jaså, fått den såld nu ?
skulle inte du köpa en kawasaki H2R ?
Tanken är handknackad.
Det förklarar bucklorna i tanken på den på mässan i Älvsjö...
Glömde såga R1M'en.
Det skiljer för lite mellan standard och M'en. Båda har aluminiumtank, lika mycket effekt i motorn. I princip lika mycket elektronikgodis i dem. Det GPS-extra som finns på R1M kan man vara utan. Båda har magnesiumfälgar, båda har fotpinnar bak(pinsamt för R1M) och är därmed 2-sits.
När Kawasaki 1991 gjorde en ZXR-gatmodell och en ZXR-R-banmodell så skiljde det åt alldeles för mycket för att det ens skulle vara möjligt att konvertera en R till en RR.
Motorn i RR hade andra kammar, kolvar, tätstegad låda, lättare bakram(UTAN FOTPINNAR) och betydligt lägre vikt.
R1M väger ju MER än vanliga R1!! Och då har den kolfiberkåpor - men INTE överallt! Sittkåpan bak är inte i kolfiber. Uselt.
Tanken är handknackad. Till vilken nytta när vanliga R1 har en serieproducerad i samma material, dvs billigare? Ingen viktbesparing nånstans.
Det var bättre förr!
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |