Alla kvinnliga poliser är riktiga fittor

Status
Ej öppen för fler svar.

MikkE

Guest
Skulle inte du tycka det va VÄLDIGT jobbigt om ditt yrke va att upprätthålla säkertheten och folk kör som FUCKING DÅRAR och när dom väl krashar så ska man va söt o gullig emot dom! Dont give me that bullshit! Visst, dom ska inte bete sig som idioter vilket ingen av poliserna gjorde idag men man kan inte heller förvänta sig att dom ska va gulligull när det ända man gör är att köra FÖR fort och göra deras dag till ett levande helvete dag ut o dag in! Sounds Fare?
Men då tycker inte jag att man ska utblida sig och sedan jobba som polis när situationer som detta och säkerligen många andra situationer som upprepas fler gånger i följd och sedan tycker att det är skit och helvete. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Och speciellt i ett yrke som polis som kan vara (är) farligt.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan, Nash skriver vettiga saker... ho-hum...

Jag skulle med ruttna något fruktat på att åka till samma vägjäkel stup i ett och ta hand om trötta knuttar...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Du menar att 6 personer har kastat sina hojar i diket i dag?

På samma väg?

Jag börjar förstå att alla inblandade börjar tröttna.

6 st i diket idag! Hur många tror du va "olyckor"

Förstår räddningstjänstens frustration! Bulten är ju seriöst ett säkert kort att se olyckor på just nu. Kan inte förstå att det inte tagits hårdare tag mot 257an ÄN!? När ska man förstå att nog är nog!? Synd, Jag tyckte det va kul att åka bulten fort fort fort men nu efter min krash så ser man saker från ett helt annat perspektiv... VAFAN höll jag på med förut!? Ser ju helt sjukt ut när folk drar fotokurvan i farter jag inte ens vågade göra rakt fram! :S

Skärpning!

Men då tycker inte jag att man ska utblida sig och sedan jobba som polis när situationer som detta och säkerligen många andra situationer som upprepas fler gånger i följd och sedan tycker att det är skit och helvete. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Och speciellt i ett yrke som polis som kan vara (är) farligt.

Skojar du med mig? Så deras yrke är att jaga idioter på Bulten och sen när krashen är ett faktum så ska man ta hand om dom!?

Då kan man vända det där mot oss Motorcyklister, är man med i leken får man fan skylla sig själv om man kör över sin förmåga!? Det är INTE deras yrke att jaga och sympatisera med hojåkare som krashat! Det MÅSTE du inse snart annars är den här dissktionen lönlös!?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kanske är läge att bygga en permanent anläggning någonstans mitt på, med helikopterplatta, ambulans och bil med skamkärra.

Skamkärrebilen kan gärna vara en pickup med vattentank på flaket så att dom kan sanera/högtryckstvätta banan så att den snabbt blir åkbar igen.

Kommunala sommarjobbare kan läras upp till flaggvakter så dom kan flagga för bärgning/olja på banan.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du menar att 6 personer har kastat sina hojar i diket i dag?

På samma väg?

Jag börjar förstå att alla inblandade börjar tröttna.
Jamen, vi har ju ingen lokal, då blir de så! :huvet

Förstår räddningstjänstens frustration! Bulten är ju seriöst ett säkert kort att se olyckor på just nu. Kan inte förstå att det inte tagits hårdare tag mot 257an ÄN!? När ska man förstå att nog är nog!? Synd, Jag tyckte det va kul att åka bulten fort fort fort men nu efter min krash så ser man saker från ett helt annat perspektiv... VAFAN höll jag på med förut!? Ser ju helt sjukt ut när folk drar fotokurvan i farter jag inte ens vågade göra rakt fram! :S

Skärpning!
Vissa kanske måste gå av för att inse faran, men alla får inte chansen att dra nytta av sin lärdom. Du och jag var två som gjorde det, men varje år är det ju nån som inte får en andra chans. Och att lära sig av andras misstag verkar ju stört omöjligt :huvet

Last edited:

MikkE

Guest

Skärpning!

Skojar du med mig? Så deras yrke är att jaga idioter på Bulten och sen när krashen är ett faktum så ska man ta hand om dom!?

Då kan man vända det där mot oss Motorcyklister, är man med i leken får man fan skylla sig själv om man kör över sin förmåga!? Det är INTE deras yrke att jaga och sympatisera med hojåkare som krashat! Det MÅSTE du inse snart annars är den här dissktionen lönlös!?
Tycker också att det är jävigt märkligt att det inte gjorts någonting av bulten då det förekommer så många olyckor som det gör. Sex stycken bara idag liksom!

Att poliserna ska ta hand om en har jag aldrig nämnt. De ska bara inte bemöta andra som lägre standard. Man ska bemöta någon som man själv vill bli bemött oavsett person tycker jag. Sedan är det en självklarhet att en förare som kör för fort och sedan kraschar i diket får skylla sig själv! Att andra fanns tillhands vid olyckan ska man som förare bara vara jävligt glad över. Jag respekterar poliser och känner mig säkrare på stan när man ser dem patrullerar under ens krogrunda man har med polarna.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Tycker också att det är jävigt märkligt att det inte gjorts någonting av bulten då det förekommer så många olyckor som det gör. Sex stycken bara idag liksom!

Att poliserna ska ta hand om en har jag aldrig nämnt. De ska bara inte bemöta andra som lägre standard. Man ska bemöta någon som man själv vill bli bemött oavsett person tycker jag. Sedan är det en självklarhet att en förare som kör för fort och sedan kraschar i diket får skylla sig själv! Att andra fanns tillhands vid olyckan ska man som förare bara vara jävligt glad över. Jag respekterar poliser och känner mig säkrare på stan när man ser dem patrullerar under ens krogrunda man har med polarna.

Håller med allt du skrev nu till 100%! Peace? :)

Men som du sa, nu börjar tillochmed JAG tycka att nått borde göras åt Bulten även fast jag som "yngre" tyckte den vägen va skitkul!

Jamen, vi har ju ingen lokal, då blir de så! :huvet

Vissa kanske måste gå av för att inse faran, men alla får inte chansen att dra nytta av sin lärdom. Du och jag var två som gjorde det, men varje år är det ju nån som inte får en andra chans. Och att lära sig av andras misstag verkar ju stört omöjligt :huvet

Skönt att det inte bara är jag som tagit mitt förnuft till fånga! Sant det du säger, vi hade TUR att lära oss från våra egna misstag, Synd bara att andra värkar ha svårt för att lära sig :S

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Visst kanske inte så smidigt att komma till en olycksplats och försöka hävda sig själv men oandra sidan så är det inte så smidigt att behöva kalla ut polisen till SAMMA jävla kurva 3 ggr på 1 dag (vad jag vet) för att nån kört över sin förmåga!!! Dom har nog lika mycket rätt att lacka som vi har på dom just nu!

Varför kallar ni ut polisen? är det nödvändigt varenda gång?

Hàr dom rätt att lacka? förmodligen olika personer varje gång eller är det samma förare som kraschar flera gånger samma dag?

ifall olika användare på samma firma kraschar sina datorer samma dag vid olika tillfällen så får jag åka dit och fixa dom, jag har ingen anledning att vara sur för att dom knappat fel, ifall det händer 7 dagar i veckan kanske jag skulle bli lite sur såvida det bara jag som kunde fixa det, men så ofta händer det inte och jag är förmodligen inte den enda som kan fixa det, samma är det väl i det här fallet.

I dessa fall så är det förmodligen folk som fått lite blåmärken och annat, ska man vara sur då?

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Bulten är väl bra, ute i skogen osv., folk vill köra så vart ska dom flytta dessa då?

ifall det är många olyckor eller inte beror väl på hur man ser det, det är ju några stycken som åker där om man säger så.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj

Hàr dom rätt att lacka? förmodligen olika personer varje gång eller är det samma förare som kraschar flera gånger samma dag?

ifall olika användare på samma firma kraschar sina datorer samma dag vid olika tillfällen så får jag åka dit och fixa dom, jag har ingen anledning att vara sur för att dom knappat fel, ifall det händer 7 dagar i veckan kanske jag skulle bli lite sur men så ofta händer det inte, samma är det väl i det här fallet.

I dessa fall så är det förmodligen folk som fått lite blåmärken och annat, ska man vara sur då?

Om vi fick välja skulle vi inte kalla ut dom men vad tror du händer när larmcentralen får in ett samtal om en MC olycka på våran berömda "Slingerbulten" Polis kallas ut automatiskt!

Spelar det nån roll vem som krashat, dom har krashat av samma dumma anledning, FÖR FORT! Jo men lilla gubben nu är det lite värre än en datakrash vi snackar om... Nu snackar vi om MÅNGMILJON utryckningar varje år åt folk som kör hojar värda flera 100 000 kr för fort och oftast är det på liv o död!? Förstår inte ens hur du kan jämnföra ditt yrke med deras!

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Skönt att det inte bara är jag som tagit mitt förnuft till fånga! Sant det du säger, vi hade TUR att lära oss från våra egna misstag, Synd bara att andra värkar ha svårt för att lära sig :S
"Men det händer ju inte mig, bara dom där andra, som inte kan köra. Jag tog ju ändå mitt körkort för flera veckor sen!" :rolleyes:

ifall olika användare på samma firma kraschar sina datorer samma dag vid olika tillfällen så får jag åka dit och fixa dom, jag har ingen anledning att vara sur för att dom knappat fel, ifall det händer 7 dagar i veckan kanske jag skulle bli lite sur men så ofta händer det inte, samma är det väl i det här fallet.

Snuten kommer per automatik, för att spärra av vägen för att underlätta/göra det möjligt för räddningstjänst och ambulans, kontrollera om brott begåtts osv.

Det händer nog mer olyckor på bulten än var SH känner till, och iom att 99% av dom beror på för hög hastighet/körning över sin förmåga så kan jag helt klart förstå deras upprördhet. Dom har nog också sett filmerna och hört snacket om subfemmor osv, vilket ju rent krasst är vansinne på allmän väg.

Tommy.exe

Guest
Om vi fick välja skulle vi inte kalla ut dom men vad tror du händer när larmcentralen får in ett samtal om en MC olycka på våran berömda "Slingerbulten" Polis kallas ut automatiskt!

Spelar det nån roll vem som krashat, dom har krashat av samma dumma anledning, FÖR FORT! Jo men lilla gubben nu är det lite värre än en datakrash vi snackar om... Nu snackar vi om MÅNGMILJON utryckningar varje år åt folk som kör hojar värda flera 100 000 kr för fort och oftast är det på liv o död!? Förstår inte ens hur du kan jämnföra ditt yrke med deras!

Ska vi behöva lyssna på ditt nyfrälsta tjafs länge till?

Du har rätt i en del av det du säger (om och OM igen). Men att DU ska sitta och kalla folk för idioter är väl magstarkt. Nu har du minsann klotat (otippat liksom) och blivit upplyst så nu ska det predikas. :rolleyes:

E*

Bara precis håll flabben.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Spelar det nån roll vem som krashat, dom har krashat av samma dumma anledning, FÖR FORT!

det är inte säkert att det är alltid för fort som är orsaken, jag har sett kromslädar som kraschat där, fart kanske du har erfarenhet av också då jag har ett svagt minne av att det inte gick fort när du krascha.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Snuten kommer per automatik, för att spärra av vägen för att underlätta/göra det möjligt för räddningstjänst och ambulans, kontrollera om brott begåtts osv.

Det händer nog mer olyckor på bulten än var SH känner till, och iom att 99% av dom beror på för hög hastighet/körning över sin förmåga så kan jag helt klart förstå deras upprördhet. Dom har nog också sett filmerna och hört snacket om subfemmor osv, vilket ju rent krasst är vansinne på allmän väg.

Ok, men är det en egentlig grund för att vara otrevlig? det är väl svårt att veta exakta orsaken när de åker ut.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ok, men är det en egentlig grund för att vara otrevlig? det är väl svårt att veta exakta orsaken när de åker ut.
Nej, otrevliga mot dom som är där och hjälper till är ju bara korkat, det gör dom ju knappast mer uppskattade rent generellt sett. Skälla lite på han som klantade sig må så vara, men inte dom andra.

Fast jag minns en sjuksköterska på Visby sjukhus som skällde ut mig efter noter när jag kom i där i våras efter en vurpa på Gotland ring. Jävlar va upprörd hon va, hon gick på som ett jävla troll. Fast jag va så påtänd på morfin så jag brydde mig inte så mycket :D
Och hon trodde antagligen att jag hade buskört på allmän väg, och då hade jag nog kunnat förtjäna lite av skället, men det hade räckt med en procent för att det skulle ha glött om öronen :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jo, men ligger det inte en död grävling/blöta löv/en calzone med hjulspår i på vägen är det väl rimligt att tro att dom har kört över sin förmåga?

Man ska ju IOFS anpassa sin hastighet så att inte grävlingar/blöta löv/calzone i kurvorna överraskar en heller, men det är ju kanske en något förmildrande omständighet ändå, mot att ligga i diket i en torr och fin kurva.

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki

Ifall olika användare skulle köra in skruvmejslar i moderkortet för att se om datorn håller skulle jag bli riktigt förbannad. Det är lite av samma princip, dessa förare kör över sin förmåga och är fullt medvetna att det kan gå åt helvete. En kalylerad risk, men dessa individer riskerar sitt och andras liv både vid själva olyckan och att resurser inte finns tillgängliga vid andra nödfall. En utryckning i sig är ett riskmoment och MC-krascher räknas som högprioriterade pga att skadebilden ofta är allvarlig.

Att kalla kvinnliga poliser fittor är knappast ett bra och diplomatiskt svar även om polisens påstående var klumpigt formulerat. Hjälper knappast motorcyklisterna välförtjänt dåliga rykte. Jag undrar hur snacket går bland räddningstjänstens personal, jag antar att det inte är några direkt beundrande ord.

Poliser är inga övermänniskor, de är precis som alla andra. Klart att de surnar till när de ser idiotiska handlingar som om drabbar både dem själva och allmänheten. Det finns mer prioriterade samhällsproblem som behöver lösas än att spendera skattepengar på livströtta motorcyklister.

6 stycken olyckor, fullkomligt häpnadsväckande, jag kan knappt tro att det är sant. Hur ser det ut en genomsnittlig helgdag?

Personligen tycker jag att det borde lösas på den mjuka vägen genom att anlägga en bana som har bra öppettider och till en låg kostnad. De som ändå inte kan sköta sig ska bort från vägarna. Jag tror dock inte att det någonsin blir en verklighet då det inte finns några ekonomiska eller politiska intressen för att befrämja motorintresserad ungdom.

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
6 stycken olyckor, fullkomligt häpnadsväckande, jag kan knappt tro att det är sant. Hur ser det ut en genomsnittlig helgdag?

Personligen tycker jag att det borde lösas på den mjuka vägen genom att anlägga en bana som har bra öppettider och till en låg kostnad. De som ändå inte kan sköta sig ska bort från vägarna. Jag tror dock inte att det någonsin blir en verklighet då det inte finns några ekonomiska eller politiska intressen för att befrämja motorintresserad ungdom.
Det klotas friskt på bulten, det är nån/några varje vecka, mycket beroende på väder mm. Men nu vill ju iofs folk göra sista varvrekordet och trimma personbästa inför hösten, då klotas det mer.

En bana löser inget, det buskörs lika mycket i Anderstorp/Värnamo, Linköping, Karlskoga osv som här, även om det är många fler hojåkare här.

Att ha drop in på en bana funkar inte, det skulle kosta en hundring varvet, och det skulle vara lika farligt som på allmän väg, om inte värre, eftersom folk inte vet hur man sköter sig på en bana, och skulle ladda fullstumt, just för att dom va på en bana. Kolla en vanlig bandag, det kraschas alltid mest i gatgrupperna jämfört med licensgruppen, trots att licensförarna kör mycket fortare.

En bana når dessutom inte alla förare, alla vill inte rätta in sig i ledet, följa reglerna och kanske tom bli omkörd av folk, när det är skicklighet och inte dumdristighet som räknas. Dessutom kan man ju inte åka några varv å sen stå vid fiket å skryta om hur duktig man är på bankörningar.

Däremot skulle en bana iaf vara bra, det skulle göra det enklare för många att gå tex SMC-kurser och få upp ögonen för hur man egentligen kör hoj, och inte göra alla dumma nybörjarmisstag som gör att man förr eller senare hamnar i diket. Bara en såna enkla saker som spårval, blicken och bromsteknik skulle spara några liv varje år, och förhindra mängder med olyckor!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE