Var det ett försök till svar?Men vaffan...? Nu kan du ju inte ens mena allvar? Snälla, säg att du inte är så här dum.
Var det ett försök till svar?
Som jag skrev så tycker jag att du kan lägga glåporden åt sidan. De tillför ingenting till diskussionen.
Okej då i ditt fall gör jag ett undantag...... Första som får tag på Gösjävul´n
ger han stryk......
Jag skulle vilja vända på det hela och säga att 100% av alla djur vars mjölk du har druckit upp har gått en död till mötes som är mycket lik den död som vilka djur som helst har gått till mötes, innan de hamnat på middagstallriken.Ok. Ändrar mitt svar. Hur stor procent av alla slaktdjur tror du är fd mjölkkossor?
Jag skulle vilja vända på det hela och säga att 100% av alla djur vars mjölk du har druckit upp har gått en död till mötes som är mycket lik den död som vilka djur som helst har gått till mötes, innan de hamnat på middagstallriken.
Vad i helsike skulle jag ha i min tortillia om inte nermalt djur?
Precis, och för att inte tala om dom där fina grillkvällarna på sommaren...
Visst är det färgrant med lite lök/paprika/champinionspett i hörnet på grillen, men huvudattraktionen är ändå dom tjocka bloddroppande kotletterna, dom baconlindade korvarna och allt annat från djurriket.
Absolut. Men då slingrar du sig samtidigt från hela poängen.
Men så lite mjölk som jag dricker, så skulle jag onekligen kunna avstå från den också.
Det är säkert en liten del av det totala köttberget som kommer ifrån mjölkkor. Det jag försöker sätta fingret på är frågan om huruvida man kan påstå att företeelsen att äta kött som sådan är fel. Jag tycker själv inte att man kan säga att det är fel att äta kött. Organismer äter upp andra organismer - det är naturens gång. Däremot så har vi som människor ett ansvar för att det hela går schyst till. Det är väl där man kan börja diskutera vad som är rätt och inte rätt när det gäller dagens köttindustri.Absolut. Men då slingrar du sig samtidigt från hela poängen.
Men så lite mjölk som jag dricker, så skulle jag onekligen kunna avstå från den också.
Jaha... Och vad felar i ditt näringsintag som gör att du bara skriver en massa smörja?
Dock finns det åskilliga bevis på att du inte kan stava. Eller, ja... Du skulle ha klassats som "medioker" om du var runt 12 år gammal.
Precis, och för att inte tala om dom där fina grillkvällarna på sommaren...
Visst är det färgrant med lite lök/paprika/champinionspett i hörnet på grillen, men huvudattraktionen är ändå dom tjocka bloddroppande kotletterna, dom baconlindade korvarna och allt annat från djurriket.
Källa till ovanstående?
Alla som har hunnit bli 18 år vet att människor i alla tider har och alltjämt fortsätter att göra fruktansvärda saker mot andra människor. Inkvisition, häxjakt, nazism osv. Alla vet detta. Men om alla människor skulle ägna all sin energi åt att försöka förändra samma sak så skulle vi inte få mycket gjort. Det skulle vara slöseri med resurser med tanke på att så mycket är fel på vår planet. Eller menar du att bara det som rankas som värst (enligt en globalt accepterad norm) ska ha alla människors fullständiga uppmärksamhet tills det har upphört?
Ok. Ändrar mitt svar. Hur stor procent av alla slaktdjur tror du är fd mjölkkossor?
potatisar lever i små familjer, som i ett samhälle, med storpotäten bestämmande...potatis har ögon,de kan se, är de levande väsen...moroten lever på samma sätt....FY Fan för att vara vegetarian...
Fan du han före
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |