Dominator-Rocks
Guest
That´s it, kollade på filmen igen...
Jag slutar äta kött nu!
Tack NT
Jag tycker att alla skall bli vegetarianer!!!
Jag slutar äta kött nu!
Tack NT
Jag tycker att alla skall bli vegetarianer!!!
finns t.ex. en del ytterst vältränade idrottsfolk som äter veganskt.
Man får i regel inte i sig särskilt mycket protein utan baljväxter. Visst skulle man kunna överleva på protein ifrån bara vete, mjölk och ägg (som visserligen är animaliskt), men det blir en enformig proteinkälla. Olika sorters baljväxter, nötter mm förbättrar mängden och variationen på proteinintaget avsevärt. Om din sambo skulle bli gravid och fortsätta käka som du beskriver, så skulle det kunna vara en fara för barnet.
Problemet e bara ingen vågar använda kondom pga ett utalande av nån därifrån som folket lyssnar på. Ingen aning om vem men han hadde sagt att den vite djävulen smittat kondomerna som skeppas/skickas dit med både hiv och aids och att de var därför sjukdomen spridit sig... Nånting åt de hållet minns ja att de var.
Djur är korkade och kött är gott. Det är ju en perfekt combo som är som upplagt för att ytnyttjas..
Lika fin är köttproduktionen av biffdjur som är "frigående" (inne i en trång lada). Med dynga upp till knäna tidvis, och vissa djur får röta i klövarna och måste avlivas m.h.a nödslakt.
Givetvis ska det komma en idiot och förstöra en seriös tråd...
Åh, någonstans i världen slaktas söta djur på ett grymt sätt. Ja, då skall vi genast sluta äta kött allihopa!
Dessutom slukar det stora mängder av den markareal vi har så ont om i Sverige, så låt oss istället sätta i oss tonvis med bönor och quorn som i oljedrivna transportmedel fraktats hit från länder på andra sidan jorden, där de som bor inte har tillräckligt med jordarealer kvar för sin egen brödföda p g a att all marken producerar mer lönsamma grödor för export.
Eller så skall vi kanske se till att inte äta djur (oavsett söthetsgrad) som slaktats på ett grymt sätt?
Och för varje kasse med bönor vi släpar hem från Konsum donerar vi fyra öre till en lika godtrogen som godhjärtad biståndsorganisation som omgående via tre bulvaner skickar det hela till en krigsherre i Afrika som behöver dem för att bygga en innermur kring sitt palats så han slipper se de skitiga baracker barnsoldaterna som vaktar stället bor i.
Angående kondomer, så var det någon hälsominister i ett afrikanskt land som avrådde från att använda kondom, emedan de kunde lossna och vandra runt och slutligen kväva kvinnan.
Så blir det när regeringen är korrumperad.
Du är ju förmodligen roslagsåkare precis som mig och nog finns det gptt om mamma-mu som hänger runt i hagarna på sommaren som det inte verkar särskilt synd om? De där som brukar stå och hänga längs Kårstavägen tror jag knappast kallas in till någon SM-fest i ladan så snart motorcyklisterna åkt hem.
Visst finns det garanterat massa djur som vansköts men man ser ju en hel del som verkar ha det rätt okej också.
Har dåligt rykte, varför många undviker det.
Nu skapar du en egen debatt som inte har med ämnet att göra. Varför inte diskutera ämnet: att vår livsstil är destruktiv och att vi är för lata/svaga/cyniska för att ändra på den.Märkligt att vi västerlänningar alltid ska ta parti för gulliga saker.
Som djur t.ex.
Iaf gulliga djur.
Min förhoppning är ju att ALLA djur har det bra och att de behandlas med kärlek.
Kan du utveckla det där lite?
Som jag ser det finns det mer fördelar att äta vegetariskt än att äta kött. Kolla bara hur många fetton som vandrar i detta land. Dessa skulle må mycket bättre av en vegetarisk kosthållning och vi skulle spara en hel säck pengar på att vi slapp betala för alla dessa köttrelaterade hjärt- och kärlsjukdomar. Hittills har jag aldrig träffat en fet vegetarian.
Nu skapar du en egen debatt som inte har med ämnet att göra. Varför inte diskutera ämnet: att vår livsstil är destruktiv och att vi är för lata/svaga/cyniska för att ändra på den.
Kött blir man inte fet av f.ö. (men det visste du väl?)
Nu skapar du en egen debatt som inte har med ämnet att göra. Varför inte diskutera ämnet: att vår livsstil är destruktiv och att vi är för lata/svaga/cyniska för att ändra på den.
Glöm inte "feta".
Nej nej. Klart att man inte blir fet att kött. Det innehåller ju inget fett alls. Chips, godis och öl blir man heller inte fet av. (men det visste du väl?)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|