Det skulle vara intressant att veta hur jänkarna resonerat då man kastat ut Graves till förmån för Yoshimura. Graves är ju allmänt hyllade over there, driver deras så kallade "fabriksteam" och har levererat mängder med avgassystem till 2009-2014 eftersom det var original tillbehör. Nu byter man ut dem mot Yoshimura som knappt har någon anknytning alls till Yamaha.
I vilket fall som, Graves såväl som Yoshimura har ganska tveksam byggkvalitet jämfört med Akrapovic (även om vissa jänkare tycker tvärt om...) och jag är glad att Yamaha Europa fortsätter samarbetet med slovenerna.
Är det skillnad på yoshimura USA/Japan, vad är det som är dålig kvalite med de ljuddämparna/systemen?
Min egen erfarenhet är att Yoshimura Japan har mycket hög kvalitet och att Yoshimura USA (borde egentligen kallas Yoshimura Mexico för det är där de görs) är billigt skräp. Grejer från Yoshimura Japan finns i princip bara till Suzuki och nästan bara i form av helsystem, men de ger mycket bra effekt och har byggkvalitet fullt i klass med slovenerna. De amerika / mexicobyggda är inte ens i närheten i byggkvalitet.
Observera att min åsikt är personligt tyckande utifrån personliga erfarenheter, inget annat. Jag hade prylar från Yoshimura USA på min första 1996 GSX-R 750. Ett "high mount" race helsystem. Värre skräp får man leta efter. Nitar på ljuddämparen vibrerade sönder på nolltid, ljuddämparullen brann upp efter någon vecka och grenrören sprack på alla möjliga såväl som omöjliga ställen. Har också haft riktiga Yoshimura Japan prylar på en 2003 och 2005 GSX-R 1000, helt utan anmärkning och med imponerande effekt i bromsbänken.
Samt denna ombord video:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |