Skrotnisse
What would Shervin do?
Tror inte lamellerna uppskattar den oljan.
Håller med. Motorcyklar med våtkoppling måste ha olja anpassad för våtkoppling. Det är inte helt säkert att det funkar som avsett ändå. Men chansen är större.
Tror inte lamellerna uppskattar den oljan.
Hejsan, Känner mig lite dum på något sett som ställer denna frågan men vad för olja bör jag köpa till min 125cc 2-takt? Läst runt lite och verkar som jag bör köpa en olja med 10w40?
Var borta på preem och snubben där gav mig en flaska och på den står det 15w40? Står på baksidan att den är för 4-taktare. Funkar den iaf eller hade snubben på preem fel?
Har en Sachs zz 125 (samma motor som yamaha dt 125).
Har du fått 4-takts olja och har en 2-taktare så har du definitivt fått fel.
Menar motorolja. Inte den som du kan blanda med bensinen utan den du fyller på nere på högersida av cykeln. Det heter väl motorolja? Båda kanske heter så
motorolja duger , fast på en 2-takt kanske växellådsolja är mer korrekt, hursomhelst förstår vi vad du menar och 15w40 kommer fungera alldeles utmärkt
du kan även köra rena växellådsoljor för 2-takt som inlägget ovan nämner, tex 75w90 eller 80w90 eller även ATF om du vill det
Grym tråd men ack för lång...
Såg att bilolja inte rekomenderas att köras på, MEN, kan det skada att bara köra en provstart på bilolja? Tänkt dra runt motorn på projekt-rettan jag har eftersom jag inte vet status på den motorn eller oljan... Att då köpa olja för 500kr och det skulle visa sig att skiten är skrot känns så där, men jag har 5L bilolja som inte kommer att användas till annat.
Så med hänsyn till att jag köper mc-olja om motorn funkar, tar den skada av att provstartas utan att åka ut och köras?
Ahhhh Längesen man fick nyfikenheten så tillfredställd efter en läsning av TS
En fråga. Om jag förstod saken rätt så är ACEA den strängaste på att ställa krav på oljan eller?
Jag va och skaffade olja till min Moto Guzzi i veckan och fick förklarat av verkstadstekniken att detta är oljan som jag ska ha "Sintiax racing 10W-60 syntet" Aha kliade mig i huvudet och stod där likt sture stelbent och tänkte. Det märket har jag inte hört om innan sen 10W-60... det va något nytt hehe. Låter som något NSU skulle kunna gå på där hemma. Men 92kr litern kändes oki så why not!
Nu efter denna läsningen har mitt intresse för kvalitets betekningarna vaknat så söker efter någon här som kan förklara hur testad denna sörjan är?
SAE 10W-60, ACEA A3, API SJ, är detta någon medelblaskig fulöl eller något man kan bjuda den fina damen i verkstaden på?
Inga som helst problem att provköra på bilolja!
Med lite otur så är det bara att slänga lamellerna efter att de badats i bilolja.
Med ganska mycket otur skulle jag vilja påstå.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |