000 ska köra, jag vill gärna ha tid att hjälpa min kille när han kör men ställer naturligtvis upp som till exempel startfunktionär eller liknande om det behövs.

Jag har ingen aning om vem "Lena" är men om jag får hennes mail eller liknande så tar jag kontakt med henne.

Jag ber om ursäkt för att jag gör ett så himla dålig jobb som funktionärsansvarig för LMS. Vi får väll se vad förarna tycker efter tävlingen.

1. Nä, just det. Det saknas sammordning mellan arrangörerna när det gäller funktionärer. Det är ett problem som behöver lösas.

2. Du gör inte ett dåligt jobb och jag har heller aldrig i något inlägg kritiserat dig som person eller det jobb du lägger ner. Alla dessa föreningshjältar som plöjer ner timme efter timme utan att knappt få ett tack gör aldrig ett dåligt jobb.

Vad jag däremot kritiserar är SVEMOs sätt att med en amputerad vänsterfots lilltå hantera detta med banfunktionärerna. Vem inom Svemos RR-sektion är funktionärsansvarig?? Allt ligger idag på klubbarna och det finns ingen som helst sammordning. När då ett antal klubbar (är det 7 eller 8 SM-arrangörer) alla sitter med med samma problem och ingen sammordning... Tja... hur skulle det se ut om SVEMO lät klubbarna själva bestämma när de skulle ha tävlingar...

Sedan erkänner jag att det var totalt onödigt och helt fel av mig att driva den här frågan i den här tråden. Det borde ha gjorts i en egen tråd.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
1. Nä, just det. Det saknas sammordning mellan arrangörerna när det gäller funktionärer. Det är ett problem som behöver lösas.

2. Du gör inte ett dåligt jobb och jag har heller aldrig i något inlägg kritiserat dig som person eller det jobb du lägger ner. Alla dessa föreningshjältar som plöjer ner timme efter timme utan att knappt få ett tack gör aldrig ett dåligt jobb.

Vad jag däremot kritiserar är SVEMOs sätt att med en amputerad vänsterfots lilltå hantera detta med banfunktionärerna. Vem inom Svemos RR-sektion är funktionärsansvarig?? Allt ligger idag på klubbarna och det finns ingen som helst sammordning. När då ett antal klubbar (är det 7 eller 8 SM-arrangörer) alla sitter med med samma problem och ingen sammordning... Tja... hur skulle det se ut om SVEMO lät klubbarna själva bestämma när de skulle ha tävlingar...

Sedan erkänner jag att det var totalt onödigt och helt fel av mig att driva den här frågan i den här tråden. Det borde ha gjorts i en egen tråd.

Jag håller med, men det var lite klumpigt skrivet. Vi får helt enkelt ta tag i detta problem och försöka få till en funktionärslista med alla klubbars funktionärer.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"

Jo, teorin och att lära ut de grundläggande reglerna är en sak och den grunden måste alla som är på banan ha, oavsett om det är som förare eller funktionär.

Att sedan utbilda inom de olika rollerna som finns på en bana är en helt annan sak och kräver en mycket djupare praktisk utbildning. Som plock-person behöver man kunna sådana saker som hur man lyfter en hoj effektivast, löpvägar och vad man ska och inte ska göra med en förare som ligger, eventuella handtecken till posteringen, sanering och en hel del andra saker.

Posteringschefen måste kunna en hel del regler, radiokommunikation o.sv. På race bör man ha en person som är ansvarig för att hantera den blåa flaggan. Bara det är ett heltidsjobb... Det finns massor av praktiska saker som inte kommer fram i den teoretiska utbildningen.

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
jada jada.. ALX! Jag hade skit kul hela helgen! tyckte ni skötte allt riktigt proffsigt.. kor/tjurar kan man ju inte ro för, det är väl sånt som händer på road racing tävlingar antar jag??? hehe.. ;) hoppas att ni va nöjda, Kommer gärna tillbaka igen!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
jada jada.. ALX! Jag hade skit kul hela helgen! tyckte ni skötte allt riktigt proffsigt.. kor/tjurar kan man ju inte ro för, det är väl sånt som händer på road racing tävlingar antar jag??? hehe.. ;) hoppas att ni va nöjda, Kommer gärna tillbaka igen!

Tack!

Det blev ju riktigt bra till slut! Jättekul att du och förhoppningsvis alla andra hade det bra. Jag tycker att det flöt på riktigt bra även fast vi hade många nya funktionärer.

