Du skrev att de första rapporterna kommer från raceteamen.. Raceteamen bygger om hojarna rätt så ordentligt i allt ifrån chassi till motor, särskilt i wsbk och BSB. Så att exempelvis jämföra en race R1:a mot en race S1000RR är något helt annat än att jämföra med en helt original gat R1:a mot en original S1000RR.
Förstår du skillnaden mellan raceteam/racehoj och att köra en gathoj på bana?
Vad har Jerez för likheter med Essingeleden?
Jag pratar inte om WSBK eller BSB, utan om vanligt folk som kitar sina hojar och kör i nationella mästerskap, inte om team som har 5-6 miljoner i budget. Michi motorsport som jag länkade till bygger racehojar av vanliga gathojar på en rimlig nivå. Du jämför äpple och päron. Testet som brittiska MCN gjorde är lika vetenskapligt som ett test av Kellogs flingor mot Nettos flingor. LÄS artiklar och tänk efter före, innan du skriver trams och drar alltför långtgående och felaktiga slutsatser. Om man resonerar som du så borde nya S1000RR vara helt värdelös både som banhoj och gathoj...
Glad Påsk