Det gjorde min fru med men nu är hon torr och väger mer!?
Jag har inte läst hela tråden, så kanske svaret står någonstans….
Men är den tung? Den förra R1:an var ju 20 kilo tyngre i Svensk Superbiketrim, och det var såklart inte bra alls. Jag förstod det som att det var crossplane-motorn som blev tung. Här pratar de mycket om att hjul och skruvar är lättare, men vad gör det om hela paketet är 12 kilo för tungt. Så, vad väger den jämfört med en Kawa eller BMW?
är du sugen på att skaffa en tusing igen?
Har samma problem. 50% viktökning, fjäringen slappar och annat har torkat upp..
Fyfan vad sugen man blir på ett byte. Nya ser riktigt bra ut, dreglat sedan första bilden men kanske måste fylla gubbe först så man har råd med henne.. !
Edit: Dessutom har den ju anti-gnäll, anti-städ och anti-alltannat jobbigt. Ser ut att kunna klara sig ett tag!
Edit2: Nudan går kanon och ska inte bytas ut på ett år eller två
Va det käringen som va inne på ditt konto och gjorde Edit nr2?
Finns en till här som kommer rulla på en ny R1m i kallaste KirunaÄr det någon här på forumet som har beställt en ännu?
Hur räknar man fram försäkringspriset på hojen innan de finns registrerade i trafik kan man jämföra med en likvärdig hoj, ni som förbeställt hur gjorde ni? Redo att beställa en men vågar fan inte, tänk om man får en mördar premie efter att ha köpt en hoj som man inte kan använda pga dyr försäkring
En bra utgångspunkt för tusenkubikare årsmodell 2015 kan nog vara att försäkringen knappast blir billigare än den dyraste tusenkubikaren av 2014 års modell. Sedan får du lägga dig på den nivå som passar din ekonomi (trafik/halv/hel samt möjlighet till avställningsbar försäkring).
Sedan finns ju alltid risken att vissa bolag vägrar att försäkra vissa hojar.
Det är helt omöjligt att spekulera i vad det kommer att kosta... Jag köpte splitterny r1 2013 den kostade/ar mig 9700kr året hel hel. Nya har mer hästar och mindre vikt men även abs o div grejjer så vi får se =)
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|