jaså, fått den såld nu ?
skulle inte du köpa en kawasaki H2R ?
Tanken är handknackad.
Det förklarar bucklorna i tanken på den på mässan i Älvsjö...
Glömde såga R1M'en.
Det skiljer för lite mellan standard och M'en. Båda har aluminiumtank, lika mycket effekt i motorn. I princip lika mycket elektronikgodis i dem. Det GPS-extra som finns på R1M kan man vara utan. Båda har magnesiumfälgar, båda har fotpinnar bak(pinsamt för R1M) och är därmed 2-sits.
När Kawasaki 1991 gjorde en ZXR-gatmodell och en ZXR-R-banmodell så skiljde det åt alldeles för mycket för att det ens skulle vara möjligt att konvertera en R till en RR.
Motorn i RR hade andra kammar, kolvar, tätstegad låda, lättare bakram(UTAN FOTPINNAR) och betydligt lägre vikt.
R1M väger ju MER än vanliga R1!! Och då har den kolfiberkåpor - men INTE överallt! Sittkåpan bak är inte i kolfiber. Uselt.
Tanken är handknackad. Till vilken nytta när vanliga R1 har en serieproducerad i samma material, dvs billigare? Ingen viktbesparing nånstans.
Det var bättre förr!
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |