Du har fel, i princip är alla raceoljor för fabriksteamen det bästa du kan stoppa i din motor för att klara dig i mål i dom tävlingar du deltar i, oftast igen som funkar i en gatmotor. Högt HTHS värde gör att motorn överlever en driftsstörning där en olja med ett lägre värde innebär haveri. min bottendel klarade sig nu senast, och total rasade med Shell Advance Ultra 4 som du köper på macken, allt annat lika.
Jag skulle vilja ta del av uppmätningarna och gå igenom hela din rasade motor innan jag skulle våga yttra mig om den öht. Få se de senaste leak-down-värdena du tagit osv. Men statisktiskt sett och med min hittills vunna erfarenhet om motorer så tror jag att det sannolikt varit ett antal fel av annan orsak än Motul/Shell-frågan som havererade din motor, om ngn tvingade mig att gissa.
Många tenderar att fokusera på oljan när det har rasat.
Sedan är det ju visst så, att i tex en riktig räcer, tex 250 2T banräcer, så kör man på det absolut bästa, eftersom man är på gränsen. För att skaffa sig alla uns av marginal man kan ha.
Shell Advance skulle jag aldrig köpa, får intrycket att det är en gansla ordinär olja som man däremot lagt mycket marknadsföring på (inklusive kontrakter med Ducati) och därför tar betalt lite extra för.
Du har inte en susning om vad du pratar om, blir skittrött på sådana som dig...
Du har en osympatisk ton i dina inlägg.
Ett råd om man argumenterar för ngt man tror på, är att hålla sig till sakfrågan. Att göra den tydlig, och att sedan försöka vinna motpartens sympatier. Det blir bara svårare om man väljer att reta upp folk.
Här vet jag inte ens vad din point är. Att den dyraste motouloljan är det mest prisvärda valet för alla hojåkare/hojmotorer i hela världen?