Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Äntligen drar BSB igång, glöm inte hålla koll på Filip Backlund, go gubbe det du:banana

Bild från BSB förtest på Donington.

644417_10152768005793097_7362266202535579655_n.jpg
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Nu börjar de första synpunkterna på nya R1an ramla in från raceteam, Michi Motorsport e på Catalunya o kör, de säger följande;

R1 Fazit efter 3 pass,varvtid: 1,52 Top Speed 290 mätt me GPS
På rakan kontra en 2011 S1krr med Akra o kit ECU har den inte en chans.
Antihopping koppling: Sålänge hojen e upprätt så e allt ok.
Handling: Oerhört lättkörd, ramlar nästan in i kurvorna. Kalas!
Anti Lift Control: Reglerar för hårt, hoppas att det går att ändra på me Kit ECU!
Dtc:Funkar kalas o reglerar endast lite.
Bromsar: Trots Z04 belägg dålig bromsverkan, hoppas att det går att åtgärda med bättre skivor som kommer om 4 veckor.

https://www.facebook.com/pages/Michi-Motorsport/313972905459382
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Det e ju Lätthanterligheten jag tycker e det som lockar mest. att den e snabbast elelr ej spelar lixom ingen roll e ju ändå ett monster lixom
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det e ju Lätthanterligheten jag tycker e det som lockar mest. att den e snabbast elelr ej spelar lixom ingen roll e ju ändå ett monster lixom

Maxximus pratar ju om rena racerhojar nu. Som gathoj var ju R1 ca 3s snabbare än s1000rr enligt MCN runt Jerez.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Maxximus pratar ju om rena racerhojar nu. Som gathoj var ju R1 ca 3s snabbare än s1000rr enligt MCN runt Jerez.

Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Japp! Hade hoppats fått den till Påsk. Det har tydligen redan levererats en R1M i Göteborg? Men min leverans vet inget nåt om........:confused:
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
De kanske är jävligt tufft att åka om pensionärer med kontrollerat ställ? :tuttar:hihi
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?
När man dra znyyyyten såklart, dessutom heter min morsa Asta:fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det har tydligen redan levererats en R1M i Göteborg? Men min leverans vet inget nåt om........:confused:

Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Enligt länken så fattar jag det som att R1an är en original fast med annat avgas medans bmwn är en racehoj?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.

Fick beskedet - början på Maj, idag. Minst 4 låååånga veckors väntan till då......:confused:
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ja det e klart! Hur skall man annars kunna jämföra de? Det är på bana och endast på bana dessa hojar hör hemma. Vad har man för nytta av 200 hk & slide control när man kör om tant Asta på Essinge leden?

Du skrev att de första rapporterna kommer från raceteamen.. Raceteamen bygger om hojarna rätt så ordentligt i allt ifrån chassi till motor, särskilt i wsbk och BSB. Så att exempelvis jämföra en race R1:a mot en race S1000RR är något helt annat än att jämföra med en helt original gat R1:a mot en original S1000RR.

Förstår du skillnaden mellan raceteam/racehoj och att köra en gathoj på bana?:D;)
Vad har Jerez för likheter med Essingeleden?:D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag tror att leveransplanen för de flesta M-modellerna ligger något senare än basmodellerna. Det verkar som att de flesta Yamahacenter fick en basmodell förra veckan, för att kunna ha den "Sverigepremiär" man hade i lördags. Mitt Yamahacenter (Luleå) fick båda hojar de beställt, min och den som ägaren till Yamahacentret själv tänker köra.

Yamaha center GBG fick in en R1M för precis en vecka sedan. Den levererades i Tors/fredags för snart en vecka sedan. Den är redan i trafik och kunden har bokat in 100-mila service redan:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top