Ett jättetack till alla som ställde upp i helgen! Det kommer ett mail till er under dagen, får ni inget så är ni inte med på min lista, gå då in och skriv upp er på den ifall ni vill vara med en annan gång!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ett jättetack till alla som ställde upp i helgen!
My pleasure! Det ver ju ganska coollugnt på postering 6.. en enda att ta hand om.. plus de där j*vla korna IFS. Men sen fick vi ju en ko-pojke.:D

Fast lite solskydd skulle hjälpt. AJAJOJ!
Jag är såhär röd:mad:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Till alla funktionärer, vi som är där och racar är er evigt tacksamma för att ni finns där och hjälper oss på tävlingarna.

Själv klev jag runt som en dränkt katt under lördagen bland olika flaggposteringar och fotade (hellre än bra) och alla var lika glada och trevliga vid flaggposterna.
Sprang även runt på söndagen med kameran och pratade glatt med en del flaggposter mellan bilderna jag tog.

/Liwa1

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Ett riktigt STORT tack till alla funktionärer!! Ni har verkligen gjort ett kanonjobb:tummenupp

Vill även passa på att tacka Lms för ett kanon arrangemang. Allt har fungerat under helgen. Klar och tydlig information

/Magnus

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Kul att höra all uppskattning från förarhåll. Det känns bra när man får en :tummenupp av förarna efter målgång.

Stod på postering två (esset) och det var ju tyvärr en hel del avåkningar där. Tror jag räknade en sisådär femton stycken under båda dagarna. Avåkning är ju tyvärr enda gången man som funktionär på postering kommer i kontakt med förarna och det är ju verkligen de sämsta tänkbara omständigheter. Några tar det med jämnmod, några är fly förbannade och (värst) några har riktigt ont... Kommer speciellt ihåg den rookie 600 förare som krashade uppe i esset på söndagens rejs. Han fick upp hojen innan jag han dit och var på väg att åka ut igen. Besvikelsen i hans ögon när jag skrek "down is out" till honom var påtaglig.
Så då känns det extra bra när man efter rejs får tummenupp från förarhåll.

Har haft skitkul hela helgen!

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Ett riktigt STORT tack till alla funktionärer!! Ni har verkligen gjort ett kanonjobb:tummenupp
/Magnus

Vassego! :)

Det var riktigt skoj att se er rejsa! Tycker dock det var på tok för lite show för publik och funktionärer. Fram för mer bakhjulsåka och burnouter a'la MotoGP-style :D
Mer än en slapp vinkning kan ni väl bjuda på :tungan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Härligt med nöjda förare och nöjda funktionärer! Det känns jättebra när man slitit i flera veckor och varit säker på att det blir ingen tävling, jag får bara inte tag på folk, men så blir det så här bra till slut! Fantastiskt! :tummenupp

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
som sagt innan tack alla funisar :tummenupp att ni ens stod ut på lördagen när en annan nästan gett upp tycker jag va värt bragguldet :tummenupp

björn

no4 r1000

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0

Det var riktigt skoj att se er rejsa! Tycker dock det var på tok för lite show för publik och funktionärer. Fram för mer bakhjulsåka och burnouter a'la MotoGP-style :D

Vi talanglösa B-förare kan inte wheeeela o sånt vettu! :D

Måste också passa på o tacka LMS o funktionärer för en helt perfekt helg! :tummenupp

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S

Vilken postering stod du på? Tyckte det wheelades rätt bra förbi postering tre och även en del på rakan. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klockrent jobb tycker jag! En stor eloge till alla som stod ute i regnet och led för att vi ska kunna leka med våra cyklar. :Bugar

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Men jag wheelade faktiskt flera gånger på långa rakan, sånt är kul :tummenupp

Tyvärr har jag inte lärt mig att köra med sladd och bara en hand på styret genom kurvor som show, jag är ju Rookie :tungan

Burna kommer jag göra den dag jag har lärt mig något och kommer Etta, kanske tar några år eller ett decenium :näsblod

STORT TACK alla funktionärer och LMS, det var en otroligt bra ordnad helg.

/Nitrous

sandstream

Guest
Eftersom jag själv varit funktionär en gång vet jag att det är kul med lite uppskattning från förarna. Därför gör jag alltid tummen upp till alla posteringar och applåderar där jag kan. Hade jag kunnat wheela hade jag gjort det överallt, men sånt får de som kan sköta :D

Stort tack till alla er som hjälpte till, utan er hade det inte blivit några race :tummenupp

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Ni flesta har sagt det... Skit kul att höra från både förare o LMS att ens eget o alla mina kollegors funktionärsjobb är uppskattat. :tummenupp
Jag kan säga att jag hade roligare den här helgen än på SM.

Lördagen va riktigt blöt men va f-n ... jag får ju titta på den roligaste sporten i världen! :shrules

Vi ses nästa gång!!!

/The Gatekeeper (Yttre grind) :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj