Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Du menar alltså att folk kan klassas som garderobs-R1-ägare...? Vad säger RFSL om detta...? Har dessa egen plats på pridefestivalen, eller rent av på första maj rundan...?

Och jag menar naturligtvis Riksförbundet För Sporthojars Likaberättigande, så att ingen PK-person tar illa upp.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Du menar alltså att folk kan klassas som garderobs-R1-ägare...? Vad säger RFSL om detta...? Har dessa egen plats på pridefestivalen, eller rent av på första maj rundan...?
Ja, i min Triumph-influerade värld hälsas alla förare med maskiner härstammande från den uppstigande solens rike välkomna till "the dark side" i bästa Darth Vader-stil! Och en garderob må ju uppfylla mörkerkravet med råge?

Frågan är väl om dessa moderna flipperspel pallar trycket från en bister förstamajrunda? En R7, däremot.. ;)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Ja, i min Triumph-influerade värld hälsas alla förare med maskiner härstammande från den uppstigande solens rike välkomna till "the dark side" i bästa Darth Vader-stil! Och en garderob må ju uppfylla mörkerkravet med råge?

Frågan är väl om dessa moderna flipperspel pallar trycket från en bister förstamajrunda? En R7, däremot.. ;)

Förstår att det var mig du menade men satt med engelskt tangentbord? ;)
Jag vill, men har icke, beställt något nytt kan jag meddela så att alla som undrar inte behöver undra längre :hej
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag har aldrig köpt en ny bil, eller en ny hoj
dels för att jag inte haft råd, men även om jag haft råd, så tycker jag inte om tappet (i pris) den första ägaren gör.

men fy fan va jag e sugen nu...
synd man fortfarande e utan jobb & fattig :(

tur svenskaspel kan ge mig en dröm av hopp i natt

2015-Yamaha-YZF-R1M.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har aldrig köpt en ny bil, eller en ny hoj
dels för att jag inte haft råd, men även om jag haft råd, så tycker jag inte om tappet (i pris) den första ägaren gör.

men fy fan va jag e sugen nu...
synd man fortfarande e utan jobb & fattig :(

tur svenskaspel kan ge mig en dröm av hopp i natt

bild

Endast 998cc?

2579865-6041727421-0fa59.jpg

1974-4600-V1-orange-rs-copy-1.jpg


Lycka till med spelet :brynad
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det räcker med 998cc om man vet hur dom ska användas.... Eller kompenserar vi för något? ;)
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha

En R1 ska inte ha ngt annat än 998.

Jag har aldrig köpt en ny bil, eller en ny hoj
dels för att jag inte haft råd, men även om jag haft råd, så tycker jag inte om tappet (i pris) den första ägaren gör.

men fy fan va jag e sugen nu...
synd man fortfarande e utan jobb & fattig :(

tur svenskaspel kan ge mig en dröm av hopp i natt

Så hur gick det?

Annars finns ju alltid sms lån... vinst varje gång (inte för låntagaren förvisso)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Lite mer utförlig presentation av R1M

Äntligen en hyfsat bra presentation av denna hoj. Inte en dag för tidigt. Stora delar av pressen verkar ju redan ha missförstått det mesta om elektroniken och fjädringen.


Det är väl inte Yamahas fel att andra tillverkare har så pinsamt låg litereffekt att de tjurar och hotar att stanna hemma om de inte får ha några hundra kubik till...?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är väl inte Yamahas fel att andra tillverkare har så pinsamt låg litereffekt att de tjurar och hotar att stanna hemma om de inte får ha några hundra kubik till...?

Eh... :rofl Nu ska vi inte gå i på detaljer. Heja österrikarna!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nej tack, i just denna tråd finns nog inget större behov av detaljer om märket som tycker att sin egen sporthoj är så usel att det är bättre att lägga ner den än att ens försöka i WSB...
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Äntligen en hyfsat bra presentation av denna hoj. Inte en dag för tidigt. Stora delar av pressen verkar ju redan ha missförstått det mesta om elektroniken och fjädringen.



Det är väl inte Yamahas fel att andra tillverkare har så pinsamt låg litereffekt att de tjurar och hotar att stanna hemma om de inte får ha några hundra kubik till...?

Speciellt när zx-10r har högre effekt på 998cc (jag fattar din point = ktm).
0.1hk :fakta
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nej tack, i just denna tråd finns nog inget större behov av detaljer om märket som tycker att sin egen sporthoj är så usel att det är bättre att lägga ner den än att ens försöka i WSB...

Det kommer ju en ny, vroom vroom :banana
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Är tiden mogen för att slå ihop denna tråden med Crossplane-tråden ?


I vilket fall behöver rubriken uppdateras !!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har inte läst hela tråden, så kanske svaret står någonstans….

Men är den tung? Den förra R1:an var ju 20 kilo tyngre i Svensk Superbiketrim, och det var såklart inte bra alls. Jag förstod det som att det var crossplane-motorn som blev tung. Här pratar de mycket om att hjul och skruvar är lättare, men vad gör det om hela paketet är 12 kilo för tungt. Så, vad väger den jämfört med en Kawa eller BMW?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vad jag har hittat väger R1an 200kg våt med bränsle o allt medans ex s1000RR väger 204kg våt..... Lättast verkar panigalen vara med 190.5kg våt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vägde min RD 350 och fick 130 kg våt, synd total vikten ökar så mkt när jag sätter mig på den
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top