Alla kvinnliga poliser är riktiga fittor

Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det klotas friskt på bulten, det är nån/några varje vecka, mycket beroende på väder mm. Men nu vill ju iofs folk göra sista varvrekordet och trimma personbästa inför hösten, då klotas det mer.

En bana löser inget, det buskörs lika mycket i Anderstorp/Värnamo, Linköping, Karlskoga osv som här, även om det är många fler hojåkare här.

Att ha drop in på en bana funkar inte, det skulle kosta en hundring varvet, och det skulle vara lika farligt som på allmän väg, om inte värre, eftersom folk inte vet hur man sköter sig på en bana, och skulle ladda fullstumt, just för att dom va på en bana. Kolla en vanlig bandag, det kraschas alltid mest i gatgrupperna jämfört med licensgruppen, trots att licensförarna kör mycket fortare.

En bana når dessutom inte alla förare, alla vill inte rätta in sig i ledet, följa reglerna och kanske tom bli omkörd av folk, när det är skicklighet och inte dumdristighet som räknas. Dessutom kan man ju inte åka några varv å sen stå vid fiket å skryta om hur duktig man är på bankörningar.

Däremot skulle en bana iaf vara bra, det skulle göra det enklare för många att gå tex SMC-kurser och få upp ögonen för hur man egentligen kör hoj, och inte göra alla dumma nybörjarmisstag som gör att man förr eller senare hamnar i diket. Bara en såna enkla saker som spårval, blicken och bromsteknik skulle spara några liv varje år, och förhindra mängder med olyckor!
Japp så är det tyvärr...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Varför kallar ni ut polisen? är det nödvändigt varenda gång?

Hàr dom rätt att lacka? förmodligen olika personer varje gång eller är det samma förare som kraschar flera gånger samma dag?

ifall olika användare på samma firma kraschar sina datorer samma dag vid olika tillfällen så får jag åka dit och fixa dom, jag har ingen anledning att vara sur för att dom knappat fel, ifall det händer 7 dagar i veckan kanske jag skulle bli lite sur såvida det bara jag som kunde fixa det, men så ofta händer det inte och jag är förmodligen inte den enda som kan fixa det, samma är det väl i det här fallet.

I dessa fall så är det förmodligen folk som fått lite blåmärken och annat, ska man vara sur då?

Låt säga det finns en knapp på datorerna, där det står "Tryck ej in denna knapp!" men dina användare gör det varenda dag, om och om igen och hårddisken formateras om. Då hade du till sist också lackat ur.

Fullt normalt mänskligt beteende, att bli frustrerad över andra människors dumhet. Händer på denna site dagligen.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Låt säga det finns en knapp på datorerna, där det står "Tryck ej in denna knapp!" men dina användare gör det varenda dag, om och om igen och hårddisken formateras om. Då hade du till sist också lackat ur.

som jag sa, om jag hade varit den enda som gjorde jobbet och det hände varje dag så skulle jag nog lacka, det är inte bara en person som jobbar inom polisen och folk klotar inte varje dag...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
som jag sa, om jag hade varit den enda som gjorde jobbet och det hände varje dag så skulle jag nog lacka, det är inte bara en person som jobbar inom polisen och folk klotar inte varje dag...

Även om ni är flera om det så hade stämningen inte varit på topp på din supportavdelning. Snacket går och alla muttrar vilka idioter användarna är.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
det är inte bara en person som jobbar inom polisen och folk klotar inte varje dag...

6st idag, på en liten vägstump.

Mest troligt hann aldrig den polisbilen därifrån tillräckligt långt för att slippa åka tillbaka.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Även om ni är flera om det så hade stämningen inte varit på topp på din supportavdelning. Snacket går och alla muttrar vilka idioter användarna är.

visst men ditt exempel var inte så bra, de som klotar är ute och kör och lär sig något, de kör ju inte i diket med flit, en del användare vill fast dom inte riktigt kan så jag brukar säga, gör helst inte det då det blir mer jobb men jag hindrar dom inte och dom lär sig något.

6st idag, på en liten vägstump.

ja det är lugnt emellanåt och ibland händer det mer saker, som ex. vis ibland är det mindre fylla och mindre misshandelsfall och ibland är det mer.

Jo, men ligger det inte en död grävling/blöta löv/en calzone med hjulspår i på vägen är det väl rimligt att tro att dom har kört över sin förmåga?

visst men vet inte om det är en grund för att vara otrevlig

Att kalla kvinnliga poliser fittor är knappast ett bra och diplomatiskt svar

det tycker inte jag heller.

Last edited:

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Utan att veta säkert tolkade jag det som att han gick och skulle prata med kompisarna till den som skadat sig i andra situationen trots att det då redan fanns poliser på plats och killen fått hjälp.
Visst det var personer på plats vid andra olyckan och jag frågar om jag kan hjälpa till o det säger ja.

5 min senare kommer poliserna till olycka 2, vet var inte tvärt om.

Ett sidospår från olyckan. Jag står i dörren ibland och som ordningsvakt, då är man ordningmaktens förlängda arm. Ibland händer det att man måste gripa eller omhänderta en person, så kontaktar man polisen.
När det kommer poliser (män), så frågar de vad som hänt och tar lite uppgifter o hjälper till. Men allt för många gånger har kvinnliga poliser kommit och börja ifråga sätta mitt o mina kollegors jobb och begär att får se förordnandet.

Visst har jag strulat med en kvinnlig polis, men då har jag träffat henne utanför tjänst. Jätte trevlig då, men det är just när de sätter på uniformen. Så händer det något konstigt med dom?!

Varje situation är unik, det kanske var grus på vägen, djur som hoppat fram, eller bil på fel sida, ska man då anklaga alla för att köra för fort.
Trodde att man läste juridik som polis. Där får man inte anta saker till höger o vänster.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
6 stycken olyckor, fullkomligt häpnadsväckande, jag kan knappt tro att det är sant. Hur ser det ut en genomsnittlig helgdag?

procentuellt hur många fler ex. misshandelsfall är det en extraordinär helg mot en vanlig?

eller bilolyckor för den delen.

Klart att de surnar till när de ser idiotiska handlingar som om drabbar både dem själva och allmänheten. Det finns mer prioriterade samhällsproblem som behöver lösas än att spendera skattepengar på livströtta motorcyklister.

Det är ju svårt att bestämma vad folk vill göra i sina liv, jag skulle ex. tro att alkohol och droger är ett större problem än mc.

Last edited:

jetson

Guest
Det finns en sorglig huvudstad
som ingen motorbana har
Världsrekord sätts istället på allmän väg
och alla kvinnliga poliser är riktiga fittor

(nej men jag stötte på henne på bulten idag, hon verkade helt ok)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
visst men ditt exempel var inte så bra, de som klotar är ute och kör och lär sig något, de kör ju inte i diket med flit, en del användare vill fast dom inte riktigt kan så jag brukar säga, gör helst inte det då det blir mer jobb men jag hindrar dom inte och dom lär sig något.

Du får ursäkta, du brukar skriva bra, roliga och läsvärda inlägg, men det här var nog inte ett av dem.

De är där för att lära sig? Vad? Köra fort som fan? Jag tror antalet olyckor minskat drastiskt ifall folk hållit skyltad hastighet, eller vad tror du?

Men nu gör jag sällan det själv, håller hastigheten, så jag ska inte klaga på att de kör för fort, men jag kan väl i alla fall klaga på att de tydligen ligger på gränsen av vad de klarar av att köra? Utan några marginaler att klara upp en situation som är på väg att gå fel? Och det på en allmän väg?

Lära sig borde de kanske istället göra på en bana? (Och ja, jag vet att ni tyvärr inte har någon lokal i Stockholmstrakten.)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Du får ursäkta, du brukar skriva bra, roliga och läsvärda inlägg, men det här var nog inte ett av dem.

De är där för att lära sig? Vad? Köra fort som fan? Jag tror antalet olyckor minskat drastiskt ifall folk hållit skyltad hastighet, eller vad tror du?

exakt vad de lär sig är väl svårt att veta men alltid är det väl något, är det så mycket att gnälla om så länge det är singelolyckor? vad ska man göra för att folk ska köra mindre på gränsen? alla klotningar beror väl dock inte på att folk kört på gränsen.

Last edited:

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
procentuellt hur många fler ex. misshandelsfall är det en extraordinär helg mot en vanlig? .

Och hur många misshandlas och skjuts inte ihjäl i krig? Samhället kanske inte ska reagera mot fjuttiga 100-talet mord i Sverige när det mördas 40 gånger fler bara i Mexico City, effektivare att lägga våra polisresurer där som ett bistånd? Jag förstår inte direkt din jämförelse. Ett problem rättfärdigar inte ett annat.

Det är ju svårt att bestämma vad folk vill göra i sina liv, jag skulle ex. tro att alkohol och droger är ett större problem än mc.

Vi har i demokratisk ordning beslutat att vi ska samordna oss till lagar och regler som gör att samhället kan fungera på ett effektivt sätt. De som inte instämmer kan ju starta ett parti där alla får köra precis hur fort de vill och helt utan respekt för andras liv. Det kanske blir en succe.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Och hur många misshandlas och skjuts inte ihjäl i krig? Samhället kanske inte ska reagera mot fjuttiga 100-talet mord i Sverige när det mördas 40 gånger fler bara i Mexico City, effektivare att lägga våra polisresurer där som ett bistånd? Jag förstår inte direkt din jämförelse. Ett problem rättfärdigar inte ett annat.

Vad menar du att samhället ska göra pga 6st klotat samma dag?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vi har i demokratisk ordning beslutat att vi ska samordna oss till lagar och regler som gör att samhället kan fungera på ett effektivt sätt. De som inte instämmer kan ju starta ett parti där alla får köra precis hur fort de vill och helt utan respekt för andras liv. Det kanske blir en succe.

Jag rättfärdigar inte men varför bli så upprörd, du kan väl inte ha missat att det finns en mängd bilar(fler än mc) i trafiken som beter sig underligt/vådligt.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
exakt vad de lär sig är väl svårt att veta men alltid är det väl något, är det så mycket att gnälla om så länge det är singelolyckor? vad ska man göra för att folk ska köra mindre på gränsen? alla klotningar beror väl dock inte på att folk kört på gränsen.

Skojar du!? Vissa människor får inte chansen att lära sig av sitt misstag som nån här inne skrev!!! Nästa gång är det inte Singelolycka, då kanske han drar in i nån mötande hoj, eller bil eller cyklist som det faktist krylar av på bulten! VAFAN säger man då... öööh, Han lärde sig nått iallafall!? Jag skulle ta min krycka och ha ihjäl hojåkaren på plats! Lika mycket mord där som när Bed & Brekfast kärringen slänger ut grus på vägen!!!

Just nu verkar ingen veta hur man ska göra för att få folk att INSE, det ända man kan göra är väl sätta fartgupp men det förflyttar ju bara problemet till andra vägar tyvärr, och som folk skrev här innan, en bana i STHLM är helt uteslutet... Skulle va SMOCKFULL varje dag!

Jag kan säga som så att 99 av dom olyckorna har varit folk som kört över hastighetsbegränsiningarna och bara DÄR räcker det, Spelar ingen roll vart nåns förmåga eller "gräns" är... Kör man för fort så är det över en GRÄNS!

Jag har iallafall fått upp ögonen för hur korkat det var att köra så fort på allmän väg med tanke på riskerna som är sammaknutet med det... Men INGET öppna upp mina ögon SÅ mycket som när en väldigt nära åker av precis när jag fotar honom!!! DET tog emot HÅRT! DÄRFÖR lägger jag ner MC åkandet... Inte värt att va 22-23 och skylla på att jag körde minsann hoj när jag va yngre! Nu har jag tyvärr ingen arm kvar, och ÄNNU värre är det om nån ANNAN orsakar olyckan som i mitt fall då en vän strök min högersida och bröt mitt smalben! Nästa gång har jag inte samma tur! :död

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Näe, dom flesta beror faktiskt på att folk har kört över gränsen!

ja men det innefattar även de vars gräns ligger under gällande hastighetsbestämmelser, vad gör man alltså åt de som kör över gränsen?

Skojar du!? Vissa människor får inte chansen att lära sig av sitt misstag som nån här inne skrev!!! Nästa gång är det inte Singelolycka, då kanske han drar in i nån mötande hoj, eller bil eller cyklist

visst men vad gör man då? förbjuda?

ska man förbjuda ex. alkohol också?

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Nash verkar ju ha lärt sig något och likaså Hoztic, men de lärde sig först efter det gått åt...

Ingen ska gnälla på singelolyckor, men höga försäkringar är det ok att gnälla på. De går väl lite hand i hand?

Ska man hårdra det så beror väl alla klotningar på att folk kört över sin förmåga att hantera den situation som uppstått?

Och vad man ska göra för att folk ska köra med insidan har jag inget svar på. Kan inte människor tänka själv så är det ju svårt att få dem att tänka över huvud taget. Man blir ju för övrigt inte populär här, att påpeka att sänka hastigheten lite kan vara ett sätt. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom