Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
yamaha_r1_2015_monster_energy_by_samuxx-d85gfxm.jpg

Jag lägger väl in en PS bild till då ! =)

Jag ser ingen bild. Bara en kryssruta... :(

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
På iPaden funkar det. Snyggt! Men...det känns lite konstigt med Kawasaki-grönt... :rolleyes:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
nej nej nej det är monster grönt ! Hädar du i kyrkan en gång till blir det till att sitta i skamstocken!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har du försökt göra en KTM av den eller? Ser groteskt ut. Original är mycket bättre, sorry ;)

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Har du försökt göra en KTM av den eller? Ser groteskt ut. Original är mycket bättre, sorry ;)

Haha, jag tycker inte heller att den blev helt bra. Behöver göras om från början ;) Om det nu var min du menade :)

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag snackade med Rich Austin (Austin Racing) i ett annat ärende häromdagen. 2015 YZF-R1 kom naturligtvis på tal. Även de kommer att bygga helsystem, halvsystem såväl som slip-on ljuddämpare. Man har dock inte tillgång till någon hoj ännu, vilket Akrapovic redan haft i sådär sex månader...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Last edited:

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Har det gått för långt när en mätare har blivit så avancerad att man först måste träna i en simulator...?

http://www.yamahamotorsports.com/sp...i-function_meter_simulator/html/index_r1.html
http://www.yamahamotorsports.com/sp...-function_meter_simulator/html/index_r1m.html

Observera att scrollrullen till höger också är en tryckknapp. Om man trycker mitt på den så kommer man djupare in i menysystemet.

Teknik är kul, men faran är att det blir hojåkarnas motsvarighet till bilisternas mobilpill under körning.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fräckt tyckte jag :) önskar ha råd en vacker dag igen med en båge. Känns som att det kan bli en R1:a. Skulle väl bli 9:e eller 10:e (racing...).

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Har det gått för långt när en mätare har blivit så avancerad att man först måste träna i en simulator...?

http://www.yamahamotorsports.com/sp...i-function_meter_simulator/html/index_r1.html
http://www.yamahamotorsports.com/sp...-function_meter_simulator/html/index_r1m.html

Observera att scrollrullen till höger också är en tryckknapp. Om man trycker mitt på den så kommer man djupare in i menysystemet.

Hahaha

Shit pommes.......Tackar för länken, lekt en stund med detta - Min "gamla" crossplane känns lika enkel som en Dnepr med sidovagn efter att jag tryckt mig längre och längre ner i menyerna (dock hittar jag inte autopiloten någonstans :))

Alltså jag älskar teknik, missförstå mig inte - Men här har man tagit det hela vägen.

Min egen crossplane har en inbyggd feature "tidtagning på bana" med mellantider och hela skiten - Jag har aldrig lyckats att få det att funka..........eller rättare sagt, det funkar nog hur bra som helst, det är bara det att det är för invecklat att pilla med när man står i depån och ska ut å gasa tycker jag. Och eftersom det är för joxigt så struntar jag i det.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Min gamla 06:a har ju tidtagarur. Man startar klocken när man åker ut på bana, och sedan duttar man till på startknappen varje gång man passerar mållinjen så får man upp sina varvtider på displayen.
Kul grej tycker jag, men det kanske varenda sporthoj har...

Nya R1:an känns som en riktig vinnare på pappret. Prisvärd, bra drag, lätt och med en massa elektrolull.
Bästa köpet (sett med sunt förnuft) av supersporthojar 2015 säger Steffo.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Sålde min R1 för att köpa denna R1M.

Ingen annan hoj kommer ens i närheten. Den har verkligen allt - äntligen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024