Allsvenska hockeytråden

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Tack så mycket!:) Jag tycker att matchen var rätt bra igår (inte bara för att DIF vann) för en gångs skull så spelade dom inte skitdåligt.:) Men en sak undrar jag; ändrade man inte reglerna med bla. mindre skydd för att det skulle bli mera mål?:va

Jo, så är det. Känns som det varit många målsnåla matcher. Iallafall när Malmö lirar.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jahapp... Man fick inte vara glad länge!:huvet:huvet:huvet:huvet Någon sa förut att på internet kan ingen höra dig skrika, men jag tänker fan göra ett försök: GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:huvet:huvet:huvet:4skrika:död:(:mad:

Det gör ont att hålla på Djurgårn, ont att hålla på Djurgårn(En parafras på: "Det gör ont att möta Djurgårn, ont att möta djurgårn...")

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Årets serie har ju börjat allt annat än förväntat i de flesta fall.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Gick precis in o kollade resultaten, va fan hände?

Jag vet inte, tydligen var inte DIF skitdåliga sista perioden, och totalt så vann man skotten med 44-23 men ändå så torskar man med 3-0.:huvet Vi har 10 poäng efter 7 omgångar och det håller inte om vi vll kvala till ES...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag vet inte, tydligen var inte DIF skitdåliga sista perioden, och totalt så vann man skotten med 44-23 men ändå så torskar man med 3-0.:huvet Vi har 10 poäng efter 7 omgångar och det håller inte om vi vll kvala till ES...

Ja det ser ju inte jätteljust ut, men det är som sagt bara 7 omgångar än, många poäng kvar att spela om :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ja det ser ju inte jätteljust ut, men det är som sagt bara 7 omgångar än, många poäng kvar att spela om :D

Visst är det så, men anledningen till att man som Djurgårdare är liiiiiite kinkig är att den här säsongen har börjat precis som den förra... Det är väl kanske inget större fel att spela i AS, men AS är lite som en dejtingsajt: Dom flesta som är där vill ju därifrån.:D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Visst är det så, men anledningen till att man som Djurgårdare är liiiiiite kinkig är att den här säsongen har börjat precis som den förra... Det är väl kanske inget större fel att spela i AS, men AS är lite som en dejtingsajt: Dom flesta som är där vill ju därifrån.:D

Det blir roligare för er nästa år igen när ni får spela era sthlms derbyn igen :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det blir roligare för er nästa år igen när ni får spela era sthlms derbyn igen :D

Nja, jag ser gärna att vi slipper det (helst för att vi spelar i ES och aih spelar i AS, om jag får drömma:)) mest för att det brukar vara så mycket bråk när det är derby. Ännu värre blir det när kvällstidningarna sätter igång med krigsrubriker så fort något av dom lagen är inblandade. Iofs. så är det kanske inte helt utan anledning, men däremot helt utan proportion... Men synd är det, både min pappa och min bror håller på gnihet och det hade ju kunnat vara kul om vi kunde gå på hockey tillsammans, men efter första derbyt: NO WAY!!!:fakta

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nja, jag ser gärna att vi slipper det (helst för att vi spelar i ES och aih spelar i AS, om jag får drömma:)) mest för att det brukar vara så mycket bråk när det är derby. Ännu värre blir det när kvällstidningarna sätter igång med krigsrubriker så fort något av dom lagen är inblandade. Iofs. så är det kanske inte helt utan anledning, men däremot helt utan proportion... Men synd är det, både min pappa och min bror håller på gnihet och det hade ju kunnat vara kul om vi kunde gå på hockey tillsammans, men efter första derbyt: NO WAY!!!:fakta

:D
Som det ser ut nu för båda lagen så är det ju derbyn i HA som gäller :p
Skönt o hålla på ett lag som ligger bra där de ligger :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hehehehehe... Det står på bloggen också..:D Inte för att det kommer att göra någon skillnad, DIF lär ju sumpa det ändå...:huvet

De lär nog smälla endel på onsdag, BIK har ju tydligen nåt rykte om sig att spela grishockey o Murray kan väl inte så mycket annat än att va stor o smälla på :p

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
De lär nog smälla endel på onsdag, BIK har ju tydligen nåt rykte om sig att spela grishockey o Murray kan väl inte så mycket annat än att va stor o smälla på :p

Nja Murray är en rätt bra lirare, även om han är mest känd för boxningen.:D:D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nja Murray är en rätt bra lirare, även om han är mest känd för boxningen.:D:D

Jo självklart, det är ju inte som förr i tiden i NHL när de räckte med att va stor o kunna tacklas för o få va me o va livvakt åt nån, tillome busarna nu för tiden måste ju va riktigt kompetenta spelare för o få va me.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jaha, då har man tjöpt biljett till DIF- BIK Karlskoga på onsdag, det är lite som att tjöpa trisslotter, det är inte så troligt att DIF vinner, men det KAN ju hända.:huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år