Alla kvinnliga poliser är riktiga fittor

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Vi har i demokratisk ordning beslutat att vi ska samordna oss till lagar och regler som gör att samhället kan fungera på ett effektivt sätt. De som inte instämmer kan ju starta ett parti där alla får köra precis hur fort de vill och helt utan respekt för andras liv. Det kanske blir en succe.

Jag är för fri hastighet utanför städer och byar! Men uppenbart klarar inte folk av att hantera det...

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Förstår räddningstjänstens frustration! Bulten är ju seriöst ett säkert kort att se olyckor på just nu. Kan inte förstå att det inte tagits hårdare tag mot 257an ÄN!? När ska man förstå att nog är nog!?

Vill inte vara någon glädjedödare men det är på gång.
En bekant till mig blev tidigare i år tilsatt ansvarig hos vägverket för att hastigheten sänks på bulten. Just nu är det i planeringsstadiet då de ser över vilka möjliga alternativ det finns för denna åtgärd. Han pratade om väghinder/vägsten under delar av vägen. Som jag förstod det så kommer detta ske under nästa år. Samma sak planeras på bogesund men där var han inte så insatt.

Tråkigt att det ska bli på det här viset men det är rätt motiverat då det är mer regel än undantag att det händer olyckor med hojar inblandade på bulten. De boende är också en bidragande orsak då det stundvis måste vara jobbigt att ens komma ut från sin utfart, utan att riskera att klippa någon hoj. Tycker nog som de flesta hojförarna att det suger då jag själv ofta kör där. Kanske sparar det någons liv och det är ändå positivt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ja men det innefattar även de vars gräns ligger under gällande hastighetsbestämmelser, vad gör man alltså åt de som kör över gränsen?

Precis, gränsen har absolut inget med hastighetsbegränsningar att göra, jag snackar om gränsen för vad man klarar av.

I dag körde jag bitvis 180 på 70 väg, men vissa kurvor tog jag i 60, det var hela tiden under gränsen, gränsen för vad jag klarar av.

Tror man att man kan köra 90 genom alla kurvor på en 90 skyltad väg ska man inte ha körkort alls, vissa kan man ta i dubbla hastigheten, men vissa går inte att ta i 90 på ett säkert sätt.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
En bekant till mig blev tidigare i år tilsatt ansvarig hos vägverket för att hastigheten sänks på bulten. Just nu är det i planeringsstadiet då de ser över vilka möjliga alternativ det finns för denna åtgärd. Han pratade om väghinder/vägsten under delar av vägen. Som jag förstod det så kommer detta ske under nästa år. Samma sak planeras på bogesund men där var han inte så insatt.

Tråkigt att det ska bli på det här viset men det är rätt motiverat då det är mer regel än undantag att det händer olyckor med hojar inblandade på bulten. De boende är också en bidragande orsak då det stundvis måste vara jobbigt att ens komma ut från sin utfart, utan att riskera att klippa någon hoj. Tycker nog som de flesta hojförarna att det suger då jag själv ofta kör där. Kanske sparar det någons liv och det är ändå positivt.

de kanske kommer på att dra om 257:an så den fungerar bra som mc-väg och för boende för någonstans ska ju stockholms mc-förare köra, frågan är då bara vart det blir.

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Vad menar du att samhället ska göra pga 6st klotat samma dag?

Om en och samma vägsträcka är så kraftigt överrepresenterad i olycksstatistiken så kommer det garanterat snart någon åtgärd. Skulle kunna tänka mig till en början förstärkt hastighetsövervakning sedan att vägbulor eller något annat i den stilen.

Sedan har nog Norge en lösning, där kör inte många för fort. Även om den lösningen är lite väl drastisk så skulle den säkert få effekt.

Tekniska lösningar som GPS-övervakning av fordon med personlig inloggning av föraren är säkert i framtidslösning. Egentligen inte mer inskränkande än internetövervakning.

Personligen vill jag har ett mindre hårt system. Det finns ställen och tidpunkter där vissa hastighetsöverträdelser inte medför risker. Därför förordar jag ett personligt och ett kollektivt ansvar. Det skall inte anses som tufft och häftigt att inneha rekordet på slingerbulten utan det bör isf vara ett rekord i dumhet. Vi är alla ansvariga i MC-kollektivet att inte fler restriktioner införs. Det är så lätt för lagstiftaren att skatta ut motorcyklismen när de är så överrepresenterade i olycksstatistiken.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Du har i användartiteln skrivit: "Inga vuxenpoäng"

Jag tyckte du samlade på dig en väldig massa sådana just nu. :hihi

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)

Glädjedödare? Hallelulja! Varför har det inte tagits ibruk tidigare skulle jag säga?! Jag är helt klart för MC åkandet men på allmän väg som Bulten i dom EXTREMA farterna som förekommer där med skador och menn för livet som följd så är det nog dax att göra nått åt den här jävla vägen... Har nog aldrig varit så rädd att köra ut från en grusväg ut på Bulten som idag! Jag va tvungen att väva ner rutan och lyssna efter SKRIKET från en hoj innan jag åkte ut för jag vet vilken fart folk kommer i...

Det var kul då när man bortsåg från farorna och hänsyn till folket runtomkring... Jag vet med mig att för nån månad sen skrev tillochmed JAG "Folk som bor där har ju valet att flytta därifrån" NU när jag står i fotokurvan så kan jag inte förstå vad fan som va så jävla kul... Varje gång jag hörde skrap från knäpuckarna så spännde sig min kropp och jag förberedde mig för en krash och olyckligtvis hade jag rätt också... :(

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Du har i användartiteln skrivit: "Inga vuxenpoäng"

Jag tyckte du samlade på dig en väldig massa sådana just nu. :hihi

Man avrundar väl nedåt:D

Glädjedödare? Hallelulja! Varför har det inte tagits ibruk tidigare skulle jag säga?! Jag är helt klart för MC åkandet men på allmän väg som Bulten i dom EXTREMA farterna som förekommer där med skador och menn för livet som följd så är det nog dax att göra nått åt den här jävla vägen... Har nog aldrig varit så rädd att köra ut från en grusväg ut på Bulten som idag! Jag va tvungen att väva ner rutan och lyssna efter SKRIKET från en hoj innan jag åkte ut för jag vet vilken fart folk kommer i...

Man får inte glömma att det faktist finns de som bara njuter av vägen i lugn och sansad takt. De hänger kanske inte på det här forumet men de finns! Det är ju de som blir drabbade av detta.

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Personligen vill jag har ett mindre hårt system. Det finns ställen och tidpunkter där vissa hastighetsöverträdelser inte medför risker.

Absolut, jag är med dig till 100 procent där, på motorväg så är det inte hela världen om man håller 130 på 110 väg eller kör ständigt över hastighetsbegränsingarna om det sker säkert!

Men komigen... Bulten... 130-140 i KURVOR!? Vad fan tänker folk med!?

Som jag skrev innan... Bulten är ett säkert kort att se en krash close in person... Jag ska dit imorn och om vi säger såhär, Som det sett ut på sistone så syns vi imorn med en dagsfräsh rapport om hur många det va som åkte av!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Poliser är bra, ni andra som säger annat eller kallar dem för fittor är inte normala. Det är er det är fel på. Antingen är ni skitfula, talar som en 12åring som försöker vara cool eller bara WTmongon.

Jag har bara bra erfarenheter. Ja, för att jag är bäst såklart :hihi

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Det gör de nog rätt i, älskar bulten men efter allt som hänt där så avstår jag gärna från att åka där. Trotts att det är sthlms roligaste mc väg.
Men att åka tråkig motorväg 16mil tur o retur för att komma till denna bana är ingen hit för mig, trotts 3månader utan körkort denna säsong har jag hunnit med ca. 1600mil, kostar både däck, service och andra slitage delar för mig som jag hellre lägger på nåt annat än riskerar mitt liv på denna väg.

Förhopningsvis slår dörrarna upp för järfälla gocartbana nästa säsong och håller tummarna att inom snar framtid att även förhandlingarna kring vikingmotorpark i enköping blir klara nångång så jag slipper åka dessa vägar. Då kan de få göra vad de vill med slingerbulten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det har varit en olycka och någon går runt och frågar folk om den skadades hy, polisen försöker reda ut läget och säger ifrån, gnälltråd på internet.
Fick jag med allt?

Fan vad mycket bättre det vore utan internet ibland.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Det gör de nog rätt i, älskar bulten men efter allt som hänt där så avstår jag gärna från att åka där. Trotts att det är sthlms roligaste mc väg.

Jag har faktist märkt det... Du är en av väldigt FÅ som kör med FULL koll på situationer och oftast väldigt nära laglig fart även fast du har kul!

Blir alltid glad när man ser dig åka för det ser så jävla sansat ut men som det ser ut nu så behöver det inte ens va ens egna fel för att man ska behöva krasha på Bulten!

Plocka in din underbara pärla nu så kan vi få se mer av den nästa säsong när jag blivit bättre på att fota :)

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det har varit en olycka och någon går runt och frågar folk om den skadades hy, polisen försöker reda ut läget och säger ifrån, gnälltråd på internet.
Fick jag med allt?

Fan vad mycket bättre det vore utan internet ibland.

Lägg ner sågen Markus!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Lägg ner sågen Markus!

Det där var ju bara bågfilen.
Snart tar han nog fram:
22-52chainsaw.jpeg

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tycket att dom ska sätta ner hastigheten till 30 på Bulten för då kanske till och med jag klarar av att åka där. :)

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har faktist märkt det... Du är en av väldigt FÅ som kör med FULL koll på situationer och oftast väldigt nära laglig fart även fast du har kul!

Blir alltid glad när man ser dig åka för det ser så jävla sansat ut men som det ser ut nu så behöver det inte ens va ens egna fel för att man ska behöva krasha på Bulten!

Plocka in din underbara pärla nu så kan vi få se mer av den nästa säsong när jag blivit bättre på att fota :)

Kör sakta för jag inte kan köra fortare :( men erkänner det för mig själv annars ligger nog jag också i dikten inom kort.

Kör så pass att jag har koll på min omgivning, som du märkt har jag hunnit upptäcka att det är du som fotar varje gång jag kör förbi och hunnit vinka eller stanna för att snacka lite skit.

Personligen tycker jag att du ska sluta fota på bulten även de andra fotograferna, många triggas av att köra snabbare än de kan för att de just ser nån fota och vill se grymma och snabba ut på kortet. För det är inte ens slump att det hänt ett par olyckor just vid fotokurvan. Hjälper inte att ställa sig längre bort eller liknande, för då flyttar man bara problemet nån annanstans eller sprider ut det på olika ställen på den vägen.
Vet att det ni som fotar har en trevlig stämning, fikar, snackar skit m.m. men det är inte värt det att stå där och vara delaktig i det som händer där.

Nästa säsong tycker jag du samt de andra fotograferna ska satsa på järfälla gocartbana, tuvängen, rörken eller andra banor. Tror de som verkligen älskar denna hobby skulle uppskatta det mer, de som satsar många laxingar per säsong för att köra av sig på rätt ställe. Så är ni fotografer på plats och dokumenterar deras prestation och även hjälper dem, många ggr så kan man finslipa sin teknik genom att se vad man gör för fel på bild än tvärtom göra allt fel för att se häftiga ut på bild när man bombar slingerbulten.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag tycket att dom ska sätta ner hastigheten till 30 på Bulten för då kanske till och med jag klarar av att åka där. :)

Nu är det ju faktiskt så finurligt uttänkt, att utsatta hastighetsgränser är övre gränser, så det är ingen som hindrar dig från att köra 30 där redan imorgon. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom