Allsvenska hockeytråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det var den stora behållningen igår, se ett Leksand som spelar runt och kan etablera spel i offensiv zon. Känns som om de spelat ihop laget sedan förra året. En fördel med att bygga på eget material och inte bara köpa in nya legoknektar som skall hitta sin plats i slutet av sommaren..

Visst är det så, det skitdeprimerande att se sitt "lag" åka runt och uppträda som ett gäng P02:eek:r!:fakta jag hoppas att DIF skärper till sig snart!

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Japp. Malmös publiksnitt har skjutit i höjden faktiskt. Tror att det är för att vi slipper Klasen.. Matchen går väl iofs på tv10?

Jag vet inte om matchen visas, men det är ju värt att kolla!:) sen tror jag att det kan vara bra för Malmö att slippa Klasen, i synnerhet med tanke på vad han hade i lön...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag tror snarare att tempot är lägre i AS än i ES, problemet för Djurgården är dom inte spelar som ett lag, och det funkar inte! Men jag hoppas att Douglas Murray och kanske Patric Hörnqvist är klara då, det skulle vara roligt att se dom spela!:)

Jag va lite smått ironisk :p Men jag tror nog att forecheckingen är lite intensivare i HA samt att det svänger lite mer fram o tillbaka vilket kan göra vilken spelare som helst yr i huvet om man inte är riktigt van med det.
Varje match bjuder på minst ett par frilägen åt ena hållet följt av friläge åt andra hållet :D
Men det är klass skillnad när ES lagen väl sätter fart, högre passningstempo osv.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jag va lite smått ironisk :p Men jag tror nog att forecheckingen är lite intensivare i HA samt att det svänger lite mer fram o tillbaka vilket kan göra vilken spelare som helst yr i huvet om man inte är riktigt van med det.
Varje match bjuder på minst ett par frilägen åt ena hållet följt av friläge åt andra hållet :D
Men det är klass skillnad när ES lagen väl sätter fart, högre passningstempo osv.

Lite så är det, väldigt mycket framåt och inte så mycket så att säga...:) Lite enligt tesen: Anfall är bästa försvar!:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lite så är det, väldigt mycket framåt och inte så mycket så att säga...:) Lite enligt tesen: Anfall är bästa försvar!:)

Jepp, vilket gör HA till den roligaste ligan i Sverige =)
Okey, 3-4 lag skulle man väl kunna ta bort i rolighetsekvationen, men de allra flesta matcherna är nog egentligen roligare att se på än merparten av ES matcherna.
Precis som JVM egentligen är roligare än VM, anfall anfall anfall.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Då så Pluggen. Ikväll smäller det. Tydligen fegade Murray ur.. :)

Om du tar dig ner så bjuder jag på en Gravöl efteråt!

Det verkar som att jag får bjuda dig på gravör istället.:) Jisses vilken match! För en gångs skull tycker jag att DIF spelade rätt bra.:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Får se ifall Troja repar sig o kommer igång igen eller om dedär va dödsstöten o de halkar tillbaka till mitten av serien.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Man får gratulera DIF till en välförtjänt seger. Den där Tim Erixon är ett jävla energiknippe.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Fortsätter AIK som de håller på nu så har ni snart tillbaks era derbyn, denna gång i rätt serie :rofl

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Man får gratulera DIF till en välförtjänt seger. Den där Tim Erixon är ett jävla energiknippe.

Tack så mycket!:) Jag tycker att matchen var rätt bra igår (inte bara för att DIF vann) för en gångs skull så spelade dom inte skitdåligt.:) Men en sak undrar jag; ändrade man inte reglerna med bla. mindre skydd för att det skulle bli mera mål?:va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år