Alla som är intresserade att sälja hoj på ett annorlunda sätt!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
enhjuling skrev:
Jo det blev visst lite fel men det jag menade var att jag tror det är lättare att sälja några dyra lotter än många billiga....

Om man tar exemplet 200 lotter á 200:- så tror jag det skulle vara lättare med 100 lotter á 400:- eller kanske till och med 50 lotter á 800:- men det är ju bara vad jag tror så....

Å andra sidan så är ju det här ingen ny idé, den har ju använts förut av folk som vill ha mera pengar för sina grejer än vad de kan få annars.

Men då kan man hoppa av, tänkte inte att det skall bli storvinst, utan att den som säljer sin hoj lätt får den såld, tror inte det finns mera kunniga än just mc-människor vad marknadsvärdet är, allra helst de som kanske är på gång att skaffa hoj som sitter o jämför priser på blocket...

Det är ju inget kuckel då heller om någon kanske begär 25 000 kronor o säljer 200 lotter á 125, alt 100 lotter för 250 kronor. Då får han ju om ha lyckas sälja alla lotter precis vad han begär för hojjen.
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
RocketQueen skrev:
Den där fet vurpingen har ju jag dreglat över.
Jag köper lätt lott om den lottas ut!
Hade de varit Mars nu hade jag seriöst köpt den av dig. :tungan

Öhh vänta nu. Fet vurpingen???

Varför kan du inte köpa den nu.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
53 st hittils som är positivt inställda till detta i denna tråd som majoriteten av verkar kunna köpa lott.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
LiCrO skrev:
Fixa lista på denna hoj nu så man kan köpa en lott :tummenupp

Det bästa där är att säljaren själv lägger in(gör om annonsen) att säljes ev utlottning, samt att han då vill ha bindande anmälan av folk, efter det måste säljaren skriva han en ny annons(då han fått tillräckligt med intressenter) med tidpunkt o plats(stor parkering någonstans alt vid någon mc donalds eller dyl) där man träffas, alla tar med sig 200 pix till lotten, han får sälja lotterna och man drar en vinnare, konstigare behöver det ej vara.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Kan vara lite svårt att bestämma en plats, då folk bor på ganska vitt skilda ställen och kan bli svårt att tajma med tider och dylikt... :va
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
McFille skrev:
Kan vara lite svårt att bestämma en plats, då folk bor på ganska vitt skilda ställen och kan bli svårt att tajma med tider och dylikt... :va

Detta är ett prioriteringsproblem för folk, alla har vi ont om tid o mycket på schemat.
Men man kan inte anpassa sig till alla, då kommer det aldrig bli genomförbart, alltid är det något som inte passar någon man måste bestämma och utse tid o plats igod tid före givetsvis, de som är intresserade kommer själva eller skickar bud.
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
Var skulle vara en lämplig plats plus att hojen är avställd just nu men visst det går att ändra på just den dagen.
Var ska jag starta tråd för intresanter?

kanske 100st>>> 400:-/st lite lättare för folk.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ok jag har läst tråden,vad har man kommit fram till.. :va :confused:

Dragning skall ske på allmän plats,av känd sporthojare?
53 st av sporthojs 11 000 medlemar vill köpa en lott.

Min fråga är vem sätter priset på hojen och vad händer när priset inte blir det han vill ha?

Hur vet man att personen i fråga säljer just det antalet lotter som överenstämmer med det pris han har satt?

Hur vet man att han inte säljer hojen till någon annan för att han har fått ett bättre pris än det antalet lotter han sålt?

Vad händer om han klotar hoj innan dragnigen har varit.


Den egentliga enda nyttan med ett sådan lotteri är ju att den som säljer får dom pengarna han begär.Vilket i mitt tycke är lite bakvänt.
Vad händer om däcken,drivpaketet och lamellerna är slut när man vunnit sin fina hoj?

Skall han låta 150 personer få provköra den för att dom funderar på att köpa en lott?

Vem skall sköta pengarna för lotterna? Och skall denna person göra det idellt?
 
Last edited:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Om nu lotten kostar mig 500:- så spelar det väl ingen roll om man provkört hojen eller om nåt är slut på den. Skulle hojen så vara ras så är det ändå bara 500:- du förlorat. Big deal?! Jag är lätt på även om hojen är osedd... (Fast det bör ju vara av en SH.com användare som inte registrerade sig dagen innan inlägget...)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Läs hela tråden igen....

Dragning skall ske på allmän plats,av känd sporthojare?
53 st av sporthojs 11 000 medlemar vill köpa en lott.

53 intresserade hittils, men det är första dagen ännu.

Min fråga är vem sätter priset på hojen och vad händer när priset inte blir det han vill ha? Säljaren sätter givetsvis priset!

Hur vet man att personen i fråga säljer just det antalet lotter som överenstämmer med det pris han har satt? Det är därför det är bäst om man gör upp en plats o säljer lotterna där på plats!!!

Hur vet man att han inte säljer hojen till någon annan för att han har fått ett bättre pris än det antalet lotter han sålt? Det är ju också ett problem man löser om man köper lotten på plats

Vad händer om han klotar hoj innan dragnigen har varit.

Se ovanför svaret..

Vad händer om däcken,drivpaketet och lamellerna är slut när man vunnit sin fina hoj?

Skall han låta 150 personer få provköra den för att dom funderar på att köpa en lott? Det har jag redan påtalat i tråden att alla inte kan provköra, säljaren får väl gå i godo, att allt är helt o fungerar, visuellt kan ju alla se däck o hyffsat på drivpaket(säljaren kan ha verifikationer som styrker ett nyligen bytt drivpaket däck etc)

Vem skall sköta pengarna för lotterna? Säjaren Och skall denna person göra det idellt?[/QUOTE] han gör det för att den är en "sälj" from av objektet.

Många hakar upp sig på smådetaljer, jag ville bara väcka en debatt på att annorlunda, roligt försäljningssätt, sen kan man gå till väga på olika sätt hur man skall lösa "småbekymmer"
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Firefly skrev:
Om nu lotten kostar mig 500:- så spelar det väl ingen roll om man provkört hojen eller om nåt är slut på den. Skulle hojen så vara ras så är det ändå bara 500:- du förlorat. Big deal?! Jag är lätt på även om hojen är osedd... (Fast det bör ju vara av en SH.com användare som inte registrerade sig dagen innan inlägget...)

Nej 500:- kan man säkert förlora,och en halvrisig hoj som kostar pengar att laga har man ju alltid råd att försäkra....men den enda nyttan jag ser bakom ett sådant lotteri är ju att säljaren får ju det han begär,utan prut.

Men det var inte det som var mina frågor. :)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
kle1991 skrev:
Dragning skall ske på allmän plats,av känd sporthojare?
53 st av sporthojs 11 000 medlemar vill köpa en lott.

53 intresserade hittils, men det är första dagen ännu.

Min fråga är vem sätter priset på hojen och vad händer när priset inte blir det han vill ha? Säljaren sätter givetsvis priset!

Hur vet man att personen i fråga säljer just det antalet lotter som överenstämmer med det pris han har satt? Det är därför det är bäst om man gör upp en plats o säljer lotterna där på plats!!!

Hur vet man att han inte säljer hojen till någon annan för att han har fått ett bättre pris än det antalet lotter han sålt? Det är ju också ett problem man löser om man köper lotten på plats

Vad händer om han klotar hoj innan dragnigen har varit.

Se ovanför svaret..

Vad händer om däcken,drivpaketet och lamellerna är slut när man vunnit sin fina hoj?

Skall han låta 150 personer få provköra den för att dom funderar på att köpa en lott? Det har jag redan påtalat i tråden att alla inte kan provköra, säljaren får väl gå i godo, att allt är helt o fungerar, visuellt kan ju alla se däck o hyffsat på drivpaket(säljaren kan ha verifikationer som styrker ett nyligen bytt drivpaket däck etc)

Vem skall sköta pengarna för lotterna? Säjaren Och skall denna person göra det idellt?
han gör det för att den är en "sälj" from av objektet.

Många hakar upp sig på smådetaljer, jag ville bara väcka en debatt på att annorlunda, roligt försäljningssätt, sen kan man gå till väga på olika sätt hur man skall lösa "småbekymmer"[/QUOTE]



Ok point taken :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Långa farbron skrev:
Nej 500:- kan man säkert förlora,och en halvrisig hoj som kostar pengar att laga har man ju alltid råd att försäkra....men den enda nyttan jag ser bakom ett sådant lotteri är ju att säljaren får ju det han begär,utan prut.

Men det var inte det som var mina frågor. :)

Jag tror, är man det minsta intresserad att "förlora" kanske 200 kronor för att åka på ett "jippo" liknande försäljning av en hoj, bara man ser den så VET man är det värt 200 kronor, att förlora för att kanske ha en chans på 200 att vinna? Många köper trisslotter för betydligt mer per månad, räkna ut på baksidan där hur stor chans du har där för att vinna 100 000 kronor bara.....
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Mycket bra idé. Kommer det bara ett tillräckligt intressant objekt på lotteri så köper jag också ett antal lotter (antalet beror naturligtvis på kostnaden) :tummenupp
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
Inte helt omöjligt att genomföra . Jag är med på en / flera lotter :tummenupp men då får det bli i Norrland :)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
kle1991 skrev:
Jag tror, är man det minsta intresserad att "förlora" kanske 200 kronor för att åka på ett "jippo" liknande försäljning av en hoj, bara man ser den så VET man är det värt 200 kronor, att förlora för att kanske ha en chans på 200 att vinna? Många köper trisslotter för betydligt mer per månad, räkna ut på baksidan där hur stor chans du har där för att vinna 100 000 kronor bara.....


Jag är nöjd med dom svaren jag fått och tackar för det. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top